Erich Buxbaum, presedintele juriului EFFIE 2007, considera ca o agentie romaneasca care castiga un Effie, are mai multe sanse sa castige un client international. Motivul principal il constituie faptul ca astfel de clienti sunt obisnuiti sa judece publicitatea din perspectiva eficientei. "In prezent, ROI-ul in publicitate este un aspect important pentru clientii internationali. Nu ar trebui sa pierdeti din vedere ca, in cazul clientilor internationali, o tara trebuie sa se lupte pentru a obtine o parte din bugetul regional", a declarat acesta pentru IQads.
Buxbaum, care este si Directorul Regional al Europe International Advertising Association (IAA), spune ca nu a vazut foarte multe campanii romanesti pana acum pentru a-si putea forma o imagine despre industria publicitatii din Romania.
Referitor la importanta unui EFFIE, el spune ca un astfel de trofeu poate dovedi advertiserilor ca, pe langa creativitate, este in stare sa produca publicitate care vinde. In acelasi timp, advertiserul isi confirma ca a investit banii de publicitate in reclame cu ROI bun. "Premiile EFFIE sunt foarte importante pentru publicitatea romaneasca. La fel ca in alte tari, bugetele sunt limitate si toata lumea ar vrea sa obtina cat mai mult pentru banii investiti. In pietele emergente, este importanta afirmarea timpurie pentru castigarea pozitiei de lider pe un anumit segment".
Buxbaum nu stie foarte multe despre istoricul EFFIE in Romania, dar spune ca "in unele tari, gala EFFIE a devenit unul dintre cele mai mari evenimente ale industriei marcomm. Puteti lua drept exemplu Austria, unde participa la gala 800-1.000 de persoane, Ungaria, cu 500 de persoane. Euro EFFIE, pe care il puteti vedea pe Internet, este un eveniment important, fara sa mai amintesc de US EFFIE, care are o gala foarte mare".
Juriul EFFIE de anul acesta, prezidat de Erich Buxbaum, Regional Director for Europe IAA, este format din peste 50 de profesionisti din domeniile marketing si comunicare.
Festivalul de anul acesta va avea, in total, 18 categorii. Toate categoriile au un punctaj minim, pe care o campanie trebuie sa il atinga pentru a putea obtine premiul Gold, Silver sau Bronze EFFIE, fiind posibil sa se acorde premiu Silver sau Bronze, fara ca in cadrul sectiunii respective sa se acorde si Gold EFFIE.
Grand EFFIE este acordat campaniei care obtine cel mai mare punctaj global al anului. Categoriile "Promotions FMCG" si "Promotions non-FMCG" nu pot concura pentru Grand EFFIE.
EFFIE este organizat de IAA Romania si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), editia 2007 fiind realizata in colaborare cu Millenium Communications.