Clubul barfitoarelor

Recunosc. Am adoptat si eu de multe ori folosofia care aseamana barbatii cu niste porci. Si ce bine era cand ne aliam toate prietenele in aceasta gandire. Poate ca, dand vina pe masculi, era mai simplu sa-mi justific propriile greseli si dubii amoroase. Nici acum nu ma inteleg. Cand vine vorba, insa, de barfit, le dau dreptate cand ne fac telenoveliste. Avem gurile ca niste miorite. Cand ne vedem toate, trancanim pana cand facem febra la omulet. Cel mai misto e cand una din noi a comis-o intr-un fel si doreste sa se spovedeasca. Apare intriga. Fiecare din noi devine un agent secret a carei misiune este sa tina sub acoperire secretul prietenei aflate la anaghie. Si e greu. Un secret e o mare povara.

Sprite a spus-o chiar pe bune. Nimeni nu poate sta cu asa o povara. De aceea, dai secretul mai departe. Te eliberezi. Uneori o faci din cauza incarcarii psihologice, alteori din pura rautate. Sau din "loialitate". Daca spui un secret unei persoane care nu ar trebui sa-l stie e o dovada de loialitate. Iti consolidezi relatia cu acea persoana. De fapt, e o consolidare ipocrita. Nu poti sa joci la doua porti. Intr-un final, te alegi cu un cartonas rosu si o sedere rusinoasa pe banca de rezerve.

Eu pastrez doua secrete acum. Al unei fete si al unui baiat. N-au treaba unul cu altul. Nu de putine ori mi-a venit sa impartasesc adevarurile celor doi cu altii. Dar nu am facut-o pentru ca pe "altii" nu ii interesa. Nu ar fi fost deloc distractiv. Why bother then? Bine, stim deja. Fetele sunt niste personaje complexe. Nutresc inca din pruncie dorinta inconstienta de a-si complica viata. Cand e simpla, e monotona. Cand e complicata, parca mai simti ca traiesti, dar este totusi mai bine cand e simpla. Barbatii stiu cel mai bine la ce ma refer.

Oricum ar fi cu fetele, Sprite s-a prins care e treaba. Fetele nu pot sa tina secrete. Mai devreme sau mai tarziu, il scapa. Generala si liceul sunt doua perioade care abunda de secrete. Si aflarea unui secret este fatala atunci. Daca prietena ta cea mai buna ii spune colegul tau de banca ce indragostita esti tu de el, s-a sfarsit totul. Daca mama ta afla cumva ca ai chiulit de la biologie si, in schimb, te-ai dus in parc, viata ta se va schimba complet. Oricum ar fi, consecintele unui secret aduc apocalipsa in viata ta. Esti un om terminat.

Un spot foarte misto prin realitatea pe care o reflecta. Un brand curajos, care isi cunoaste bine consumatorii si sapa pana descopera cele mai valoroase adevaruri ale vietii lor. Prima data am vazut spotul la cinema. Si eram foarte plictisita. Ma plictisesc reclamele dinainte de film, care imi sunt bagate pe gat impotriva vointei mele. Dar la spotul asta m-am surprins ranjind. Parca juca o varianta mai tanara a mea in el. Susoteli, intrigi, prietene fitiliste, bisericutele rivale, catfights, plansete la baie, despartiri, razboiul clanurilor de fete! Un spectacol atat de palpitant pentru baieti si atat de tragic pentru fete. Primul cadru mi-a placut cel mai mult. Erau culorile acelea aprinse si optimiste, desprinse din planeta Barbie. Apoi scenele completau voice overul intr-un mod hilar. A fost suficient sa-mi fure un zambet in coltul gurii si un oftat melancolico-vesel ca sa ma cucereasca. Imi place ca iti vorbeste direct. E un filmulet despre tine, cea care are barfa in sange. Nu e o rusine. Asa esti tu. Si stai linistita, ca nu esti singura.

Prietena mea a otravit cainele iubitului ei pentru ca nu-i mai suporta latraturile nocturne, iar celalalt prieten si-a inselat iubita cu fosta… de 4 ori. Si i-a placut. Dar sa nu mai spuneti la nimeni, va rog!!!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Suman Eugen
acum 17 ani
Pe bune, nu-mi dau seama cum de ai interpretat asa spotul. Sprite isi bate joc de tipele de genul ala, nu le "sustine" in niciun fel. Nu e un filmulet despre tine "cea cu barfa-n sange". E un filmulet despre proasta clasei.
ghita muresan
acum 17 ani
de fiecare data cand citesc cate un articol al distinsei doamne (apropos, jerk off tu, ciupacabro! - daca ai cu ce - evident) mi se umple din nou acel loc de lacrimi. in almanahul flacara (daca mai exista) ai incercat?
Blue Note
acum 17 ani
ceea ce inseamna ca, am sa-ti sar in cap de fiecare data cand dai chix. Cum spunea si distinsul Eugen, spotul isi bate joc de tine si te pune la zid. Stiu stiu.. e dragut sa fii fetiscana si sa stai la barfa si nu mai stiu eu ce.. dar ??? "spune lucrurilor pe nume" ar trebui sa-ti zica ceva.

Inca o intrebare la care te-as ruga sa imi raspunzi. Cine esti matale de-ti dai cu parerea, cu un subiectivism iesit din comun, la toate spoturile de pe acilea? (ma refer la agentie si postul ocupat)

ghita muresan
acum 17 ani
hai ca mi s-a facut mila! a sarit si Kreon pe biata fata! ce vina are ea daca e mai slaba cu duhul, saracuta?!

uite, fata, asa ca intre noi (clubul barfitoarelor) - cred ca eugen (dragutul de el) te place. ai vazut ce gingas de dojeneste? mmmmm!

deci... s-ar putea sa mai ai si tu o sansa! (vorba aia, n-a picat ea bila de pe ASE nici pana acum) pe el!

Liana Buzea
acum 17 ani
am stat cu o colega si ne-am uitat la spot de doua ori. amandoua am avut aceeasi parere: spotul nu sustine sau pune la zid vreo categorie de fata. de fapt, in el se prezinta ambele genuri: si cea naiva care e "prinsa" cu secretul descoperit, si cea cu "gura sparta" care porneste telefonul fara fir. s

prite doar spune pe bune: fetele nu pot sa tina secrete.

analiza cristianei nu ni s-a parut ca bate campii. si culmea, ne-a jucat si ea o versiune a spotului: a batut si ea toba cu doua secrete.

Elena Dumitrescu
acum 17 ani
ca de la fata la fata iti pot spune ca in analiza ta ai nimerit-o cu un lucru: sprite isi cunoaste foafrte bine publicul: e format din pipite de liceu, care nu au altceva mai bun de facut decat sa petreaca trei ore la telefon vorbind despre sanii inexistenti din sutienul colegei de banca...trist mi se pare ca un om care e in stare sa lege trei cuvinte inteligent nu pricepe mishto-ul de tipul sprite. ...ca de la fata la fata, asa
ghita muresan
acum 17 ani
subiectul starneste interes! iata 2 doamne (sper) care s-au bagat dornice sa comenteze... minunat! mai ales LianaB care "a stat cu o colega" si s-au uitat la spot de 2 ori! LOL! pai ce-i fata spotul asta, Star Wars?! anyway, apreciez ca lumea isi da cu parerea foarte serios pe o problema atat de puerila si de cacat cum e cea ridicata de inegalabila Cristiana aka Ciupacabra Florea. Clap, clap, clap!

eugene, daca lucrezi in publicitate, ma angajezi si pe mine, frate?

mihaela balas
acum 17 ani
Evident ca un brand cum este Coca-Cola, asociat marcii Sprite isi poate permite acest mic lux, fara sa atinga vanzarile sau chiar sa le sporeasca - de ce nu? Dar nu toate firmele sunt Coca-Cola. Iar daca fenomenul se propaga in lumea advertisingului, s-ar putea ca anumite companii mai putin cunoscute sa ramana in umbra, cu add-uri geniale. THINK ABOUT IT!
mihaela balas
acum 17 ani
Care este impactul unui astfel de add asupra vanzarilor? Pentru ca pana la urma, scopul promovarii ca parte a politicii de marketing este sa vanda produsul. Or, acest add - extrem de original, creativ si bine realizat ce-i drept - nu da nastere decat la discutii aprinse pe marginea subiectului abordat si pe tema produsului.
mihaela balas
acum 17 ani
OK, o idee originala si un add bine facut trebuie recunoscute si apreciate. Iar creativitatea e un punct forte al multor campanii de promovare. DAR, lasand la o parte controversele de ordin cel putin "ideologic" starnite pe marginea unui subiect atat de fragil cum este barfa, am o mica, dar insistenta curiozitate.
mihaela balas
acum 17 ani
2. FAPTUL CA AM DREPTATE POATE FI USOR OBSERVAT DIN REPLICILE POSTATE AICI, REPLICI INTERESANTE, DAR CARE IN MAJORITATEA CAZURILOR DEZBAT SUBIECTUL BARFEI SI MAI PUTIN CALITATEA EXPCEPTIONALA A PRODUSULUI CARE SA PROMOVEZE EFECTIV VANZARILE.

PT CA O PERSOANA CARE SE INCINGE DE LA ATATA BARFA, OATE PANA LA URMA SA BEA SI APA DE LA ROBINET! UNDE E PANA LA URMA SPRITE-UL?! Q.E.D.

mihaela balas
acum 17 ani
INAINTE A CITI REPLICILE DE MAI JOS, TREBUIE SA MENTIONEZ 2 LUCRURI :

1. CAND SPUN DISCUTIILE PE TEMA PRODUSULUI NU ESTE ACESLAI LUCRU CU DISCUTIILE DESPRE PRODUS. ( TOCMAI AICI STA CHEIA, IN FAPTUL CA PRODUSUL TRECE IN PLAN SECUND SI ADD-UL DEVINE PRIN EL INSUSI UN NOU PRODUS )

Ana Placinta
acum 17 ani
In primul rand care e elementul principal si cel mai evident de legatura intre cele doua spoturi, cel cu baieti si cel cu fete?!... "Pe bune"

Ce inseamna "pe bune"... ce se ascunde, de fapt, in spatele acestui concept?!

P.S.: anumite comentarii sunt inutile, oricum orice critica cu adevarat buna este cea care construieste si un contrargument...nu numai un contra.

Ciprian Badalan
acum 17 ani
sa-mi fie cu iertare, dar asta e reclama la telefonie, din sectorul prepaid.

[tare faza cu impartirea ecranului in n'spe parti in care toate gagicile vorbesc la mobil]

:))

sprite e doar in concept, si-mi pare sincer rau, ca e tare.

:(

melania alexandru
acum 15 ani
Excelenta reclama! Pe bune!


Branded


Related