Monokrom: Oamenii nu mai țin cont de genuri muzicale și nu doresc sa fie incadrati într-o anumită tipologie de fan

Monokrom: Oamenii nu mai țin cont de genuri muzicale și nu doresc sa fie incadrati într-o anumită tipologie de fan

O fi pop, punk sau alternative? Prinde la hipsteri, la fete sau la roacheri? Asta rămâne să decizi tu după ce asculți cel mai recent album al timișorenilor de la Monokrom - Mantre. Trupa înseamnă Sebastian Ursache (voce, chitară), Darius Zelenco (bas) și Răzvan Muthi (tobe). Nu au încă manager, iar videoclipurile la piesele de pe album vor urma, la fel și un turneu de promovare.

”În partea lirică întotdeauna este vorba despre sentimente în piesele noastre. Se ia un sentiment (bun, rău, neutru, oridecare), se aduce un riff care să se potrivească cu el, niște hook lines, metafore presărate, și alte spice-uri… și așa faci piesa perfectă”, povestesc ei.

Monokrom nu folosește la maxim rețelele sociale, deși recent au încercat și Tik Tok-ul, iar referitor la industrie, spun că ar prinde mai bine niște bookeri / scouteri care să se ocupe și de trupele mai mici. Fanii? Nimeni nu mai ascultă un singur gen, toți ascultă de toate atât timp cât muzica e bună. Anul acesta au reușit să intre și în topuri la radio + heavy rotation, așa că fii cu urechile pe ei și pe ce au de zis cei trei băieți mai jos.

 

Background-ul vostru artistic 

Backround-ul nostru muzical este același ca la orice teenager de liceu care a avut ocazia să îi pice la întâmplare un instrument în mână. Unii jucau fotbal, alții wow, noi cântam la instrumente. Asta-i tot, ne-am cunoscut în liceu și am crescut împreună ca muzicieni…sau posesori de instrumente mai degrabă.

 

Cum a pornit Monokrom

Cum ziceam, ne-am cunoscut în liceu, fără nici un gând în minte de a face ceva pe bune. S-au aliniat astrele să ne aducă în același loc, noi fiind toți din clase diferite. A fost ceva „spark” la mijloc, și o prietenie instantă… plus că s-a întâmplat să ne și placă cam aceleași trupe, și eram pe același film. Trupa s-a dezvoltat pe prietenia dintre noi, care cumva a fost și singurul motiv pentru care în unele situații eram prieteni… sau trupa era o scuză să fim prieteni și să facem ce ne tăia capul. Numele trupei trebuia să fie ceva cool… nu generic… am ajuns la Monokrom pe care de obicei îl prescurtăm ca MNK… atât de zis despre nume.

Încet, încet, după ce am scos primele piese și am avut primele concerte am văzut că oamenilor chiar le plăcea prăjeala noastră și am dus-o mai departe până în prezent. Fiecare moment, fiecare concert și fiecare experiență a fost la un moment dat cel mai important moment. Ca și timeline subliniem totuși lansarea primului album, Sirene de ambulanță în 2020, și lansarea albumului MANTRE în această vară, care a fost foarte bine primit și ne-a adus prima piesă în topuri pe radio… și pentru prima dată în heavy rotation. 

 

Cât de greu este să fii o trupă de rock în România

Nu cred că este greu sa fii o trupă de rock în România atât timp cat ai ceva original de transmis și o faci într-un mod unique, adică modul tău. Cât timp nu încerci sa copiezi pe altcineva, nu încerci să te vinzi, nu încerci sa ai un mesaj ce nu te reprezintă ești good to go. Oamenii simt fake-ul și nu merge la nesfârșit să nu fii true.

De 2/3 ani, oamenii nu mai țin cont de genuri muzicale și nu doresc sa fie incadrati într-o anumită tipologie de fan.Toți ascultă mai multe chestii, genuri, prăjeli și nu se limitează la “ah asta are chitară, deci îmi place”, “ah asta sună soft, nu-mi place”. De aia și la trupe ce pe radio nu au treaba cu ‘rock”-ul când sunt live în concert vin cu instrumentiști care cântă foarte “rock” și oamenii stau, le place și se simt bine. Totul ține de ce faci, cum faci și ce transmiți. Dar așa ca să știe lumea la ce să se aștepte de la noi… poate e pop, poate e punk, poate e alternative, poate sunt toate. 

 

Ce vă propuneți cu cel de-al doilea album

Ne propunem să-l audă cât mai multă lume. Muzical ne-am propus să mergem un pas mai în față decât primul nostru album “Sirene de ambulanță”. Cât de mult ne place nouă să ne considerăm “alt-punk”, primul album a fost mult mai mult pop-punk cu mici înclinații alternative. Cu “MANTRE” am vrut să experimentăm mai mult și se simte asta. Sunt 3 părți distincte în album, fiecare pe filmul ei. Prima parte e un pop-alterno-punk consacrat de noi pe primul album. Partea din mijloc, care e partea caterincă, un full blast a la Blink182. A 3-a parte, preferata noastră, este zona de experimentare lirică, dar și instrumentală pe care vrem să o aducem și mai mult în următoarele proiecte.

 

Un album trilogie

Atunci când ne-am pornit să scriem “Mantre” nu aveam nici o idee în ce direcție să mergem, ce teme să abordăm, cu atât mai puțin dacă o să fie un album conceptual. Aveam anumite riff-uri ori la chitară ori la bas, ceva versuri pe care voiam să le introducem, anumite idei muzicale care ne făceau cu ochiul, dar atât. Suntem siguri că am ajuns să facem “o tragedie în trei acte”, cum ne place nouă să descriem albumul, prin simplu fapt că am scris și compus ce am simțit în momentul ăla, nu ne-am mințit, nu ne-am ocolit sentimentele sau nebunia, și a ieșit ceva true care exprimă momentele trăite și romanțate din ultima perioadă. Am avut puțin noroc că piesele se leagă așa de bine una de alta și că spun povestea într-un mod fluid de la început până la final. Prin intermediul interludiilor se schimbă foarte bine filmul albumului, și te pregatește pentru ce va urma.

Acum că albumul este out de ceva vreme și am stat la discuții cu oameni care l-au ascultat, am descoperit că povestea albumului este de fapt povestea fiecăruia și există foarte multe versiuni de ce am vrut noi să zicem în ochii fiecăruia. Pentru noi este un bildungsroman cu un final tragic, poate pentru altcineva este un happy ending, poate toata călătoria este surealistă și nu are nici cel mai mic sens. Posibil ca noi să fim nebuni și sa nu aibă nici un concept, dar pentru noi cel mai important lucru este că oamenii se regăsesc în piese într-o formă sau alta, în poveste și este cu atât mai fun faptul că părerile despre "cele mai bune piese de pe album" sunt foarte împărțite și diverse. Sincer, nu ne așteptam la asta, credeam că o să fie x, y, z și că la hipsteri o sa le placă piesa asta, că la rockeri alta, că la fete asta… și nu a fost așa.

 

Cum vă raportați la industria din România

În orice domeniu este loc de îmbunătățire, așa că cel mai mare improvement ar fi să existe mai mulți scouteri/produceri/case de discuri, care să aibe dispoziția să ajute trupele mici și să găsească talentul sau chestia unică. Industria muzicală în România există la nivelul caselor de discuri mari cu scop comercial. Sau poate doar ele sunt rentabile, cine știe, nu intrăm acum în discuția asta. Totuși puterea stă în mâna ascultătorului, el decide ce e bun, ce nu, la ce concerte merge sau la cine cumpără tricoul, dar artistul trebuie să ajungă cumva la ascultătorul acela. 

 

Social media & partea de imagine

Social media este una dintre cele mai importante unelte de promovare pe care nu o folosim la capacitatea la care ar trebui. Suntem prezenți pe toate platformele, în special pe Instagram, unde ne și promovăm dar și postăm lucruri mai „aproape” de oamenii care ne ascultă. Încercăm cu tik tok-ul acum, deși nu o considerăm neaparat o platformă bună de promovare a muzicii… dar e acolo, așa că trebuie să profităm de ce avem.

 

Procesul de compoziție

Compunem repede atunci când simțim să facem asta, iar pentru albumul MANTRE a fos un flow special. Compoziția albumului a durat jumătate de an în care am tot schimbat părți, versuri, am venit cu chestii noi, am scăpat de altele, și tot așa. De tras, l-am tras la “Consonance Studio” în Timișoara, este studioul băieților de la “Dordeduh” și au reușit să facă albumul să sune mult mai bine decat îl aveam noi în cap, fiind implicați în producția lui.

 

Partea lirică

În partea lirică întotdeauna este vorba despre sentimente în piesele noastre. Se ia un sentiment (bun, rău, neutru, oridecare), se aduce un riff care să se potrivească cu el, niște hook lines, metafore presărate, și alte spice-uri… și așa faci piesa perfectă.

 

Booking, management și organizare

Noi suntem trei tipi care cantă și încearcă să facă rost de concerte pe cont propriu, fără manageri, fără impresari, fără nimic… nu pentru că am fi împotriva managerilor dar nu ni s-a ivit ocazia. Poate ne-ar fi mai ușor cu un manager din anumite puncte de vedere, dar până atunci ne descurcăm ca și până acum.

Din experiența noastră de a bookui concerte, am fost primiți cu brațele deschise pe unde am cântat sau am scris, sau… am avut parte măcar de dialoguri constructive.

 

Pe unde vă mai putem vedea live

Acum încercăm să facem rost concerte prin țară și să punem de un turneu pentru a promova albumul nou. Momentan nu este stabilit nimic, dar… work in progress. Totuși, pentru cine vrea să ne vadă live, o va putea face pe 7 octombrie la Lugoj la Centrul de Tineret. Cât despre videoclipuri… urmează, asta-i sigur.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related