Fiecare nouă generație vrea să schimbe lumea, să o tranforme în funcție de viziunea și aspirațiile ei. Fiecare nouă generație e puțin neînțeleasă de celelalte, e privită cu scepticism. Tocmai de aceea are nevoie un spațiu de exprimare, unde să arate cine e cu adevărat. Așa s-a întâmplat anul acesta cu Gen Z în Pepsi Space.
Creațiile noii generații de creatori au ajuns să fie văzute în toată țara, iar Pepsi le-a oferit o platformă prin care au avut libertatea de a se manifesta autentic, de a fi văzuți așa cum sunt cu adevărat. Lucrările lor au dovedit că vocea Gen Z este puternică și merită ascultată.
Pepsi Space schimbă regulile
Pepsi și Gen Z au demonstrat anul acesta cum o campanie ambițioasă poate schimba convențiile advertisingului, dar și percepțiile asupra noilor generații. Pepsi Space, platforma creativității Gen Z, a arătat cât de importantă este promovarea noii generații și ce idei surprinzătoare pot ieși la lumină cînd tinerii artiști sunt susținuți în mod real și au libertatea de a se manifesta așa cum simt ei.
„Nenumărate branduri au încercat să dea o voce noii generații, însă nimeni n-a mai făcut-o așa cum a făcut-o Pepsi vara asta. Cele câteva mii de spații puse la dispoziția creatorilor digitali, fără reguli și cu libertate de exprimare absolută, au făcut din Pepsi Zone una dintre cele mai de succes campanii de user generated content a ultimilor ani. Și, partea cea mai frumoasă, înscrierile au fost multe, dar bune. Ne-a fost foarte greu să alegem superlativele și chiar ne-am gândit să trimitem niște oferte de job”, spune Andrei Nica, Creative Director @Leo Burnett.
În Pepsi Space, Gen Z au creat, au colaborat cu influencerii Pepsi și au fost promovați pe toate canalele de comunicare Pepsi: TV, outdoor, Social Media. În cadrul campaniei, au fost înscrise peste peste 5.000 de lucrări, fotografii, ilustrații și clipuri video.
"Pepsi este un brand care de ani de zile încurajează exprimarea creativă a generației tinere, așa că ni s-a părut natural ca anul acesta să mergem un pas și mai departe și s-o susținem pe deplin. Decizia de a renunța la comunicarea axată pe produs/brand, într-o perioadă când marii jucători comunică în principal pe beneficii de produs, este una care necesită mult curaj și asumare, dar care pentru noi a adus și rezultate extraordinar de bune: peste 5.000 de lucrări înscrise și expuse în mediile offline și online, consolidarea relației cu Gen Z, impact pozitiv în brand și business", spune Alexandra Burdulea, Senior Brand Manager Pepsi.
Creațiile Gen Z, promovate în toată țara
Pepsi Space a debutat cu lucrările influencerilor, pentru a-i inspira pe tinerii creatori de a crea ceva special, la rândul lor, și de a participa la campanie. A fost lansată, la startul campaniei, și o ediție limitată de doze Pepsi, ce aveau expusă arta influencerilor - Macanache, Psihotrop, Mario Fresh și Irina Rimes.
"Pepsi este un challenger brand care își propune să facă lucrurile diferit, atipic - un ADN de brand sincronizat perfect cu valorile generației tinere, care nu se mai complace în convenții și caută să schimbe regulile rigide. Asta a stat și la baza campaniei care, prin mecanica ei, a schimbat un pic atât convențiile de advertising, cât și percepția oamenilor asupra creativității generației Z", spune Oana Nastase, Senior Digital Planner @Leo Burnett.
Tinerii creatori au putut participa la categoriile “TikTok dances that pass the vibe check”, “Food styling care îți lasă gura apă”, “Poze artsy foarte based”, “Visual graphics that pop” “Clipuri care sunt low-key amazing” și “Memes that slay”, îndrumați de mentorii Pepsi Stefania, MissWellington, Goguci, Cuscrew, ElianaBogdan și Nutakiki.
Creațiile din Pepsi Space au apărut la cele mai importante evenimente din țară, festivaluri de film și de teatru, concerte, expoziții de artă. Au ajuns să fie văzute la TIFF și FITS, The Fresh, Summer Well, Analogue și Mural.
Campania a fost declinată într-o serie de activări conexe, neconvenționale, în diferite medii, offline și online. Pepsi a creat un filtru de snapchat care transforma artworkul ales într-un desen pe față, a creat, în colaborare cu mysimplicated haine cu artworks de la autori, și a lansat, alături de Glovo, pungi de delivery cu lucrări înscrise în campanie.
O serie de interviuri cu mentori și participanți la campanie, publicate în IQads și Vice, au arătat efectul Pepsi Space printre creatorii Gen Z.
M-a bucurat foarte tare să văd că Pepsi a creat un spațiu de exprimare pentru Gen Z, un spatiu care să fie observat de toate generațiile. Usually, persoanele din alte generații ne văd ca niște copii nebuni care trântesc niște idei pe foaie, peliculă, canvas, whatever, niște „copchii” care își fac nebuniile și atât. Prin acest Spatiu Creativ, cu ajutorul Pepsi, we can show the world that it is more than that, putem arăta cât de importantă e creativitatea pentru noi și pentru societate în sine, pentru dezvoltarea ei”, povestește Luca Priscornic, participant Pepsi Space.
Cea mai cool expoziție
Punctul culminant al campaniei Pepsi Space este ExpoZiția Pepsi Space, o galerie în care cele mai cool 80 de lucrări Gen Z sunt expuse, pentru publicul larg, la metrou (M2), dar și în online. Arta Gen Z este explicată pe înțelesul tuturor cu ajutorul unui ghid special și a unui cod QR. Vizitatorii galeriei pot călători într-un muzeu augmentat de tehnologie alături de Andi Vasluianu, transformat în ghid cu ajutorul A.I.
Desene și picturi, fotografii, clipuri, cu pisici sau cu stele, montaje neconvenționale, peisaje urbane, abordări emoționale, modă sau food styling, temele de inspirație pentru Gen Z nu se încadrează în limite convenționale.
”Expoziția Pepsi Space e un eveniment deosebit. Vibe-ul este unul contemporan și inovativ, iar lucrările expuse sunt diverse și pline de impact. Am fost impresionată de varietatea ideilor și a conceptelor prezentate și cum expoziția a reușit să reflecteze diversitatea și creativitatea tinerilor creatori din România.
Am observat cât de mult potențial există în rândul tinerilor creatori și cât de multe idei inovatoare pot fi create în orice domeniu. De asemenea, am învățat că, prin oferirea unui spațiu dedicat pentru tinerii creatori, se pot forma legături puternice și se poate construi o comunitate solidă în jurul artei”, spune Eliana Bogdan, mentor în Pepsi Space.
Artiștii Gen Z care s-au făcut remarcați în Pepsi Space vor fi promovați în continuare de brand, în proiectele și campaniile Pepsi. Pentru că tinerii creatori au arătat, vara asta, în Pepsi Space, că Gen Z este una dintre cele mai creative și talentate generații.