Retargetarea este o modalitate excelentă de a vă reconecta cu utilizatorii și, în cele din urmă, de a-i converti în clienți. Cu toate acestea, concurați cu alte business-uri pentru atenția acelorași utilizatori. În acest articol, vă prezentăm cele mai bune cinci strategii de retargetare și modul în care le puteți utiliza pentru a maximiza succesul campaniei de retargetare și pentru a va atinge obiectivele de afaceri.
Din acest articol veți învăța:
- De ce strategiile de retargetare sunt importante pentru rezultatele unei afaceri;
- Câteva bune practici privind strategiile de retargetare;
- Modurile în care retargetarea coșurilor abandonate vă poate ajuta să recaptați atenția cumpărătorilor;
- Cum puteți să reactivați utilizatorii inactivi prin strategii de retargetare;
- Cum vă pot ajuta strategiile de retargetare pentru audiență să reduceți rata de abandon.
De ce strategiile de retargeting pot fi benefice pentru business
Strategiile de retargeting sunt un instrument crucial pentru ca business-urile să se reconecteze cu utilizatorii, să-i încurajeze să revină pe un site și, în cele din urmă, să crească vânzările. Prin afișarea de reclame targetate către utilizatorii care au manifestat anterior interes sau au interacționat cu brandul, companiile se asigură că rămân în atenția utilizatorilor pe tot parcursul procesului de informare și, în cele din urmă, îi determină să facă o achiziție sau orice altă acțiune dorită.
Atunci când este utilizat în mod corespunzător, retargetingul are un potențial imens de a fi eficient, însă provocarea constă în optimizarea campaniei în funcție de obiectivele specifice ale afacerii. Fie că sunteți în căutarea unor strategii de retargeting pentru coșurile de cumpărături abandonate sau pur și simplu doriți să vă desfășurați campania cât mai eficient, există câteva reguli specifice de care trebuie să țineți cont pentru a vă asigura că vă atingeți obiectivele de business.
Cele mai bune strategii de retargetare – reguli generale
Să începem în plan general. În afară de cele mai bune practici de retargetare mai generale, prima și cea mai importantă strategie de retargetare este că ar trebui să încercați să vizați toți utilizatorii; asta presupune:
- Clienți – Utilizatorii care au făcut anterior o achiziție;
- Posibili cumpărători – Cei care au adăugat produse în coșul de cumpărături, dar l-au abandonat înainte de a face în cele din urmă o achiziție;
- Vizitatori – Cei care tocmai au vizitat site-ul, dar a căror vizită nu s-a materializat în nicio acțiune.
Aceste grupuri sunt toate diferite, dar este important să le vizați pe toate. Adoptând o strategie de retargetare completă, vă maximizați oportunitățile de conversie și puteți să vizați o audiență cât mai largă. Acest lucru vă permite să construiți un grup mai larg de clienți și, în cele din urmă, să obțineți venituri mai mari.
Acum, deși ar trebui să vizați toată audiența site-ului, asta nu înseamnă că fiecare grup sau strategie de retargetare este exact la fel. Haideți să aruncăm o privire rapidă asupra a cinci abordări de retargeting pe care le puteți adopta pentru a ajunge la diferite tipuri de utilizatori sau pentru anumite tipuri de produse.
#1 Clienți – Prezentați-le produse pe care știți că le vor aprecia
Clienții pot fi considerați cel mai ușor de abordat. Sunt persoane care au cumpărat deja un produs prin intermediul site-ului și înseamnă că sunt familiarizați cu brandul; au avut, sperăm, experiențe bune în trecut și vor avea nevoie de mai puțină convingere pentru a face o achiziție.
Strategiile de retargeting axate pe clienți se vor concentra, în general, pe furnizarea de conținut personalizat și relevant. Campania ar trebui să fie automatizată într-un mod care să le arate clienților produse de care este probabil să fie interesați, pentru a-i convinge să facă o nouă achiziție.
De exemplu, este posibil să aveți un client care a achiziționat recent un ceas pentru scufundări. Ar putea avea sens să îi arătați acelui client alte produse legate de scufundări pe o perioadă extinsă de timp, deoarece știți că practicanții acestui sport au tendința de a-și compune setul de echipamente bucată cu bucată, mai degrabă decât totul deodată.
Strategiile de retargetare de acest tip vă pot ajuta să vă reconectați cu clienții existenți și, în cele din urmă, să creșteți veniturile.
#2 Posibili cumpărători – Strategii de retargetare pentru coșuri abandonate
Abandonarea coșului de cumpărături este una dintre cele mai mari bătăi de cap pentru marketeri. Utilizatorul a ajuns în magazin, a făcut research, este pe cale să cumpere ceva, adaugă produse în coșul de cumpărături, iar aproximativ 70% dintre ei nu finalizează achiziția.
Motivele și rata de abandonare a coșului pot varia, dar, odată ce se întâmplă, va trebui să reveniți la strategiile de retargeting pentru abandonarea coșului pentru a reactiva acei posibili cumpărători.
Pentru utilizatorii care își abandonează coșurile, puteți utiliza câteva abordări. Dacă aveți datele lor de contact, puteți utiliza strategii de remarketing, cum ar fi reamintirile prin e-mail sau prin notificări pe telefon.
Dacă nu s-au înregistrat, va trebui să vă bazați pe o strategie de retargetare pe zona de display prin care să le arate utilizatorilor care au abandonat coșul reclame de retargetare care să le reamintească despre produsele pe care le voiau. Acestea pot include reduceri sau, pur și simplu, prezintă diferite caracteristici ale produselor pe care le aveau în vedere.
Realizate corect, strategiile de retargeting pentru coșuri abandonate pot fi o modalitate simplă de a crește numărul de cumpărători și, în cele din urmă, de a obține venituri mai mari.
#3 Vizitatori – Strategii de retargetare pentru a-i încuraja să revină
Vizitatorii – care au interacționat cu site-ul într-o anumită măsură, dar care nu au întreprins încă o acțiune semnificativă, cum ar fi adăugarea de produse în coș sau conversia – reprezintă cel mai greu grup de convertit. În ciuda acestui fapt, ei trebuie avuți în vedere. În general, veți avea informații foarte limitate și va trebui să vă bazați pe strategii de retargeting pentru a crea o legătură cu vizitatorii.
Gama de anunțuri creative ar trebui aici să se concentreze pe ofertele despre care știți că sunt cele mai populare, pe recomandările descoperite prin intermediul informațiilor bazate pe date sau pe prezentarea brandului ca un loc de încredere și sigur pentru a face o achiziție. Vizitatorilor le poate lua mai mult timp pentru a converti, dar aceștia reprezintă o mare parte din traficul general. Dacă dezvoltați strategii fiabile de retargeting, acestea vor avea un impact deosebit asupra veniturilor per total și a bazei de clienți.
#4 Aplicații – Retargeting pentru a-i menține pe utilizatori activi în aplicație
Site-urile nu sunt singurul loc în care clienții pot găsi produsele. Aplicațiile pot reprezenta surse de venit profitabile pentru orice companie, dar acestea se luptă, de asemenea, cu rate de dezabonare semnificative. Pentru a contracara acest lucru, puteți utiliza strategii de retargetare pentru aplicație pentru a încuraja interacțiunea. Aplicațiile pentru care sunt folosite tehnici de retargeting au o rată de retenție cu 70% mai mare la finalul unei luni decât cele care nu o folosesc și o rată cu 85% mai mare până în a douăsprezecea săptămână.
Unele dintre abordări vor presupune utilizarea tehnicilor de remarketing, cum ar fi notificările, dar adăugarea retargetării în combinație este deosebit de utilă. Aceasta vă poate ajuta să le reamintiți utilizatorilor despre aplicație în timp ce navighează pe internet și să le oferiți un imbold subtil pentru a o utiliza din nou. Acestea fiind spuse, trebuie să aveți grijă cu notificările, deoarece utilizarea lor excesivă poate contribui la creșterea ratei de dezabonare.
#5 Rețeta secretă – Algoritmii Deep Learning stimulează strategiile de retargetare
Cum puteți obține rezultate peste media pieței în campaniile de retargeting? Ei bine, RTB House folosește algoritmi de Deep Learning pentru a spori eficiența tuturor campaniilor de retargetare, indiferent de strategia folosită.
Tehnologia Deep Learning este eficientă, pentru că ajută la automatizarea procesului de derulare a unei campanii de retargetare, algoritmul luând decizii complicate în timp real pe baza datelor pe care le primește din campanie, fără a fi nevoie de intervenția umană. Acest lucru permite RTB House selectarea în mod automat a utilizatorului căruia să îi fie arătat anunțul, dar și vizualul pe care acesta îl vede, cu intenția de a maximiza randamentul cheltuielilor publicitare. Deep Learning poate face toate acestea mai eficient decât algoritmii tradiționali de Machine Learning.
Profitați la maximum de campania de retargeting cu RTB House
Ultimul sfat din partea RTB House? Dacă doriți să profitați la maximum de o campanie de retargeting, aveți nevoie de partenerul potrivit. Un partener bun dispune de tehnologii care vor contribui la eforturile generale și vă poate oferi sfaturi cu privire la strategiile de retargetare care vă vor ajuta să depășiți orice provocări cu care business-ul s-ar putea confrunta când desfășurați o campanie.