Aceasta este întrebarea pe care the Syndicate, AdSymphony și WWF România, alături de partenerii săi, Eco Ruralis și ROMAPIS, o lansează comunității și, totodată, industriei de marcomm din România care vrea să fie (mai) bine. Eforturile noastre și viziunea congruentă s-au manifestat în plan real, prin intermediul campaniei „To Bee or Not To Bee”, în cadrul căreia avem nevoie de ajutorul tău pentru o provocare vitală: salvarea albinelor și a altor insecte polenizatoare care viețuiesc pe teritoriul țării noastre.
Imaginează-ți lumea fără albine. Cel puțin, așa au făcut the Syndicate, iar AdSymphony a orchestrat ideea în fagurii din mediul digital. Și a văzut o lume în care plantele nu mai înfloresc, o lume în care fructele și legumele dispar treptat de pe mesele noastre, una în care peisajele multicolore devin, în mod ireversibil, monocrome și sterpe. Acesta este viitorul pe care îl putem evita dacă ne unim forțele. Albinele, eroii nevăzuți ai ecosistemelor care ne țin și pe noi în viață, sunt în pericol.
Statisticile sunt alarmante: 37% dintre speciile de albine din Europa au populații în scădere, iar 9,1% sunt pe cale de dispariție. La fel se întâmplă și cu 31% dintre speciile de fluturi, din care 9% sunt amenințate cu dispariția. Este o situație ce anunță o criză de amploare , dar, din nefericire, autoritățile române nu par să acorde atenția cuvenită acestei probleme.
Ca răspuns la această situație agravantă, Sindicatul creativității inteligente, alături de AdSymphony și WWF România, și-a propus să aducă într-un plan cât mai real expresia lapte și miere, dar in absentia - cu ajutorul retoricii „To Bee or Not to Bee", care trage, în primă fază, un semnal de alarmă ce îți poate lăsa un gust amar.
Iar pentru a face diferența aici, e nevoie de o simplă semnătură. Semnătura ta. O semnătură-ambasador care reprezintă spiritul civic latent în fiecare dintre noi. Cu un simplu gest, prin semnarea petiției de pe wwf.ro/campanii/tobee, și tu vei face parte din mișcarea care cere autorităților române să dezvolte și să pună în aplicare urgent, împreună cu experți din societatea civilă și pe baze științifice, un plan național de acțiune pentru salvarea polenizatorilor.
Campania are o expunere în mediul online, pe rețelele Social Media, fiind totodată promovată prin intermediul activărilori BTL și evenimentelor, iar conceptul său creativ revelează, în mod concret și sugestiv pentru oricine, consecințele dramatice pe care le va avea eventuala dispariție a micilor polenizatori.
"Storyteller by trade, consider că poveștile sunt scânteile care ne aprind imaginația și ne ajută să reflectăm la lumea din jurul nostru. Prin lentila ironiei, mi-am dorit ca video-ul campaniei să arate importanța albinelor, a polenizatorilor în general, și să ne ajute la conștientizarea că lucrurile nu se rezolvă de la sine. Sunt mândru că împreună cu echipa mea am adus la viață această poveste, și sperăm că această campanie îi va inspira pe oameni să devină vocea albinelor", Mihai Secuianu, regizor, Co-Founder @ SECUIANU.
„Unde-s mulți, puterea crește” - cu toții știm că, cel mai adesea, numai împreună putem realiza lucruri mărețe. Iar noi credem și sperăm că „To Bee or Not to Bee" va fi o poveste de succes, care își va îndeplini scopul și va salva albinele, ajutându-le să aibă un viitor prosper.
Ne bazăm pentru asta pe mobilizarea ta, a voastră, a tuturor celor care își doresc să fie bine. Pentru tine, pentru albine, pentru cei dragi.
To Bee Or Not To Bee: care e răspunsul tău final?
World Wide Fund for Nature (WWF) este una dintre cele mai mari și mai respectate organizații non-profit de conservare a naturii din lume, cu o istorie de peste 60 de ani. WWF activează în peste 100 de țări și se concentrează pe protejarea biodiversității și a resurselor naturale ale planetei noastre, precum și pe combaterea schimbărilor climatice. WWF România, filiala locală a organizației, lucrează din 2006 pentru protejarea naturii și a speciilor din România.
Eco Ruralis este o asociație a țăranilor și țărăncilor din România, fondată în 2011. Asociația se luptă pentru păstrarea și promovarea agriculturii tradiționale și a metodelor agro-ecologice, pentru protejarea satelor și a drepturilor fermierilor mici și mijlocii.
ROMAPIS este Federația Asociațiilor Apicole din România, o organizație care reprezintă interesele apicultorilor din țara noastră. Scopul lor este promovarea și protejarea albinelor și a apicultorilor, precum și promovarea produselor apicole românești.
Această campanie se derulează în cadrul proiectului BeeActive! Mobilizarea cetățenilor pentru conservarea albinelor și a altor polenizatori din România.
Proiectul BeeActive e derulat de WWF România în parteneriat cu Institutul Norvegian pentru Cercetarea Naturii, cu sprijinul financiar al Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2024-2021.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Granturilor SEE și Norvegiene 2014-2021.
Lucrăm împreună pentru o Europă verde, competitivă și incluzivă.
"Creativitatea noastră nu se limitează la ceea ce facem în agenție; se extinde într-un mod organic și către felul în care ne raportăm la lumea din jurul nostru. Campania „To Bee or Not to Bee” este un exemplu clar al modului în care putem folosi creativitatea noastră pentru a face o schimbare reală în societate – și ne dorim din suflet să devină totodată și un exemplu de succes. Noi am votat cu toată inima “To Bee”, sperăm că va fi bine! ", mărturisește Florin Olingheru, Creative Director, the Syndicate.
„La the Syndicate, strategia publicitară merge dincolo de cuvinte, de brief-uri și de insight-uri cu circuit închis – este, mai presus de toate, o acțiune concretă, care urmărește rezultate palpabile. Eu cred că suntem cu toții responsabili pentru a face o diferență în lumea în care trăim, iar cumulul contribuțiilor noastre poate produce o schimbare vitală. Din punctul meu de vedere, salvarea albinelor și a polenizatorilor nu este doar o idee, ci o strategie de supraviețuire.”, declară Răzvan Vasiloiu, Head of Strategy, the Syndicate.
„În era digitală, comunicarea are o putere neegalată de a schimba percepții și comportamente. Campania „To Bee or Not to Bee” este un exemplu remarcabil pentru cum putem folosi tehnologia și strategiile digitale pentru a mobiliza publicul să ia atitudine și să contruiască într-o direcție pozitivă. Cu fiecare semnătură, share și implicare, ne apropiem de obiectivul nostru comun: un viitor mai bun pentru albine și pentru toate ființele vii.", spune Alex Grivei, Phantom of the Opera, AdSymphony.
„Grija față de natură nu (mai) este doar o opțiune; este acum o responsabilitate, pentru că, iată, începem să vedem că lipsa acestei griji ne aduce față în față cu crize multiple (încălzirea globală, dispariția speciilor, poluarea), toate interconectate, ce pun sub semnul întrebării calitatea vieții de zi cu zi a fiecăruia dintre noi. Campania „To Bee or Not To Bee” ne reamintește de acest lucru. Implicarea în campanie, măcar minimal, cu o semnătură, înseamnă un mod de manifestare a acestei grij și o investiție într-un viitor în care să se mai poată trăi. Să acționăm, deci, astăzi, pentru a păstra echilibrul fragil al naturii, în beneficiul nostru și al tinerilor care vor moșteni consecințele deciziilor noastre de acum. Semnați petiția noastră și hai să salvăm albinele!”, ne îndeamnă Mara Cazacu, Specialist dezvoltare durabilă în cadrul WWF România.