Compania de consultanță în comunicare strategică și data intelligence Cheil | Centrade, hub-ul pentru Europa de sud-est al rețelei Cheil Worldwide, lansează “Share Your Power in Minecraft”, un proiect Samsung care susține egalitatea de gen în gaming. În 2022, Cheil a fost cea mai premiată rețea la nivel global pentru proiecte în Gaming, campanii precum „The Cost of Bullying”, „Quest for Dyslexia” sau „The Battle Inside” obținând trofee importante la Cannes, Clio Awards, The One Club, LIA sau Spikes.
Experiența interactivă, creată în colaborare cu Nexus Media, îi are în prim-plan pe creatorii de conținut Karinul, Reddysh și iSilent, care își unesc forțele pentru a demonstra că există egalitate de gen în gaming și care luptă împreună împotriva discriminării la adresa fetelor din acest domeniu. Proiectul face parte din inițiativa “Share Your Power”, ce reunește cele mai importante reprezentante ale gamingului feminin în România, ca parte a platformei #PlayOnWithSamsung.
Numărul fetelor din gaming a înregistrat o creștere substanțială în ultima perioadă, la nivel global ajungâng la o proporție aproape egală cu cea a băieților. Cu toate acestea, rolul lor nu este încă suficient recunoscut și apreciat, iar obstacolele pe care le întâlnesc zi de zi sunt bullying-ul, discriminarea sau hărțuirea. 77% dintre fetele din gaming s-au confruntat cu aceste obstacole, iar 59% dintre fete au folosit nickname-uri gender-neutral sau masculine pentru a evita conflictele și hărțuirea. Pentru a răspunde la această conversație socială, Samsung și-a asumat rolul de susținător al comunității feminine din gaming, inclusiv prin această nouă inițiativă menită să combată stereotipurile.
Minecraft este mai mult decât un joc, e un fenomen cultural. Oferind spațiu pentru creativitate infinită, platforma Minecraft a fost evaluată drept cea mai potrivită pentru a atinge o audiență vastă, cu engagement puternic. În România, 40% din gameri joacă Minecraft, iar vârsta predominantă este între 15 și 24 de ani. Dintre ei, 65% joacă pentru experiența educativă pe care o oferă, de aceea Samsung consideră Minecraft cel mai bun loc pentru un bootcamp de egalitate în gaming, care să fie deopotrivă educativ, distinctiv și imersiv ca experiență de brand.
Pe o hartă special construită în Minecraft pentru această campanie, Karinul, Reddysh și iSilent s-au luptat cu bullying-ul, au demontat în premieră stereotipuri și au depășit discriminarea pe care o întâlnesc fetele în gaming. Pentru ca experiența să fie completă, au parcurs un întreg hall of fame al gamingului feminin din România, prin cele 3 zone de pe server: The Unity Bridge, The Stereotype Dodger și The Tunnel of Power. La final, cei trei influenceri au ajuns printr-un dropper la Pedestal of Power, un adevărat omagiu adus fetelor din echipa GRL PWR Samsung, compusă din Adrii Von B, Alexa TV, Ana Dumbravă, Antonia Nuckle, Karinul și Reddysh.
Experiența “Share Your Power in Minecraft” a putut fi urmărită pe canalele Samsung Electronics România și ale influencerilor Karinul, Reddysh și iSilent, într-un demers de a inspira și de a transmite mesajul că fetele au un loc binemeritat în gaming, dar și că pot conta pe susținerea băieților, prin prezența lui iSilent. Aventura lor spectaculoasă a înregistrat aproape 200.000 views, primind o avalanșă de comentarii pozitive la adresa curajului lor. În calitate de deschizători de drum, Karinul, Reddysh și iSilent au inspirat membrii comunităților lor să fie mai deschiși, apreciativi și lipsiți de prejudecăți și i-au invitat să intre în lumea Share Your Power, să parcurgă experiența imersivă pe serverul special creat în Minecraft.
„Samsung este un brand purpose-driven, care acționează dincolo de vânzări, implicându-se în probleme sociale și aducând în prim plan subiectele care contează, pe plan cultural și emoțional. Construirea unui mediu cât mai incluziv în gaming și lupta împotriva bullying-ului sunt două dintre prioritățile noastre. Am decis să punem tehnologia și inovația în mâinile noii generații și să contribuim la crearea unui climat de egalitate în gaming, bazat pe respect reciproc și pe recunoașterea performanței. Prin noua campanie «Share Your Power in Minecraft», vrem să onorăm open mindedness-ul GenZ și atitudinea lor incluzivă, iar rezultatul cooperării dintre gameri și gamerițe poate debloca nenumărate recompense – în joc și nu numai.”, remarcă Simona Panait, Head of Marketing, Samsung Electronics România & Bulgaria.
„«Share Your Power in Minecraft» a început cu multe consultări cu gamerii implicați în campanie, pentru a oferi o experiență cât mai accurate atât a reprezentării feminine, cât și a discriminării cu care se confruntă fetele în gaming. Cu inputul tuturor celor implicați - Samsung, Cheil | Centrade, Nexus Media, Karinul, Reddysh, iSilent - am reușit să oferim mai multă vizibilitate talentului feminin din gaming și sperăm că aceasta reprezentare va ajuta GenZ să se identifice și sa aibă mai mult curaj, să înțeleagă că vocea lor este necesară și că va fi auzită, dar și că obstacolele legate de bullying și discriminare vor fi din ce în ce mai ușor de învins, atunci când fetele își unesc forțele.”, completează Denisa Armașu, Group Creative Director, Cheil | Centrade.
Campania “Share Your Power in Minecraft” – care a înregistrat până acum 5M de video views face parte din inițiativa Share Your Power, demarată în luna martie 2023 împreună cu echipa feminină de gaming Samsung GRL PWR. Ea continuă campaniile Samsung Electronics pe platforma #PlayOnWithSamsung: activările de la Bucharest Gaming Week, Comic Con și turneele de gaming. Prin intermediul acestor campanii, Samsung Electronics și Cheil Centrade promovează o mai bună incluziune de gen în gaming, oferind experiențe imersive, inclusive, care să răspundă preocupărilor GenZ din prezent.
Credits:
Echipa Samsung România:
Simona Panait - Head of Marketing Division, Samsung Electronics România & Bulgaria
Sabina Știrb – Communications & CC Manager, Samsung Electronics România
Sara Cristina Elsheikh – PR Specialist, Samsung Electronics România
Raluca Alexe – Social Media Specialist, Samsung Electronics România
Echipa Cheil | Centrade:
Mihai Gongu - Executive Creative Director
Simona Costea - Global Business Leader
Petruța Ciuică – Head of Digital Strategy
Monica Garbur – Head of A/V Production
Denisa Armașu – Group Creative Director
Valentin Lăzureanu - Innovation Strategist
Iarina Comănescu – Copywriter
Ana Constantin – Art Director
Alina Iamandi – Digital Project Manager
Alina Miu - Account Manager
Gabriela Ursu – Social Media Manager
Cristiana Iordache – Social Media Coordinator
Ruxandra Cislariu – Jr. Social Media Executive
Echipa Nexus Media:
Octav Crețu - CEO
Codruț Popescu - Project Manager
Bogdan Dura - In Game Developer
Alexandru Dragomir - In Game Programmer
Răzvan Badea - In Game Asset Designer
Alexandru Crețu - In Game Graphics
Dragoș Cucu - In Game Consultant
Samsung Electronics Co., Ltd. inspiră oamenii și creează viitorul prin tehnologii și idei. Compania redefinește lumea televizoarelor, pe cea a smartphone-urilor, a dispozitivelor wearables, a tabletelor, a electrocasnicelor digitale, a sistemelor de rețea și memorie și a ecranelor profesionale.
Compania de consultanță în comunicare strategică și analiză de date, Cheil | Centrade, servește drept hub regional pentru rețeaua coreeană Cheil în sud-estul Europei, coordonând strategia de comunicare și creație pentru Samsung. Din portofoliul Cheil | Centrade mai fac parte ENGIE Romania, PROFI România, Opticris, Hochland România, First Bank, Nivea, Ursus Breweries, NN România, Carrefour România, Alpin 57 Lux, Mondelez, Raiffeisen Bank, Point Pickup, Asociația ANAIS și United Way.
În 2018, Cheil | Centrade București a lansat divizia Digital Intelligence and Analytics (DIA), un centru unic de servicii de data intelligence care deservește mai multe piețe din Europa. Înființată în 2022, divizia de Digital Media completează mixul de servicii pe care agenția îl pune la dispoziția clienților săi, beneficiind și de avantajul propriului centru de servicii digitale și analiza datelor. Diviziile DIA şi Digital Media oferă clienților soluții digitale personalizate, folosind cele mai noi instrumente analitice din sfera digitalului.
În 2023, Cheil | Centrade a obținut un trofeu de Argint la IAB Mixx Awards Europe pentru campania Samsung #22EpicNights, o nominalizare pentru campania de lansare a brandului Kozel în România, un trofeu Silver și două de Bronz la premiile Effie, un trofeu Gold, două Silver și un trofeu de Bronz la White Square Festival, dar și un trofeu de Bronz la Top ADC*RO 2023. În 2022, Cheil | Centrade a obținut primul său trofeu de Argint la Effie Europe Awards, dar și primul Grand Prix românesc la IAB Mixx Awards Europe cu campania “Teatrul Cadourilor Dăruite din Vină” pentru Asociația ANAIS, Aurul, Argintul și două trofee de Bronz la Premiile Effie, Best Integrated Campaign la IAB Mixx Awards, un trofeu de Aur la Luum Awards, două trofee Crystal la MAD Awards, șapte medalii la Webstock, precum și șase premii la Video Gaming Awards, BizPR Awards și Romanian PR Award. În 2021, Cheil | Centrade a obținut cele mai multe premii (16 lucrări finaliste și 7 medalii) la Webstock Awards, a fost cea mai premiată agenție românească la Cresta Awards, a obținut Marele Premiu al IAB MIXX Awards și trofeul Gold la Internetics.