Mai putina iubire

Ma pregatesc sa spun un lucru tulburator. Nu cred ca igiena este cel mai potrivit cirlig amoros. Nu in 2006, nu dupa ce intreaga societate academica mondiala se cearta pe apa de pe Marte, creierul lui Einstein a fost descifrat, iar NASA pregateste o baza umana permanenta pe luna. Nici macar in Romania si nici macar pentru sampoane.

Inainte de toate, trebuie sa repar o nedreptate. Cu ocazia intro-ului de inceput de an, am dat in vileag cel mai mare defect al unei colege, spunind cu inconstienta ca nu are masina. Ei bine, e adevarat, dar spre deosebire de mine are apartament, proprietate personala. Sper ca prin aceasta rectificare, referintele ei de partida buna sa se regenereze in viitorul apropiat iar eu sa fi reusit in acest fel sa-mi fi spalat o parte din pacate. Vizavi de aceste aspecte, era intr-un film o replica a unui mos bogat casatorit cu o femeie tinara si frumoasa. "Da, sta cu mine pentru banii mei, iar eu stau cu ea pentru ca arata demential. Sa fim seriosi, daca ar fi fost urita, grasa si plina de riduri, nu m-as fi insurat cu ea".

Samponul agresiv
Sa revenim la publicitate, ma veti ruga derutati de infuzia cu detalii personale. Revin. Aproape toate categoriile de produse au cel putin un brand care se lauda ca iti pot aduce femei. Sau barbati. Si viceversa, dupa cum e cazul. Dar cel mai agresiv in aceasta privinta e samponul. Dupa reclamele la acest produs de ingrijire corporala s-ar parea ca cea mai mare greutate in relatia dintre sexe este un par bine spalat. Exemplele curg cu nemiluita. O femeie isi pastreaza sotul prin coafuri salbatice in dormitor (podoaba capilara trebuie sa fie punctul de maxim interes in acele momente). Un tinar simpatic stropeste cu matreata in jurul lui ingretosind fata de linga el, se spala cu minunea samponautica, este verificat cu tacul de biliard, trece testul si isi recistiga prietena. O domnisoara de onoare isi ademeneste pretendentii datorita capodoperei capilare, iar cenusareasa fuge de la petrecere tocmai pentru ca buclele i-au luat-o razna. Cind nu este vorba de cautarea partenerului ideal, restul relatiilor de lunga si scurta durata se bazeaza pe evaluarea atenta a ceea ce au oamenii pe cap. Vezi cupluri fericite care inoata, alearga, se tin de mina si, dintr-o data, apare momentul judecatii de apoi. Se opresc si verifica nivelul de matreata, stralucire si matosenie din parul partenerului. Sau subratul premenit cu deodorant din perle si iaurt.

Targetul stie sa se spele pe dinti
Ceva este in neregula in tabloul asta, chiar si in Romania. Am scris de citeva ori despre situatia igienei autohtone, asezata pe undeva pe la coada clasamentelor internationale, iar studiile care ne arata cum isi cumpara romanii o pasta de dinti pe an ar putea argumenta pentru continuarea campaniilor de mai sus. Problema insa o gasesc in target, tinerii aceia incredibil de frumosi in costume impecabile si birouri clasa A. Ei nu mai au nevoie de indicii pentru igiena personala, chiar daca traiesc pe plaiurile transhumantei interzise. La un nivel mai evoluat al lucrurilor, partenerul ideal nu se cauta in functie de matreata. Avem destule suparari cu o coafura nefericita, cu banii, masina, casa, limita cardului de credit, lipsa de timp, stresul, personalitatea defectuoasa. Pastrez aceeasi constructie logica si pentru restul produselor de ingrijire corporala - crème, geluri de dus sau deodorante. Orice femeie din targetul comercial a aflat pina acum ca pentru barbati conteaza o piele fina, parfumata si epilata si am impresia ca de citeva mii de ani incoace tot face ceva in aceasta privinta (cu exceptia Evului Mediu si a anilor '60). Barbatii au invatat si ei intre timp ca daca se dau cu deodorant, se barbieresc si se spala pe cap cu regularitate au sanse mai mari sa impresioneze sexul opus. Iar tictacul, gumele de mestecat si pasta de dinti trec discutia intr-o alta dimensiune.

Relatiile sint pentru un alt film
Ca o concluzie, propun un scenariu. Trei femei frumoase, spalate asiduu cu trei sampoane diferite. Si un barbat care sa faca diferenta intre calitatea celor trei podoabe capilare. Mai mult de atit nu cred ca are rost sa explic. Daca ma lasati, o sa vorbesc in numele tuturor celor care se spala: ne-am dori citeodata, mai ales cind sintem foarte absorbiti de intrigile din Survivor si intervine pe nepregatite povestea de iubire cu sampon, ca insightul sa urce un pic. Sau sa se intoarca la radacini. Cum ar fi multumirea personala. Sintem obsedati de propria imagine si fiecare isi stie defectele degetului mic de la picior. Iar daca ni se spune ca produsul ne va lumina capetele cu 0,5 miniwatti vom crede, il vom cumpara si vom fi mai fericiti, fara sa ne mai intrebam ce are biliardul cu prefectura. Spalati, bine mirositori si cu o respiratie ca gheata, ne vom avinta in amor cu celelalte resurse care ne ramin.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune


Comentarii

anca zgimbau
acum 17 ani
adevarul e ca nu putine spot-uri publicitare folosesc iubirea ca fiind cea mai buna amprenta pentru a vinde produsul.Ciocolatile folosesc iubirea "Kandia:ciocolata cu dragoste",sampoanele,gumele de mestecat,pastele de dinti...da mai lasati-i oameni buni si pentru cei care chiar trebuie sa faca o reclama la produse cum ar fi prezervativele de exemplu sa se foloseasca de iubire.Ei ce o sa mai faca?

Dar noroc ca avem oameni creativi la noi in tara si se descurca!!

irina constantin
acum 17 ani
ah ce mi-a placut!


Branded


Related