Piata de publicitate a ajuns intr-un punct critic deoarece oamenii nu mai fac fata numeric business-ului care a crescut exponential. Se impune gasirea unor solutii cat mai rapide pentru rezolvarea problemei, dar si cautarea unor solutii pe termen lung pentru a salva industria de intrarea intr-un cerc vicios. Publicitarii au ajuns la concluzia ca trebuie sa faca un efort comun sa gaseasca oameni pregatiti pentru a face fata in toate domeniile industriei, imediat dupa absolvire. Scoala IAA este primul pas in acest sens.
Principala problema a pietei de publicitate pare a fi, in acest moment, lipsa fortei de munca. Economia Romaniei creste cu 5-7 procente pe an, piata de publicitate - cu 20 de procente, iar oamenii calificati se formeaza intr-un ritm mai lent. Spre sfarsitul anului trecut, business-ul crescuse intr-atat, incat fiecare agentie avea nevoie urgenta de angajati. Conturile veneau unul dupa altul, dar nu erau si oamenii care sa lucreze pentru ele. Din acest motiv s-a declansat o migratie fara precedent in bransa. Pentru ca agentiile au inceput sa fure competente unele de la altele.