Romanii folosesc un tub de pasta de dinti pe an

Acest articol este in modul preview. Nu este vizibil pe site. Nu ii da share in acest moment.

In momentul achizitiei unui produs destinat igienei orale, principalele criterii luate in calcul sunt: pretul accesibil, calitatea, brandul, eficienta, aroma si ambalajul.

Evolutia consumului de produse pentru igiena orala este influentata de gradul de educatie al populatiei. Pentru anul 2006, se constata un trend ascendent al pietei in comparatie cu anul precedent, mai ales in ceea ce priveste vanzarile valorice. Astfel, potrivit ACNielsen Romania, in 2006 s-au cumparat putin peste doua milioane de litri de pasta de dinti, in valoare de 120,3 milioane lei, suma cu aproximativ 12% mai mare decat cea inregistrata in 2005. Ponderea vanzarilor de periute de dinti pentru adulti a crescut cu aproximativ 32%, pana la o valoare de 19,3 milioane lei.

In ceea ce priveste apele de gura, mentionam ca aceasta categorie nu este monitorizata de institutele de cercetare de piata, insa un studiu TGI realizat in urma cu doi ani de Mercury Research releva faptul ca doar 8% din populatia urbana cu varsta peste 15 ani utilizeaza astfel de produse.

Pozitia principalilor trei competitori de pe piata locala a produselor de igiena orala a ramas aceeasi de cativa ani: Colgate Palmolive (cu brandurile Colgate si Super Cristal, fiecare avand mai multe variante), Procter & Gamble (Blend - a - med) si GlaxoSmithKline (Aquafresh, Parodontax, Sensodyne, Corsodyl, Corega).

Gama larga de produse, beneficii multiple
Piata pastelor de dinti este dominata, in acest moment, de segmentul "anticarie", in ambalaj de 50 de mililitri. Desi are o pondere insemnata in vanzari, acesta se afla pe un trend descendent, in favoarea produselor cu beneficii multiple si a cantitatilor mai mari, de 75 si 100 de mililitri.

Potrivit reprezentantilor Colgate -Palmolive Romania, se observa orientarea utilizatorilor catre pasta cu ingrediente active de albire, pentru cea care reduce sensibilitatea dintilor si, mai ales in ultimele noua luni, pentru pasta care improspateaza respiratia. Grija pentru copii a determinat si cresterea segmentului pastelor si periutelor create special pentru cei mici.

Colgate-Palmolive Romania lanseaza permanent noi produse sau extensii ale gamelor existente, pentru toate varstele si categoriile sociale. Promotiile si campaniile educationale pe care le desfasoara compania inca de la intrarea ei pe piata, in 1992, au facut ca brandurile pe care le detine in portofoliu sa devina foarte populare romanilor.

GlaxoSmithKline Consumer Healthcare comercializeaza prin divizia sa, in Romania, o gama variata de produse de ingrijire orala: paste de dinti, periute, apa de gura si ata dentara. Acestea se adreseaza atat persoanelor care nu au afectiuni dentare (pastele de dinti si apa de gura Aquafresh), cat si celor cu probleme (Parodontax si Sensodyne). Pe segmentul de paste pentru dinti sensibili, Sensodyne este lider de piata, cu o cota de 66,85%, iar pe cel al pastelor medicale, Paradontax detine, de asemenea, suprematia, cu 61,57% (ACNielsen). Apa de gura Corsodyl, medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala, indicat in tratamentul gingivitei, are o cota de 46% (sursa: Cegedim, date de piata).

"In Romania, se consuma, in medie, 80 - 90 mililitri de pasta de dinti/locuitor/an, in timp ce in Germania, consumul mediu ajunge la 430 mililitri", ne informeaza Daniela Onofrei, medical marketing®ulatory affairs manager la GlaxoSmithKline.

Asadar, desi in crestere, consumul este inca foarte redus, cu precadere in mediul rural, ceea ce ne situeaza in continuare sub nivelul mediei din restul tarilor europene, si chiar sub cel inregistrat in India sau Thailanda.
Cu toate acestea, viitorul nu poate fi decat optimist, avand in vedere multiplele campanii desfasurate de producatori. Colgate, de exemplu, initiaza si sustine anual programe complexe, adresate atat publicului larg, cat si medicilor stomatologi, avand drept scop principal promovarea sanatatii orale. La fel procedeaza si celelalte doua companii, Procter&Gamble si GlaxoSmithKline.

"Dezvoltarea parteneriatului cu profesionistii din domeniul sanatatii este o prioritate pentru noi. Acesta are ca obiectiv dezvoltarea de programe educationale care sunt benefice inclusiv pentru consumatorul final", precizeaza Daniela Onofrei.

Periutele de dinti se cumpara din impuls
Referitor la istoricul igienei orale, amintim ca romanii (nu romanii!) au inventat prima pasta de dinti si prima apa de gura. Cele dintai periute de dinti cu peri naturali au fost inventate de chinezi, in anul 1498, acestea ajungand, o suta de ani mai tarziu, din Asia in Europa. In 1938, odata cu aparitia nailonului, americanii au inceput sa produca periute din acest material. Tot peste Ocean, in 1961, a fost inventata periuta de dinti electrica.

Astazi, aceste produse au devenit extrem de sofisticate si din ce in ce mai placute ca aspect si utilizare. Romanii insa continua sa cumpere indeosebi periute ieftine, rezistente, "made in China", pe care nu le schimba prea des, ignorand astfel normele de igiena dentara ce recomanda inlocuirea acestora de trei - patru ori pe an. De regula, le achizitioneaza din impuls, atunci cand le vad pe rafturile magazinelor, neacordand atentie gradului de uzura al propriilor periute de acasa. Imbucurator este faptul ca, anul trecut, aceasta categorie de produse a inregistrat vanzari semnificative: s-au cumparat peste sase milioane de periute pentru adulti si peste 400.000 pentru copii, majoritatea fiind produse premium.

Top 10 producatori de paste de dinti
1. Colgate - Palmolive
2. Procte&Gamble
3. GlaxoSmithKline
4. Stof Cosmetics
5. Aroma
6. Henkel
7. Unilever
8. Made in China
9. Rubella
10. Arcam

Din punct de vedere cantitativ, producatorii mentionati detin, cumulat, 98,17% din piata. Cele zece branduri care, la randul lor, ocupa 95,84% din piata de profil sunt: Colgate, Blend-a-med, Super Cristal, Aquafresh, Maxam Soft Cosmetics, Astera, Vademecum, Sensodyne, Maxam Unilever si Parodontax.
Sursa: AC Nielsen Romania

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related