Andi Dumitrescu: Trupa și-a propus să creeze un univers fantastic al basmelor românești, al miturilor și legendelor

Andi Dumitrescu: Trupa și-a propus să creeze un univers fantastic al basmelor românești, al miturilor și legendelor

Dacă toate planetele se aliniază, anul acesta formația Bucium va avea trei albume – Voievozii -15 ani, Live-ul acustic și noul album, care încă nu are un nume final. Cel puțin, așa spune Andi Dumitrescu, liderul, compozitorul și vocea trupei. Cu Andi am stat de vorbă despre industrie, social media, versuri și planuri de viitor.

Au existat niște multe ore petrecute acolo, căutând în general versuri cu o componentă spirituală, în încercarea de a găsi și evoca un suflet românesc.  

Bucium înseamnă: Corina Gheorghe – vioară, Ligia Hojda – voce, Cristi Răducanu – tobe, Andi Dumitrescu – chitări, voce, Augustin Adi Comorașu – bas, Mihai Balabaș – vioară, sfx, Alexa Nicolae - vioară. Dar ca să intri și mai adânc în universul lor de basm, accesează cu încredere magazinul lor oficial sau site-ul.

 

Începuturile tale ca muzician

Am început să cânt la chitară la 13 ani, datorită tatălui meu, care a înţeles foarte repede că sunt atras de instrument, urmare a ascultării primelor albume Metallica. Am debutat ca vocal la un bal al bobocilor, în 1995, pe scena Şcolii Centrale. În 1999 am înfiinţat, alături de violonista Raluca Slave, grupul Din Inimă, cu care am participat şi câştigat toate festivalurile de folk din ţară, până în 2002.

Am înfiinţat formaţia Bucium în anul 2000, alături de Raluca şi Magda Slave - viori şi Dan Simoaică – bas. Am fost un tânăr emotiv, am făcut toate greşelile posibile ca vocal, am crescut şi m-am maturizat în zorii industriei muzicale românești, fiind martorul schimbării de la moștenirea de echipamente comuniste până la decența tehnică a zilelor noastre, am așteptat patru ani să pot cânta primul concert cu Bucium din pricina situației financiare dezastruoase din vremea aceea, care nu ne permitea repetiții amplificate alături de tobă, iar toate greutățile și frământările acelor ani și-au găsit finalitatea în niște albume pe care am reușit să le înregistrăm la standarde internaționale (și nu spunem noi asta, ci recenziile apărute în presa de specialitate vest-europeană și americană).

 

Cum a pornit Bucium

După începutul extrem de greu a existat o perioadă în care înregistrările nu s-au ridicat la nivelul dorit de noi, primul album, înregistrat în 2006 găsindu-și lansarea abia în 2008, cu ajutorul mixului și mastering-ului lui Franky Winkelmann (Lake of Tears, Gurd, Destruction, Darkmoon). Anul acesta lansăm ediția aniversară, 15 ani, remixată :)

Trupa și-a propus să creeze un univers fantastic al basmelor românești, al miturilor și legendelor, cu scopul de a introduce publicul într-o călătorie imaginară, în care să-și aducă aminte de copilărie. Ca landmarks aș menționa deschiderea concertului Apocalyptica, 2005, Bob Dylan 2010, Primul show video – 2012 – alături de proiectul lui Dragoș Lumpan - Ultima transhumanță - albumele – Voievozii 2008, Live în Codrul Ascuns 2016, Miorița 2017, Zimbrul Alb 2021, numeroasele concerte și festivaluri și albumul cel nou, la care lucrăm deja de un an.

 

Din ce legende vă inspirați

În anii 2000, singura metodă de a face o cercetare folclorică era Biblioteca Națională. Au existat niște multe ore petrecute acolo, căutând în general versuri cu o componentă spirituală, în încercarea de a găsi și evoca un suflet românesc. Am început cu folclor și am continuat cu influența folclorului în creația poeților români, întorcându-ne mereu la Eminescu. Versurile primei doine pe care am compus-o – Codrule, Măria Ta – sunt culese tot de Eminescu.

 

Cum merge procesul de compoziție

Compozițiile îmi aparțin, procesul de creație se întinde de obicei pe mai mulți ani, în sensul că adun multe idei muzicale, ce într-un final se combină în piese, există un timp de pre-producție înainte de a intra în studio, pe care îl petrecem cu toata trupa, iar după aceea totul ar trebui să meargă repede, dar la Zimbrul Alb a apărut pandemia, care ne-a mai dat vreo opt luni în plus de muncă la album :)

 

Cum faceți cu înregistările

Până în 2017 am mixat și masterizat în afara țării, iar de când l-am întâlnit pe Dan Georgescu (byron, Kumm), în 2018, lucrăm împreună. Toate albumele Bucium sunt conceptuale, iar asta ne permite să experimentăm destul de mult stilistic de la un album la celălalt. Ne dorim să nu existe două albume Bucium care să sune la fel și tocmai reunirea mai multor genuri muzicale pe un singur album ne-a atras critici extrem de favorabile în străinătate.

 

Concerte Bucium memorabile

Primul concert, în Big Mamou 2004, pentru că în sfârșit reușeam să facem ceea ce așteptam de patru ani, deschiderea pentru Bob Dylan, când l-am văzut pentru prima oară pe Nicu Alifantis având emoții extrem de mari, pentru că simțeam că este un milestone important pentru noi, toate lansările de albume, dar în general ne emoționează mai mult impactul pe care îl are muzica noastră asupra fanilor și ce ne spun și ne transmit ei.

 

Cum vă raportați la industria muzicală

În afară de primul album, care a beneficiat de o distribuție de la A&A Records, toate albumele sunt autoproduse, ne-am creat propriul label, am creat un nou format de digipack, de 21 x 21 cm, ținând la ideea că muzica trebuie să aibă o formă colecționabilă, așadar suntem cât se poate de independenți. Industria muzicală pe partea de rock și metal nu există.

Singura industrie muzicală românească este pe pop, hip-hop, trap și manele. De aceea există foarte puține formații de rock și metal și de aceea cele noi care apar, nu rezistă 20 de ani până să ajungă să intre în festivaluri. În acest moment comunitatea moto este cea care susține scena rock și metal, prin festivalurile pe care le organizează.

 

Ce simți că s-a schimbat radical după pandemie

Cred că trupele mici au avut și au mult de pierdut în urma pandemiei, iar radical cred că s-a schimbat socializarea. Cluburi care făceau sold-out fără efort în 2019, cu eforturi supraomenești atrag 75% din capacitate, în 2023. Oamenii ies mult mai puțin în cluburi, iar asta distruge scena independentă.

 

Cât de importantă este imaginea

Extrem de importantă, tot ceea ce ne propunem să creăm pentru anul viitor este o sincronizare perfectă a concertului cu proiecțiile, investim în scenografie și vrem să creăm un produs perfect pe toate planurile. La fiecare album încercăm să avem măcar trei videoclipuri foarte bune, care ajung să fie proiecții de concert.

 

Cât de mult folosiți social media

Mult prea puțin față de cât ar trebui, ne este cel mai greu să o facem, nu ne vine deloc natural și din cauza asta avem de suferit când vrem să promovăm evenimente sau albume. Suntem destul de constanți în comunicare și pe Facebook și pe Instagram, mai nou și pe Tik Tok, însă se vede clar că nu ne pricepem :)))

 

Colaborarea cu Ligia Hojda

Căutam o voce feminină pentru piesa Cântecul Soarelui, de pe Zimbrul Alb, iar după câteva încercări eșuate, Doru Trăscău de la The Mono Jacks a recomandat-o. Ne-am simțit foarte bine în studio, am filmat apoi videoclipul, a venit lansarea albumului și a urmat o vară plină de festivaluri, în 2022, în care am avut timp să ne cunoaștem și să ne dăm seama că avem foarte multe în comun, astfel încât următorul album este făcut alături de ea. Este o profesionistă desăvârșită și nu îmi doresc decât să reușim să o facem să strălucească, așa cum merită.

 

Pe unde vă mai vedem live anul ăsta

A fost o vară plină și în acest an, numeroase festivaluri și concerte speciale în muzee, urmează o repetiție cu public pentru albumul acustic pe care vrem să-l înregistrăm în toamnă, mai avem concerte în Vama Veche și pe zidurile cetății Suceava (26 și 27 august), apoi reintrăm în studio pentru terminarea noului album. Dacă ne ies toate, anul acesta vom avea trei albume – Voievozii -15 ani, Live-ul acustic și noul album, care încă nu are un nume final.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related