[Drumul spre Cannes] Madalina Pop & Ionut Raicu: Avem impresia ca cel mai important cuvant la Cannes Lions este "Creativitate", dar de fapt "Networking" este unul mult mai relevant

[Drumul spre Cannes] Madalina Pop & Ionut Raicu: Avem impresia ca cel mai important cuvant la Cannes Lions este "Creativitate", dar de fapt "Networking" este unul mult mai relevant

La Cannes poate fi 33% know how, 33% glam si 33% fun. Sau poate fi 100% fun si 0% restul. Oricum, e un loc din care inveti si descoperi lucruri noi despre industria creativa, orice ai alege sa faci la festival, spun Madalina Pop si Ionut Raicu, Group Creative Directors la Tribal Worldwide si castigatorii competitiei Young Lions in Romania. Madalina si Ionut au mers la festivalul Cannes Lions in urma programului #TheAlternativeSchool pentru a participa la a doua etapa Young Lions, alaturi de reprezentantii celorlalte tari inscrise in competitie.

”Am fost placut surprins ca avem in mare parte aceleasi referinte desi suntem din zone culturale foarte diferite. Parea ca stam pe acelasi internet desi suntem din parti opuse ale globului. Pot spune ca am ramas prieten si inca tin legatura cu unii dintre ei, creativi care sunt din tari precum China, China, Puerto Rico, Pakistan”, povesteste Ionut. 

Vorbim in continuare cu Ionut si Madalina despre experienta lor de la #TheAlternativeSchool, despre prezentari, speakeri, intalnirea cu ceilalti creativi, incantari si descoperiri de la festivalul de la Cannes. 

 

Inscrierea in programul #TheAlternativeSchool

In fiecare an am tatonat terenul cu #TheAlternativeSchool, iar in 2023 am zis ca e momentul. Din fericire a fost gand la gand, pentru ca si Simina se gandea sa ne propuna. Era si ultimul an in care ne incadram in limita varsta, deci a fost fix un semn ca trebuia.

 

Experienta

Ionut: Daca ar fi sa sumarizez toata experienta intr-un cuvant, pot sa spun ca a fost una INTENSA. Programul a fost concentrat pe design si social media, dar nu s-a limitat doar la asta. Participantii au fost din mai toate sferele creative, fapt care iti arata modul de gandire si abordarea creativa a celorlalti pe acelasi brief.

Madalina: A fost cu de toate, ca orice-i bun (sharoma). O prima parte de curs, unde invitati din toata lumea ne-au vorbit despre publicitate si ne-au bagat un pic in mood. Apoi concursul care a venit cu multe emotii, desi nu ma asteptam sa fie chiar asa de mari. Dar e clar ca au fost constructive. Iar apoi pregatirea pentru Cannes, unde am tinut aproape cu Teodora si echipa, ca totul sa mearga rose la Cannes.

 

Invataturi

Ionut: Am descoperit niste speakeri foarte buni iar prezentarile lor imi vor ramane un exemplu de "Asa Da". Stim cu totii ca prezentarea este de multe ori mai importanta ca munca in sine cand vorbim de industria creativa, dar modul in care oamenii astia isi argumenteaza munca este next level.

Madalina: Acces la talkuri valoroase si la profesionisti de urmarit. Si pe insta si la Cannes. Conexiuni cu oameni pasionati din industrie, atat din tara, cat si din afara.

 

Surprize, lectii creative

Ionut: Am invatat sau, mai bine zis, mi s-a reconfirmat faptul ca nu e bine sa ramai blocat in patratica ta. Si ca, atunci cand experimentezi cu diverse medii, poti sa descoperi abordari noi asupra unor probleme care par de nerezolvat.

Madalina: Cea mai importanta lectie pe care am luat-o din toata experienta este sa profit din plin de ce-mi ofera industria. Da, inclusiv de briefuri. Ca prea ne concentram pe ce nu ofera si uitam sa ne amintim ca putem ajunge la Cannes dupa #TheAlternative sau putem sa vedem oameni pasionati care ne dau gratis sfaturile lor pe net. E o lume intreaga buna pe care ne putem concentra.

 

Sfaturi pentru cei care vor sa se inscrie in programele TheAlternativeSchool 

Ionut: In primul rand, este una dintre cele mai frumoase cai prin care poti ajunge la Cannes printr-o metoda mai out of the box. Programul este remote si asta ajuta foarte tare daca ai un job sau alte activitati in paralel.

In al doilea rand iti arata care este nivelul tau si unde te situezi printre profesionisti la o scara locala si globala.

Cred ca poti aplica la acest program si daca ai peste 30 de ani si, sa zicem, vrei o schimbare in cariera si nu stii cum sa o apuci. No Cannes for you though. 

Madalina: Pentru ca e una dintre cele mai accesibile ocazii sa ajungi la Cannes si ma gandesc ca ar trebui sa profitam de asta. Din toate ideile inscrise la Cannes, undeva la 4% sunt premiate si am asa o impresie ca nu toti oamenii care au lucrat pe campaniile castigatoare ajung la festival.

Si apoi, mai departe de asta, mi se pare evident de ce merita: e Cannes, locul in care misuna cei mai cei creativi din toata lumea. Si daca talk-urile nu-s interesante, daca freebee-urile nu sunt asa uau, daca rose-ul nu te pasioneaza, e totusi cel mai tare festival de creatie. Plus ca ajungi acolo dupa ce ai asistat la niste cursuri care chiar au sens si sunt predate de oameni care stiu ce zic. Plus colegi din industrie, insighturi valoroase si program seara care te face sa pari important :)

 

Experienta de la Cannes Lions

Ionut: Avem impresia ca cel mai important cuvant atunci cand vorbim de Cannes Lions este "Creativitate", dar de fapt "Networking" este unul mult mai relevant. Totul se invarte in jurul sau si cumva, daca nu esti genul care sa poata sustine o conversatie cu un om pe care abia l-ai cunoscut esti in dificultate si (poate) ai de pierdut.

Madalina: Totul a fost cea mai frumoasa parte, hah. Cel mai tare a fost ca oriunde mergeai aveai ceva de facut. Adica, daca faceai doi pasi la dreapta era Meta Beach cu talk-uri si gustarele, mai la dreapta erai in Palais la super speakeri, inca putin mai incolo era alta plaja, alt concert, alt party.

 

Intalnirea cu tinerii creativi din alte tari

Ionut: Am fost placut surprins ca avem in mare parte aceleasi referinte desi suntem din zone culturale foarte diferite. Parea ca stam pe acelasi internet desi suntem din parti opuse ale globului. Pot spune ca am ramas prieten si inca tin legatura cu unii dintre ei, creativi care sunt din tari precum China, China, Puerto Rico, Pakistan. Abia astept sa ne trimitem case study-uri intre noi la feedback. Cel mai bine va raspund ei direct, mai jos.

Madalina: Una dintre cele mai tari parti. E ceva in aer si toata lumea vrea sa se imprieteneasca cu toata lumea, lucru care-mi super place si ar fi misto sa se intample inclusiv la festivalurile de pe la noi. Nu eram intr-o competitie, desi teoretic eram, dar ne vedeam sa discutam, sa ne sfatuim si sa ne sustinem reciproc. Can we do this more?

Si cateva print screen-uri de la creativi din lume:

 

Ce inseamna festivalul de la Cannes pentru tine

Ionut: Pentru mine este un vis implinit sa ajung aici, ma bucur ca am reusit sa-l tai de pe bucket list.

Madalina: Ce-a insemnat absolut mereu, un loc in care vreau sa fiu.

 

Cat e know how, cat e glam si cat e fun la Cannes

Ionut: Raportul este unul foarte exact din punctul meu de vedere: 33% know how, 33% glam si 33% fun. Ramane doar acel 1% care este reprezentat de un sentiment de dorinta de a te intoarce acolo la un moment dat.

Madalina: Depinde de tine si ce vrei sa faci. Poate sa fie si 100% fun si 0% restul, daca doar asta te intereseaza. Si e ok orice alegi. E un loc de care sa te bucuri asa cum simti, pentru ca ai destula presiune in restul timpului. If you’re there, you already made it.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related