RTB House: Ghid complet pentru Privacy Sandbox

RTB House: Ghid complet pentru Privacy Sandbox

Sfârșitul cookie-urilor third-party de tracking se apropie în a doua jumătate a anului 2024, iar companiile nu își pot permite să continue să pretindă contrariul. Vestea bună este că, datorită acestei întârzieri, există încă o mică fereastră de oportunitate pentru ca businessurile să se pregătească pentru viitorul fără cookies prin folosirea Privacy Sandbox.

Acest ghid prezintă tot ce trebuie să știți pentru a utiliza Privacy Sandbox, inclusiv:

  • Ce este Privacy Sandbox
  • De ce cookie-urile third-party trebuie să fie retrase
  • Cum funcționează Privacy Sandbox
  • Cum puteți implementa Privacy Sandbox încă de acum

 

Articolul de acum cuprinde următoarele:

  • Ce este Privacy Sandbox
  • Cum funcționează Privacy Sandbox
    • API de raportare si atribuire prin Privacy Sandbox
    • FLEDGE
    • API pentru topicuri
    • CHIPS
  • Pot implementa Google Privacy Sandbox deja?

 

Ce este Privacy Sandbox?

Privacy Sandbox, o inițiativă în fruntea căreia e Google, este menită să creeze o serie de instrumente și standarde pentru ca site-urile și agențiile de publicitate să aibă acces la informațiile utilizatorilor, respectând în același timp confidențialitatea acestora. Nu este doar un proiect Google, ci este dezvoltat public împreună cu World Wide Web Consortium (W3C) pentru a pune în aplicare feedback-ul primit de la jucătorii din piață.

Proiectul a început în august 2019 și a fost conceput în principal pentru a construi modalități alternative pentru ca advertiserii să se conecteze cu utilizatorii fără a utiliza cookie-uri third-party. Cookie-urile au fost baza publicității moderne de targetare, dar au devenit o sursă de îngrijorare tot mai mare în ceea ce privește confidențialitatea pentru utilizatori.

Pentru o lungă perioadă de timp, aceste preocupări au fost trecute cu vederea de către industria publicitară, dar relația dintre clienți și advertiseri a început să se degradeze, 74% dintre utilizatori fiind îngrijorați de modul în care erau urmăriți online. Cookie-urile third-party au reprezentat o preocupare deosebită, deoarece acestea permit companiilor să identifice și să urmărească un utilizator pe mai multe site-uri, conturând o amprentă digitală extrem de precisă a unei persoane.

Trebuie remarcat că există o mică disonanță cognitivă aici. Utilizatorii sunt îngrijorați de urmărire, dar 91% dintre ei sunt, totuși, mai predispuși să cumpere un produs dacă văd o reclamă cu un anumit nivel de personalizare.

Privacy Sandbox este o încercare de a rezolva această provocare.

 

Cum funcționează Privacy Sandbox?

Privacy Sandbox este în curs de dezvoltare atât pentru web, cât și pentru Android. Inițiativa reunește o serie de companii și parteneri, inclusiv RTB House, pentru a rezolva trei provocări cheie:

  • Găsirea unui înlocuitor pentru tracking cross-site cu tehnologii noi, care să protejeze confidențialitatea.
  • Să asigure publisherilor și dezvoltatorilor surse de venit din publicitate pentru generarea de conținut.
  • Colaborarea cu industria publicitară pentru a crea noi standarde de confidențialitate online.

Aceste obiective sunt atinse prin intermediul unei serii de propuneri. Deși fiecare propunere diferă în abordarea sa, toate se bazează pe principiul conform căruia publicitatea personalizată ar trebui să fie realizată prin intermediul grupurilor de utilizatori anonimizați, numite cohorte, și nu direct către persoane fizice.

În prezent, există patru propuneri principale:

 

Privacy Sandbox Attribution Reporting API

În mod tradițional, cel mai bun mod de a măsura conversiile și de a atribui aceste conversii unui anumit advertiser era utilizarea cookie-urilor third-party. Retragerea cookie-urilor third-party riscă să elimine capacitatea advertiserilor de a-și măsura campaniile, ceea ce face dificilă optimizarea campaniilor sau demonstrarea impactului acestora asupra rezultatului final al unui client.

Attribution Reporting API este soluția Privacy Sandbox la această provocare. În loc să folosească cookie-uri pentru a identifica utilizatorii, se bazează pe măsurarea a două evenimente care sunt legate între ele de API într-un mod care protejează confidențialitatea:

  • Un eveniment pe site-ul unui publisher, cum ar fi un utilizator care vizualizează sau dă click pe un ad.
  • Conversia ulterioară pe site-ul advertiserului.

Acest lucru permite API-ului să creeze două tipuri de rapoarte care pot fi utilizate simultan:

  • Rapoarte la nivel de eveniment – Conectarea unui anumit click sau vizualizarea unei reclame cu date din zona de conversie. Transferul de date este întârziat pentru a proteja confidențialitatea utilizatorului. În plus, o parte mică de rapoarte va include date aleatorii, pentru a crea zgomot suplimentar și a limita riscul de identificare a utilizatorului. Aceste rapoarte sunt utile pentru lucruri precum optimizarea, detectarea fraudelor și date brute.
  • Rapoartele de sinteză – Nu sunt legate de date de evenimente specifice pe partea de reclame. În schimb, utilizează date de conversie mai bogate, de înaltă fidelitate, care sunt protejate cu o combinație de tehnici de confidențialitate pentru a reduce riscul de identificare a unui utilizator. Aceste rapoarte sunt utilizate cel mai bine pentru a răspunde la întrebări complicate, cum ar fi „care este randamentul investiției mele?”.

Această propunere va oferi advertiserilor instrumentele de care au nevoie pentru a realiza același nivel detaliat de raportare pe care îl au în prezent și pentru a continua să își optimizeze campaniile.

 

FLEDGE

FLEDGE este o propunere care a succedat ideii originale a Google, numită TURTLEDOVE. Aceasta a folosit conceptele și constatările din prima propunere pentru a crea o soluție mai robustă care să poată fi testată într-un mediu real cu utilizatori reali. FLEDGE constă într-un proces în cinci etape:

  • Browserul înregistrează grupurile de interese
  • Vânzătorii organizează o licitație on-device
  • Cumpărătorii furnizează anunțuri și funcții de licitare
  • Browserul redă anunțul câștigător
  • Raportarea vânzătorului și a cumpărătorului

Unul dintre exemplele de contribuții ale industriei care au extins ideea inițială a fost Product-Level TURTLEDOVE de la RTB House, care a permis recomandări de produse relevante, protejând în același timp confidențialitatea utilizatorilor individuali în spiritul conceptului inițial.

Iată un infografic simplu care arată cum funcționează.

În 2022, RTB House a devenit, de asemenea, prima platformă Demand Side Platform (DSP) care a testat cu succes FLEDGE pentru a cumpăra impresii publicitare reale. De asemenea, am lansat prima analiză privind testele FLEDGE reale, care a detaliat rezultatele noastre și a recomandat următorii pași. 

 

API pentru topicuri

Topics API de la Google este cea de-a doua iterație a propunerii FloC (Federated learning of Cohorts). Topics API este concepută pentru a permite o publicitate comportamentală privacy-friendly, bazată pe obiceiurile de navigare ale utilizatorilor.

Pentru a realiza acest lucru, browserul Chrome ar putea determina o serie de subiecte pe baza site-urilor pe care le-ați vizitat, cum ar fi muzică, show-uri TV, sport, tehnologie sau călătorii, și să le stocheze în browser drept clasament de interes pentru săptămâna respectivă. Acesta va defini subiectele de top pe săptămână și le va păstra stocate timp de trei săptămâni, înainte de a șterge subiectele vechi și de a defini altele noi.

Aceste informații sunt stocate exclusiv pe dispozitivul unui utilizator, iar utilizatorii vor putea controla aceste subiecte în Chrome și le vor putea șterge pe cele pe care nu le doresc sau nu le plac. Topics API reprezintă o îmbunătățire semnificativă față de propunerea FloC, deoarece reduce riscul de amprentă digitală prin eliminarea necesității unui ID de utilizator și oferă o libertate semnificativă de decizie pentru utilizatori.

 

CHIPS

CHIPS înseamnă Cookies Having Independent Partitioned State. Anumite aplicații, de exemplu cele de navigare sau coșurile de cumpărături, trebuie să aibă cunoștințe despre activitățile unui utilizator pe un site pentru a funcționa. Aceste cunoștințe sunt de obicei stocate în cookie-uri, care pot urmări utilizatorii pe diferite site-uri. Acest lucru nu are un impact direct asupra advertiserilor. Aceasta este o modalitate utilă de a arăta modul în care Privacy Sandbox nu numai că oferă funcții de publicitate, dar previne urmărirea în general.

CHIPS este conceput pentru a preveni acest lucru, permițând widget-urilor să identifice activitatea unui utilizator pe un singur site pentru a stoca informații legate de acel caz de utilizare specific. Realizează asta prin crearea unui modul cookie pentru fiecare site, mai degrabă decât a unui singur modul cookie pentru fiecare utilizator.

Acest lucru înseamnă că site-urile vor putea folosi widget-uri în continuare pentru a oferi o funcționalitate mai bună, eliminând în același timp riscul de scurgere de date. Per total, o soluție elegantă.

 

Aceste propuneri sunt doar începutul

Aceste propuneri sunt doar cel mai recent pas în dezvoltarea Privacy Sandbox. Dacă testele arată că sunt valoroase, toate vor face parte din produsul final, într-un fel sau altul. Acest proces a început deja, deoarece FLEDGE a fost rezultatul unui număr de îmbunătățiri aduse propunerii TURTLEDOVE care a precedat-o.

Dacă vreți să urmăriți schimbările Privacy Sandbox, puteți găsi mai multe informații aici pentru web și aici pentru Android.

 

Pot implementa Google Privacy Sandbox deja?

Deși dezvoltarea este încă în curs de desfășurare, Privacy Sandbox este gata pentru advertiseri și branduri. Este un proiect mare și ambițios, așa că, fără îndoială, vor exista îmbunătățiri progresive, dar testele RTB House au arătat că are potențialul de a oferi o valoare mare atât pentru partea de cerere, cât și pentru cea de ofertă din industria  publicitară.

Cei care vor adopta timpuriu această tehnologie vor avea două avantaje importante față de cei care o adoptă mai târziu. Primul este posibilitatea de a avea un cuvânt de spus în ceea ce privește evoluția proiectului. De exemplu, RTB House a fost în măsură să elaboreze propuneri care aduc beneficii ecosistemului publicitar, deoarece a lucrat cu Google încă din prima zi, ajutând la modelarea viitorului Privacy Sandbox.

În al doilea rând, businessurile care încep devreme vor dobândi o experiență neprețuită cu instrumentele necesare pentru a prospera în viitorul fără cookie-uri. Multe companii, de teamă sau din cauza complacerii, își vor băga capul în nisip și se vor trezi rapid depășite de concurenții lor mai prevăzători.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related