Eu si Ceilalti

Cat de altfel poti sa fii?
Cand am vazut prima data spotul de la Beciul Domnesc mi-am pus intrebarea asta. Nu-s bautoare de vin. Dar asta nu ma face mai deosebita pentru ca mai exista alte catralioane de femei care nu beau vin. Si sincera sa fiu planurile mele de viitor nu includ o aparitie in Cartea Recordurilor pentru "cea mai sfanta femeie din lume". Departe de mine acest gand. Cred ca poti fi altfel intr-un cerc restrans. In sens larg e imposibil. Probabil ca asta avea si Beciul in minte cand a mizat pe antiteza dintre "eu" si "ceilalti". Un pic fortata si, cu siguranta, discutabila.

De ce sa fii altfel?
Eh, cum de ce? Ca sa simti ca ai contat si tu in viata mai mult decat altii. Ca sa auzi cat mai des "nu am mai intalnit niciodata pe cineva ca tine" si sa te simti valoros pentru omenire. E un insight care reprezinta o parte destul de mare a populatiei. E cat se poate de real. Si da, tipul de bautura poate fi o unealta care sa te diferentieze de ceilalti. Desi… cu siguranta o sa mai existe cel putin o persoana care sa bea aceeasi bautura ca tine (ca doar e nasol sa bei singur) si brusc nu ai mai fi Unicul. Facand abstractie de acest adevar, sloganul produsului ("un caracter aparte" - chiar imi place) este exploatat corect. Din punct de vedere executional, recunosc ca spotul este ceva mai diferit decat restul, lucru care nu poate fi decat de bine. Imaginile fast-forwardate ii confera produsului o alura destul de moderna. Adica, mie imi pare genul de vin "la moda". Nu as vedea-o pe mama sa bea Beciul Domnesc pentru ca nu s-ar regasi in spot si, implicit, in valorile brandului. Clubbing nu mai face de 35 de ani si nu cred ca nu poate dormi noaptea, gandindu-se ce sa faca pentru a fi altfel decat restul femeilor sau al mamelor.

Si ce?
Bine, bine si consumatorul o sa zica: "Si mie ce imi iese la faza asta?". Pai uite…ca o sa fii mai smecher decat ceilalti. Pentru ca bei altceva decat prietenii tai. Ori beneficiul asta e cu dus si intors. Nu e universal valabil. E adevarat ca recunoasterea e in topul piramidei Maslow, dar asta nu cred ca tine neaparat de cat de bazat sau diferit esti. Poti sa ai parte de recunoastere si daca faci acelasi lucru pe care l-au facut altii. Eu nu mi-as cumpara ceva doar ca sa fiu diferita de ceilalti. Dar asa sunt eu.

Deci, altfel ori ba?
In ceea ce priveste executia, "pro altfel" (diferit de stilul uniform prezent pe piata).
In ceea ce priveste conceptul creativ, usor la prima mana si nespectaculos. Au mai fost si altii acolo, deci "contra altfel".
In ceea ce priveste beneficiul produsului, las consumatorii sa decida. Eu sunt off - target. Nu neg ca beau, caci beau. Dar beau votca orange si Sangria. Ca alte milioane de oameni. Si nu intentionez sa schimb aceste doua bauturi pentru alta, pe care o consuma doar cateva sute de oameni.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar


Comentarii

ghita muresan
acum 17 ani
continua sa bei votca si sangria si nu-ti mai bate capul cu speculatii de 2 bani. mai bine uita-te cat de boring si de didactica esti in ceea ce scrii! si mai lasa spotul la Beciul Domnesc in pace. daca n-ai ce face, mai bine fa un goblen, un plod sau pur si simplu spala si tu o rufa!
Mihai Barsan
acum 17 ani
numele beciul domnesc spune cu totul altceva decat "clubbing", "cool", "pentru tinerii zvapaiati". Spune "vechime", "noblete", "de moda veche", "pentru cunoscatori".

Din punctul meu de vedere reclama e total pe langa ADN-ul brandului, ca atare confuzeaza si il distruge ca alegere viabila.

ghita muresan
acum 17 ani
fratioare, da' "dip" le mai spui! cum e aia: ADN-ul brandului? tare! ai studiat, nu? "confuzeaza si il distruge ca alegere viabila" - ce expimare!!! ai invatat-o la scoala sau ai citit si tu pe undeva? si, by the way, fraiere, uita-te putin mai atent la spot. spune cineva acolo ca are legatura cu "clubbing, cool si pentru tineri zvapaiati"? mai invatam...
Gabriel Ilina
acum 17 ani
Sincer imi place spotul, nu pot spune ca este exceptional,, insa este OK...

Atat reclama cat si bautura, te face sa migrezi pentru cateva clipe spre o lume poate uitata in aceste vremuri..

Suman Eugen
acum 17 ani
cred ca moflea a facu' spotu' :)
ghita muresan
acum 17 ani
moflea nu stie sa faca spoturi. moflea nu lucreaza in publicitate (inca!) si cocheteaza aprig cu ideea. lu' moflea ii place vinu' si viata boema. moflea incearca doar sa ramana obiectiv si nu-i plac femeile care o fac pe desteptele.

eugene, daca lucrezi in publicitate, ma angajezi si pe mine, frate (ai sesizat ca-s poet, nu?)

Mihai Barsan
acum 17 ani
moflea, cred ca uiti ca 90% din comunicare e de fapt non-verbala. conteaza ce spui, dar si mai mult conteaza stilul, pentru ca prin stil se comunica o personalitate.

despe "a fi fraier", cred ca cel mai in masura sa ne spuna cum se simte va fi clientul, dupa ce va vedea niste rezultate pe un termen un pic mai lung.

ghita muresan
acum 17 ani
vai chubacca, iar ai reusit sa-mi umpli dosul de lacrimi!!! ...cu modul tau atat de profund de a spune lucrurilor pe nume... dar moflea, ce are-n gusa, si-n capusa! ce comunicare non-verbala?! ce stil?! cat despre client, rezultate... e prea greu pentru moflea, ma iei cu de-astea de-ale voastre... rau mic ce esti!!!

chubacca, daca lucrezi in publicitate, ma angajezi si pe mine, frate?

Blue Note
acum 17 ani
prostiile spuse de chupacabra asta se ridica la masura tonului agresiv a lui moflea..
Mihai Barsan
acum 17 ani
kreon - ma bucur totusi aceste comentarii atat de slabe pe cat e de slab articolul au meritat totusi atentia unui mare caracter ca dumneata.

moflea - jerk off.



Branded


Related