Cat de altfel poti sa fii?
Cand am vazut prima data spotul de la Beciul Domnesc mi-am pus intrebarea asta. Nu-s bautoare de vin. Dar asta nu ma face mai deosebita pentru ca mai exista alte catralioane de femei care nu beau vin. Si sincera sa fiu planurile mele de viitor nu includ o aparitie in Cartea Recordurilor pentru "cea mai sfanta femeie din lume". Departe de mine acest gand. Cred ca poti fi altfel intr-un cerc restrans. In sens larg e imposibil. Probabil ca asta avea si Beciul in minte cand a mizat pe antiteza dintre "eu" si "ceilalti". Un pic fortata si, cu siguranta, discutabila.
De ce sa fii altfel?
Eh, cum de ce? Ca sa simti ca ai contat si tu in viata mai mult decat altii. Ca sa auzi cat mai des "nu am mai intalnit niciodata pe cineva ca tine" si sa te simti valoros pentru omenire. E un insight care reprezinta o parte destul de mare a populatiei. E cat se poate de real. Si da, tipul de bautura poate fi o unealta care sa te diferentieze de ceilalti. Desi
cu siguranta o sa mai existe cel putin o persoana care sa bea aceeasi bautura ca tine (ca doar e nasol sa bei singur) si brusc nu ai mai fi Unicul. Facand abstractie de acest adevar, sloganul produsului ("un caracter aparte" - chiar imi place) este exploatat corect. Din punct de vedere executional, recunosc ca spotul este ceva mai diferit decat restul, lucru care nu poate fi decat de bine. Imaginile fast-forwardate ii confera produsului o alura destul de moderna. Adica, mie imi pare genul de vin "la moda". Nu as vedea-o pe mama sa bea Beciul Domnesc pentru ca nu s-ar regasi in spot si, implicit, in valorile brandului. Clubbing nu mai face de 35 de ani si nu cred ca nu poate dormi noaptea, gandindu-se ce sa faca pentru a fi altfel decat restul femeilor sau al mamelor.
Si ce?
Bine, bine si consumatorul o sa zica: "Si mie ce imi iese la faza asta?". Pai uite
ca o sa fii mai smecher decat ceilalti. Pentru ca bei altceva decat prietenii tai. Ori beneficiul asta e cu dus si intors. Nu e universal valabil. E adevarat ca recunoasterea e in topul piramidei Maslow, dar asta nu cred ca tine neaparat de cat de bazat sau diferit esti. Poti sa ai parte de recunoastere si daca faci acelasi lucru pe care l-au facut altii. Eu nu mi-as cumpara ceva doar ca sa fiu diferita de ceilalti. Dar asa sunt eu.
Deci, altfel ori ba?
In ceea ce priveste executia, "pro altfel" (diferit de stilul uniform prezent pe piata).
In ceea ce priveste conceptul creativ, usor la prima mana si nespectaculos. Au mai fost si altii acolo, deci "contra altfel".
In ceea ce priveste beneficiul produsului, las consumatorii sa decida. Eu sunt off - target. Nu neg ca beau, caci beau. Dar beau votca orange si Sangria. Ca alte milioane de oameni. Si nu intentionez sa schimb aceste doua bauturi pentru alta, pe care o consuma doar cateva sute de oameni.
Comentarii
Din punctul meu de vedere reclama e total pe langa ADN-ul brandului, ca atare confuzeaza si il distruge ca alegere viabila.
Atat reclama cat si bautura, te face sa migrezi pentru cateva clipe spre o lume poate uitata in aceste vremuri..
eugene, daca lucrezi in publicitate, ma angajezi si pe mine, frate (ai sesizat ca-s poet, nu?)
despe "a fi fraier", cred ca cel mai in masura sa ne spuna cum se simte va fi clientul, dupa ce va vedea niste rezultate pe un termen un pic mai lung.
chubacca, daca lucrezi in publicitate, ma angajezi si pe mine, frate?
moflea - jerk off.