Livepainting & limited merch
22-23 iulie, Kraft Market, Matei Millo 8-10
Care sunt pilonii care susțin imaginea de hub cultural a Bucureștiului? Dacă am avea în vedere exclusiv sensul denotativ, putem afirma fără nicio urmă de dubiu că mai toate podurile orașului – zonele de legătură, în general – sunt decorate cu simboluri vizuale realizate de grafferi deja consacrați ca simboluri culturale ale capitalei: Ortaku, AEUL, Cuserul, Toybox, KSELEQOQYNQYSHY sau Barto sunt doar câteva dintre numele și figurile de care ne lovim în timp ce traversăm orașul de la un capăt la celălalt.
Importanta graffiti-ului reiese tocmai din această suprasaturație a încărcării cu simboluri pe anumite ziduri ale orașelor. Unul dintre principalele motive pentru care, în imaginarul colectiv, despărțirea dintre graffiti și ideea de simplă „marcare a teritoriului” este imposibilă, e reprezentat tocmai de abundența iconografiei urbane într-un peisaj care, anterior, a fost într-adevăr „marcat” în moduri mai puțin fericite – de aici, confuzia persistentă între ce reprezintă, într-adevăr, o formă de artă, și ce este doar o simplă „iscăleală”. Așa cum încercăm să subliniem, characters of ROMANIA nu fac însă altceva decât să mențină cultura urbană vie prin simboluri de street art care, în timp, creează sentimentul de familiaritate și apartenență. Fie că ne gândim la personajul iconic al lui AEUL, iepurașii lui Coon One sau la propunerile inedite de lettering ale lui Toybox (iar lista poate continua), aceste forme de artă urbană susțin și contribuie la identitatea particulară a orașului pe care îl îmbogățesc vizual.
Prin urmare, devine evidentă nevoia de susținere a continuității demersurilor artistice urbane atât din fonduri publice, cât și private. Supraviețuirea și mentenanța acestei ramuri a sectorului cultural sunt direct dependente de conștientizarea imediată a importanței street art-ului în peisajul bucureștean.
Printuri, Stickere, Tricouri- limited edition !!!!
#streetart #characters #romania #artistroman #crafting