Anii terorismului in publicitate

Terorismul a schimbat viziunea asupra lumii si aceasta se observa si in comunicarea comerciala. Agentiile de publicitate si-au regandit campaniile in functie de noua stare de spirit a oamenilor. Dezastrul, panica isi imbogatesc portofoliul simbolic de la o zi la alta, alimentat de stirile tragice care curg continuu prin tot mai multe mijloace de comunicare. Astazi, chiar si un led care clipeste in reclama pentru desene animate poate schimba mesajul campaniei publicitare cu 180 de grade.

Zilele trecute, o stire despre o tentativa de atac teorist in Boston facea inconjurul lumii. Niste pachete ciudate, dotate cu leduri, au fost amplasate in diferite zone ale orasului. Podul Charles a fost inchis, televiziunile au intrat in alerta, iar politia a "dezactivat" pachetele. Foarte repede insa informatia a fost dezmintita. Era, de fapt, o campanie de guerilla marketing, pentru promovarea unui serial de desene animate, "Aqua Teen Hunger Force". Ledurile erau dispuse astfel incat sa-l reprezinte pe Mooninite, un personaj negativ care vrea sa distruga planeta.
Dezbaterile din aceste zile se centreaza pe tehnicile de guerilla marketing, pe intrebarea daca nu cumva agentiile care le practica ar trebui sa ceara acordul organelor de politie inainte sa intreprinda vreo actiune.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related