Presiunea continuă a cifrelor este o constantă în Marketing. Dar creșterea presupune disconfort. De aceea, D|MBC - The Media & Branded Content Co., și-a propus să vorbească despre adevărata față a performanței într-o campanie destinată românilor care fac performanță în marketing atât în țară, cât și la nivel internațional. By humans, for humans.
The Human Side of Marketing se va desfășura în mai multe etape în perioada 2023 - 2024. Prima etapă, aferentă anului 2023, cuprinde o serie de podcasturi video cu profesioniști români, din Marketing, care s-au remarcat la nivel național sau internațional. Primele două invitate din cadrul campaniei au fost Ena Karabelas, Integrated Comms Campaign Manager for Europe & Latin America în cadrul Ericsson, și Laura Mihăilă, Director of Marketing, Communications and CX, în cadrul Raiffeisen Bank, România.
“De multe ori îi privim admirativ pe cei care sunt nominalizați sau care câștigă diferite premii naționale sau internaționale în Marketing. Pentru că avem impresia că ei au avut dintodeauna succes. Însă ceea ce vedem este doar vârful unui eisberg care ascunde multe nopți nedormite, frica de eșec, brainstorming-uri interminabile, documente kilometrice...”, a declarat Diana Șerban, Owner & CEO D|MBC.
Performanța este direct proporțională cu dezvoltarea personală
Obiectivul campaniei este de a atrage atenția asupra trăsăturilor de personalitate care determină performanța, cu accent pe OAMENI. Pentru că deși pare un domeniu în care totul poate fi măsurat, cei care fac într-un final diferența sunt oamenii care dezvoltă strategiile, campaniile și conceptele. Cei care iau deciziile atunci când lucrurile nu merg în direcția corectă, cei care observă trenduri și care fac conexiunile corecte pentru ca o campanie să aibă succes.
Dacă vrei să devii memorabil, depinde doar de tine
În 2022, Ena Karabelas s-a alăturat echipei de Marketing și Comunicare Ericsson, alături de care continuă să susțină eforturile și inițiativele din Europa și America Latină. A petrecut ultimii 10 ani în funcții de conducere în companii de PR, precum GMP PR și Chapter 4 Romania, afiliatul exclusiv al BCW pentru România. În primul interviu din seria The Human Side of Marketing Ena s-a lăsat descoperită și ca mamă, prietenă, iubitoare de cărți de ficțiune, ciocolată și prosecco. Și nu s-a rezumat doar la aceste lucruri.
“În carieră, ca să treci mai departe sau să te dezvolți, trebuie să ieși un pic din zona de confort. Până la urmă, indiferent de orice, de discuții, de salarii, trebuie să-ți placă ceea ce faci. Altfel, nu o să fii niciodată cu adevărat bun. În concluzie, e despre tine. Dacă tu te concentrezi pe a fi cea mai bună variantă a ta, o să fii memorabil”, a spus Ena.
Lasă-te inspirat de o discuție on point despre cum parcursul profesional al Enei s-a întrepătruns cu cel personal. Vizionează podcast-ul pe Youtube sau ascultă-l pe Spotify.
Creșterea presupune disconfort
Laura Mihăilă, Director of Marketing, Communication and CX, Raiffeisen Bank România este fără îndoială un om de marketing orientat către rezultate. Crede în creșterea organică a afacerilor prin îmbunătățirea imaginii brandurilor și prin strategii care pun clienții pe primul loc. De-a lungul timpului, a gestionat proiecte complexe de poziționare de brand, lansări naționale și brand management în România, pentru mărci ca Timișoreana, Ursus sau Redds. La nivel internațional, a gestionat activitatea digitală globală a brandului Peroni Nastro Azzurro și a condus Kozel, un brand FMCG global, prezent în 40 de țări. În plus, a fost trainer și mentor în marketing și branding al cohortelor de start-upuri de inovație în tehnologie din Acceleratorul de Business Innovx.
“Când mi s-a oferit un post în Londra, am ales să merg pe o cale destul de diferită. Am ales să mă întorc în România și să-mi construiesc o familie. Foarte mult timp m-am gândit dacă acest step back pe care l-am făcut este sau nu un eșec. 10 ani mai târziu, s-a dovedit că acea alegere mi-a oferit un spațiu de învățare și a spus mult mai multe lucruri despre mine. Și în final, cred că sunt un om mai bun”, a povestit Laura.
Discuția cu Laura ne demonstrează încă o dată faptul că cei care au cel mai mult succes, sunt cei care au avut cel mai mult curaj. Vezi podcast-ul pe Youtube sau ascultă-l pe Spotify și rămâi conectat cu poveștile reale din spatele profesioniștilor din Marketing.
D-PODCAST, elementul central al campaniei
Conform unui studiu făcut de Edison Research, 38% dintre oameni ascultă podcast-uri lunar, în timp ce 26% le ascultă săptămânal. Datorită popularității din ce în ce mai crescute a conținutului în format audio, D|MBC a lansat în anul 2021, D-PODCAST, propriul podcast de brand care se adresează profesioniștilor din domeniul Marketing, cu scopul de a face mai ușor de înțeles elementele de content care pot ajuta la dezvoltarea unei campanii de marketing cu impact crescut.
“După ce am vorbit, timp de doi ani, despre ce tipuri de content să publici în funcție de rețea socială, despre provocări în diferite industrii și cum au trecut brandurile peste pandemie… ba chiar am avut și două brainstorming-uri în direct pe un brief la prima vedere, ne-am hotătât să lăsăm loc și laturii umane a profesionistului în marketing. Astfel aducem informația mai aproape de comunitatea de oameni de marketing într-un mod accesibil și ușor de consumat”, a mai spus Diana Șerban.
În următoarele luni, campania urmează să aibă o serie de declinări în social media, care să facă mesajul mai ușor de înțeles și de digerat. Cu accent pe conținutul video, echipa D|MBC își propune să ofere în primul rând inspirație și informație.
D|MBC, The Media and Branded Content Company, este o companie de content marketing și branded media fondată în Bucuresți, în 2018, care gestionează proiecte de branded content pentru clienți din Europa Centrală și de Vest. Pornind de la înțelegerea contextelor și audiențelor, și de la pasiunea pentru scris, echipa D|MBC creează și implementează strategii de conținut ‘By humans, for humans’.