Extinderea accelerata a serviciilor de broadband in intreaga lume, succesul colosal pe care il inregistreaza portalurile online de continut video si disparitia treptata a granitei dintre televizor si calculatorul personal l-au convins pe Bill Gates ca Internetul va revolutiona piata de televiziune in urmatorii cinci ani.
Revolutia a inceput insa deja, iar primele victime au cazut din randul jurnalistilor.
"Anumite lucruri, precum alegerile sau olimpiadele, dovedesc intr-adevar ca televiziunea este deplorabila. Trebuie sa stai dupa tipul ala sa vorbeasca despre problemele care te intereseaza sau poti rata evenimentul si ai vrea sa dai inapoi ca sa-l vezi. Prezentarea acestor lucruri pe Internet este superioara, deoarece spectatorii devin propriii regizori TV, intorcand camerele spre evenimentele sportive sau spre candidatii ori spre alegerile electorale care-i intereseaza".
Aceasta a fost declaratia fondatorului Microsoft, Bill Gates, in fata a mii de oameni politici si de afaceri din toata lumea, la ultimul Forum Economic Mondial de la Davos, spre sfarsitul lunii ianuarie. Iar acestea sunt, in opinia sa, principalele argumente pentru care, in anii imediat urmatori, Internetul va revolutiona televiziunea asa cum arata ea in prezent. Doar ca piata TV din Occident nu mai are rabdare pana atunci, atrasa fiind deja de mirajul unor profituri ravasitoare.