Într-un moment de neatenție sau oboseală, chiar și cei mai informați dintre consumatori pot fi ținta atacurilor de phishing. Pentru a atrage atenția asupra acestor momente, Asociația Română a Băncilor și Golin au creat o campanie atipică: „Gestoteca pentru Siguranța Online”. O colecție de gesturi la îndemână care îndeamnă consumatorul să fie prezent când își folosește cardul online. Gesturile au fost colectate de la utilizatori cu ajutorul influencerilor și comedianților de stand-up.
„Cea mai simplă cale de a evita atacurile de phishing este atenția. ARB a realizat mai multe campanii de conștientizare despre siguranța online, astfel încât românii să nu devină victimele atacurilor cibernetice. Asociația Română a Băncilor va continua programele de educație financiară și digitală pentru a fi un sprijin permanent pentru consumatorii care se adaptează constant la noile tehnologii,” a spus Gabriela Folcuț, Director Executiv, Asociația Română a Băncilor.
Pornind de la insight-ul că cei mai mulți dintre noi devenim victime ale phishingului din cauza neatenției, campania vine cu soluții pentru a-ți antrena vigilența în momentul în care utilizezi cardul online.
„Suntem multi-tasking inclusiv când ne folosim cardul. Și de aceea, neatenți. În loc de o listă suplimentară cu informații despre “ce să nu faci” când îți folosești cardul, am ales să ne concentrăm pe o singură regulă: atenția. Pe care am tratat-o cu umor, rezultând o campanie atipică pentru categorie”, a spus Ioana Munteanu, Creative Director, Golin.
Campania s-a derulat în perioada 1 decembrie 2022-15 aprilie 2023.
În prima parte, influencerii participanți în campanie au vorbit despre neatenția și mirajul zilelor agitate, cu pregătiri de sărbători, cadouri, găsirea bradului perfect, care îi determină pe consumatori să nu mai fie conștienți de felul în care își oferă datele pe internet. Apoi au cerut de la comunitățile lor gesturi care să ne trezească la timp.
Cele mai surprizătoare gesturi au fost ilustrate de artista Evelin Bundur, iar comediantul Cristi Popesco a întregit colecția cu o serie de sfaturi, venite din experiența personajului său “Hackerul”.
Echipa ARB: Gabriela Folcuț (Executive Director)
Echipa Golin: Cristina Butunoi (Deputy Managing Director), Ioana Munteanu (Creative Director), Livia Iușan (Social Media Specialist), Alexandra Dumitru (Content Manager), Mădălina Cheoseaua (Digital Associate)
Asociația Română a Băncilor este una dintre cele mai puternice asociații profesionale din România, care reprezintă piața bancară.
Este formată din 33 de bănci active ca persoane juridice române sau străine în sectorul financiar și s-a extins prin includerea a 12 membri afiliați, companii non-bancare, punând astfel bazele unui parteneriat ce își propune să contribuie la consolidarea unui mediu de afaceri predictibil, transparent și de încredere în România.
Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase rețele internaționale de PR, Golin Worldwide, agenție de Relații Publice care își aliniază eforturile de creație și data cu business-ul clienților pentru a livra rezultate cu impact. Împreună ajungem la cele mai valoroase insight-uri și colaborăm într-un mediu incluziv, creăm cu mult curaj și orientați către rezultate. Cei 1.700 de angajați Golin la nivel global operează în peste 50 de birouri din întreaga lume, ceea ce ne permite să venim cu soluții complete pentru piețe multiple și pentru programe de comunicare regionale sau globale. Golin a fost numită Global Agency of the Year în cadrul PR Week 2021, 2020 și 2019, Agenția Anului din regiunea Americii de Nord în cadrul PRovoke Media 2021 și prima agenție de PR care a obținut Gold și Silver pentru creativitate, în cadrul Festivalului Cannes Lions din 2019.
În România, Golin face parte din unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, Lowe Group, alături de MullenLowe (agenție integrată de marketing și comunicare), Initiative (media) și Medic One (comuni-care în domeniul medical şi farmaceutic).