Să înceapă distracția!, spune Roxana Netea, participantă la Art Superstars Wanted by glo™. Să lăsăm imaginația să zburde pe câmpii și să scape de formalități, să ne bucurăm de culoare și să călătorim cu mintea, ne îndeamnă artista prin cele patru lucrări în competiția creativă. Azi e ultima zi în care puteți vota creațiile care v-au inspirat, așa că dați o tură prin galerie și alegeți cu răspundere.
Noi povestim în continuare cu Roxana despre inspirație, tabieturi creative și rolul unui superstar în comunitatea artistică:
Un superstar creativ este un rebel, dar nu fără cauză și în același timp un exemplu pentru comunitate prin stilul de viață pe care îl urmează. Un nonconformist confortabil și o aliniere incomodă își vor da mâna pentru a-i jalona calea de urmat iar în ceea ce privește direcția de mers… ei bine cine a spus că trebuie sa fie o direcție?
Cum a creat lucrările înscrise la Art Superstars Wanted by glo™, ce o inspiră și cum a evoluat relația ei cu arta, povestește pe îndelete Roxana în rândurile următoare:
Momente importante în formarea ta
Pasiunea pentru artă în general și pentru pictură și ilustrație în special, a apărut încă din copilărie, acesta fiind mediul în care mă simt în largul meu. Liceul de Arte din Oradea și Universitatea de Arte și Design din Timișoara, pe care le-am urmat ulterior, au contribuit ambele la consolidarea cunoștințelor mele artistice (practice, teoretice și experimentale).
Unul dintre momentele cheie în formarea mea a avut loc în urmă cu aproximativ opt ani, când am contractat așa-numitul ”street art virus”, care mi-a facilitat transferul pe pereți al tablourilor de pe pânză. Acest lucru mi-a permis, de asemenea, să cobor din sfere înalte direct în stradă, să împărtășesc oamenilor sentimentele mele și să le privesc reacțiile în timp real atunci când ”se împiedicau” de arta mea din spațiul public.
Descoperirea acestui nou canal de expresie mi-a permis să călătoresc de-a lungul și de-a latul mai multor meridiane și să îmi las amprenta vizuală în diferite țări precum India, Tunisia, Italia, Viena dar și acasă, la Oradea, unde activez momentan.
Relația ta cu arta
Latura artistică a fost observată de către ai mei când eram copil și mă delectam cu niște decupaje din reviste nemțești, ulterior am aflat că făceam de fapt colaje. Mai târziu, la școală, doodling-ul din timpul orelor era o practică frecventă pe spatele caietelor. Îmi place mie un citat care îmi gâdilă ușor ego-ul: ”Things that make you weird as a kid will make you great tomorrow. ”. Astăzi adult fiind, mă întorc mereu la lumea copilăriei, întrucât am două nepoțele cu vârste destul de mici care mă ajută să îmi resetez sitemul, să îl pun pe meridianul 0, aproape de copilărie.
Relația mea cu arta este un proces continuu, în perpetuă schimbare. Modul meu preferat de a petrece timpul este comunicarea ideilor prin diferite medii (pictură, desen, colaj, instalații, readymade, performance). Conceptul fiecărei lucrări este adaptat la contextul mediului local el devenind simultan și un experiment social.
Ultimul proiect definitivat cu succes a fost ilustrarea unei cărți pentru copii. În general lucrez pe mai multe planuri, la mai multe proiecte simultan încercând să fac o echilibristică între lucrările la comandă și proiectele personale de suflet.
Mă axez atât pe proiecte din zona de regenerare urbană prin artă în spațiul public cât și pe proiecte de ilustrații.
Cât e muncă & documentare, cât e creație și emoție
Nu pot să spun că există un tipar prestabilit, depinde foarte mult de tematică și zona în care se află proiectul. Unele lucrări necesită un research mai aprofundat dar emoția nu lipsește niciodata, pe când altele se bazează excusiv pe feeling-ul de moment.
Natura mea experimentală face ca mediul de redare pentru mine să fie unul secundar, prioritatea o au întotdeauna conceptul și ideea din spate. Stilul meu, deși versatil, prezintă un element comun și anume culorile vibrante la saturație maximă.
O altă caracteristică a artei mele este că fac apel adesea la subconștient pentru a-mi finaliza munca și mă las condusă atât de instinct cât și de experiențele de viață sau de evenimente din călătoriile care m-au impresionat. De multe ori, din cauza asta, procesul creativ ia o întorsătură filosofică. Actul de creație devine în acel moment o meditație profundă și spiritul meu se contopește cu lucrarea. Umor, tristețe, sarcasm, bucuria de a trăi fac parte din repertoriul de sentimente pe care le îmbrățișez în lucrările mele și le combin armonios cu spiritul locului unde creez.
Tabieturi de creație
Frumusețea vieții mele constă în faptul că nici o zi nu seamănă cu cealaltă. Întrucât sunt freelancer, mă bucur din plin de faptul că pot să îmi aleg momentele când lucrez. Inspirația vine când vrea ea, aștept momentul oportun în care se îndeplinesc câteva condiții esențiale pentru a crea. Uneori stau noaptea tarziu, alteori dimineața devreme, depinde de stare și de inspirație. Când însă mă prinde flama creatoare și o idee încolțește în mintea mea, sunt nopți în care nu pot să dorm. De fapt ăsta e criteriul de selecție al ideilor originale, cele care nu te lasă să dormi noaptea. Atunci știu că trebuie să se materializeze în lumea fizică.
Cum ai aflat de Art Superstars Wanted by glo™
Am aflat de competiție de la alți creatori de pe facebook și pentru că îmi plac challenge-urile am zis ia sa vedem ce avem noi aici. Am fost surprisă de multitudinea de idei care mi-au venit pentru tema propusă. A fost o noapte în care nu am putut să dorm și lucrările s-au materializat în forma pe care o vedeți acum pe site.
Sursa de inspirație
Pentru acest concurs am înscris patru lucrări și am încercat abordări diferite atât prin modalitatea de realizare (manual și digital) cât și conceptual care să răspundă temei propuse: Prima lucrare este o metaforă care face referire la gura de aer pe care o împărtășesc două personaje; scafandrul și sirena prin dragostea lor subacvatică.
În a doua lucrare i-am invitat pe privitori să ia o gură de aer, să zburde cu imaginația pe câmpii, să iasă din mediul formal, să fie liberi precum niște baloane de aer.
Am propus un colț de zen prin terapia culorilor fără alte mesaje complicate printr-o călătorie cu baloanele prin aer în universul ludic a lui Jules Verne.
A treia lucrare povestește despre wind of change în contextul social. Iar ultima lucrare propune o abordare fresh și pevestește despre cum aerul curat, road trip-ul, dubița, câinele și un playlist inspirat au puterea să te transpună instant în mood-ul de vacanță.
Procesul de creație
Pentru fiecare proiect nou încep prin procesul de design al acestuia, inventând un întreg sistem de simboluri cu vocabularul şi regulile proprii. În această fază conceptuală mă axez pe forme şi pe povestea pe care doresc să o transmit. De asemenea, în lucrările mele utilizez materiale diferite de abordare (can-uri, lavabile, foarfece, markere, oglinzi), toate fac parte din repertoriul meu de experiment.
Cel mai confortabil mă simt out of the confort zone, iar din acest motiv, bagajul meu este mereu pregătit pentru noi aventuri. Călătoriile mele devin sursă de inspiraţie pentru lucrări. Când însă rămân acasă, încerc să găsesc inspiraţie în rutina zilnică.
Două din lucrurile care mă definesc sunt călătoriile şi desenul, iar momentul când am descoperit liantul care le întruneşte pe ambele, a fost o adevărată revelaţie. Fiind o persoană vizuală, street art-ul pentru mine reprezintă modalitatea prin care pot să-mi comunic ideile în cel mai sincer şi direct mod posibil, calea prin care mă descopăr şi aflu lucruri noi despre mine prin intermediul artei.
Cea mai grea parte
Îmi place să privesc fiecare creație ca pe un bebeluș căruia îi dau naștere. De cele mai multe ori o naștere nu e ușoară deoarece presupune efort. Dar este simultan un proces frumos de eliberare a emoțiilor prin catharsis, de purificare a spiritului cu ajutorul artei prin participare intensă la fenomenul artistic și are un efect terapeutic obținut prin descărcarea unei trăiri refulate.
Cu ce ai vrea să rămână oamenii după ce văd lucrările tale
Mi-aș dori să starnească niște emoții. În general feedback-ul este pozitiv dar se întâmplă ca arta să atingă oamenii în moduri diferite, uneori sunt intrigați sau supărați de ceea ce văd. Nu mă deranjează nici feedbak-ul negativ. Înseamnă că am stârnit ceva. Dacă arta mea este ignorată, abia atunci încep să îmi fac griji. În general merg pe principiul conform zicalei: “Art should comfort the disturbed and disturb the comfortable”.
Ce înseamnă pentru tine un Superstar creativ
Cea mai faină întrebare la final. Un superstar creativ cucerește lumea printr-un design frumos și emoții reale. El este un om cu putere motivațională de excepție, revărsată pe toate canalele care țin de estetic, decorativ, concept, sentiment, sugestie etc… Acesta consideră o pierdere de timp să se îngrijoreze pentru părerea oamenilor despre el, ceea ce îl preocupă în schimb este reacția pe care o stârnește creația sa în desfășurare. Atâta timp cât rămâne fidel sinelui, acesta își trăiește visul. El vede dragostea ca pe singura cale de urmat. El nu își vinde și nici nu își abandonează niciodată valorile. Unicul drum pe care îl cunoaște este susținerea convingerilor și a propriei cauze. Însă cauza lui implică întotdeauna alți oameni pe care îi ajută. Merge cu spatele drept pe calea adevărului. Cu un picior în fața celuilalt, căută să provoace cadrele conservatoare. Doctor al disturbării, vrăjitor al perturbării și purtător de cuvânt al neascultării își asumă responsabilitatea de a rămâne implicaț, asumat și plin de empatie.
Un superstar creativ este un rebel, dar nu fără cauză și în același timp un exemplu pentru comunitate prin stilul de viață pe care îl urmează. Un nonconformist confortabil și o aliniere incomodă își vor da mâna pentru a-i jalona calea de urmat iar în ceea ce privește direcția de mers… ei bine cine a spus că trebuie sa fie o direcție?
Azi e ultima zi în care puteți vota creațiile care v-au plăcut cel mai mult la Art Superstars Wanted by glo™.
gloTM
(+18). glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunității creative IQads, obținând sute de rezolvări creative, mii de interacțiuni și sute de mii reach.
Brandurile obțin soluții pe care le pot implementa și conținut branded pe care îl pot folosi în social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat și derulat zeci de competiții creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustrații etc pentru companii