Impactul brandingului asupra comportamentului de cumpărare. O perspectivă de la Craft Interactive

Impactul brandingului asupra comportamentului de cumpărare. O perspectivă de la Craft Interactive

Recunoașterea brandului este un factor foarte important. Cu cât consumatorul este mai conștient de branding și are toate informațiile despre produs, calitate etc., cu atât va fi mai atras de acel brand. 

 

Produsele sunt create pentru consumatori

Iar consumatorii sunt cei care achiziționează diverse produse în funcție de nevoile lor. Decizia de cumpărare a consumatorului este un proces care implică diferite etape, precum recunoașterea nevoii, căutarea informațiilor, evaluarea alternativelor, selecția și, în final, comportamentul post-achiziție. 

Există mulți factori care influențează comportamentul consumatorului și acești factori îl îndreaptă spre achiziționarea unui produs, iar unul dintre cei mai importanți este brandingul.

 

Globalizarea a condus întreaga lume să devină o piață unitară

Lumea întreagă a devenit o comunitate universală pentru a servi diferite culturi. Odată cu creșterea concurenței globale, companiile care se concentrează pe piețele locale și-au pierdut avantajul competitiv pe care au căutat să-l obțină atât de mult. Toate acestea au dus la diminuarea importanței granițelor naționale și accentuarea mai mult pe ceea ce consumatorii cer cu adevărat. 

Din punctul de vedere al consumatorilor, reacția față de brandurile globale pare să difere în funcție de persoanele implicate. Pe de o parte, consumatorii apreciază brandurile globale ca pe un simbol al statutului lor, iar pe de altă parte, brandurile cunoscute la nivel global sunt criticate pentru că amenință tradițiile naționale prin impunerea anumitor trenduri, ceea ce duce la pierderea identității culturale.

 

În trecut, brandurile erau doar un semn distinctive

Adică un simbol sau un număr pentru a deosebi bunurile lor. Ulterior, brandul a dezvoltat multe funcții care creează valoare în mintea clienților. De exemplu, publicitatea este o funcție a brandingului și creează o asociație unică și o legătură memorabilă în mintea clienților. 

Pe de o parte, aceasta stimulează cererea pentru bunurile și serviciile oferite, atrage clienții și creează conștientizare cu privire la brand, iar pe de altă parte, conștientizează clienții cu privire la utilizarea bunurilor și serviciilor oferite.

 

Decizia de cumpărare a consumatorului în șapte etape

1) recunoașterea nevoii
2) căutarea informațiilor
3) evaluarea pre-achiziție
4) alegerea alternativelor
5) achiziționarea și consumul
6) evaluarea post-achiziție
7) feedback.

 

Publicitatea schimbă și intențiile de cumpărare

Publicitatea este o unealtă puternică pentru atragerea atenției oamenilor și schimbarea percepției lor în mod pozitiv față de brand. Există o relație moderată între intenția de cumpărare a consumatorului și factorii de mediu. Preferința de a cumpăra produsul este legată de emoțiile consumatorului. 

Oamenii schimbă, de asemenea, brandurile pentru a testa alte branduri cu produse sau servicii similare, la alte costuri, dar în final va reveni întotdeauna la brandul care i-a fost întipărit în minte.

Ai nevoie de servicii de branding sau rebranding pentru business-ul de care te ocupi? Contactează-ne și povestim mai multe.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, Branding,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related