[Art Superstars Wanted by glo™] Paul-Andrei Patlagică: Procesul meu de documentare poate varia de la o oră la săptămâni, cu creare de moodboard, cu păreri de la prieteni, cu teste și schițe

[Art Superstars Wanted by glo™] Paul-Andrei Patlagică: Procesul meu de documentare poate varia de la o oră la săptămâni, cu creare de moodboard, cu păreri de la prieteni, cu teste și schițe

Un superstar creativ este o persoană cu o imaginație ieșită din comun, căreia nu îi este frică de feedback negativ, deschis către necunoscut. Aceasta este definiția lui Paul-Andrei Patlagică, Graphic Designer/Photographer, care s-a înscris la Art Superstars Wanted by glo™ cu lucrarea ”Free me from the chaos”. 

”Lucrarea este inspirată de aceea stare de relaxare venită după o serie de întâmplări, ca o sesiune de examene sau o perioadă aglomerată la muncă, stare de relaxare pe care o experimentezi când ajungi acasă și asculți melodia preferată sau te uiți la serialul preferat”, explică Paul.

Art Superstars Wanted by glo™ e în plină desfășurare, iar artiștii au venit cu multe interpretări speciale ale ”Distracției în aer”, tema competiției. Oricare ar fi muza, grăbiți-o puțin: vă puteți înscrie în concurs până pe 26 iunie. 

 

Momente importante în formarea ta

Mă numesc Patlagică Paul Andrei, am 21 de ani și sunt graphic designer cu o activare în domeniu de aproximativ 4 ani.

Au fost câteva momente importante, dar cred că o să vă spun de două. Primul a fost acum doi ani când lucram într-o agenție de publicitate și am vrut să renunț la tot ce înseamnă artă și doream să merg pe zona de imobiliare, din cauza feedbackului negativ primit din partea angajatorului, dar nu am făcut-o și am decis să plec de acolo și să-mi urmez pasiunea, iar cel de-al doilea e redat de momentul în care am obținut diploma de design.

 

Relația cu arta

Mereu am fost interesat de zona artistică, dar mi se pare amuzant, căci din familie sunt singurul cu direcția aceasta. Oricum, în clasa a 9-a am zis să îi acord atenție, așa că m-am înscris la Palatul Copiilor la pictură, jurnalism și teatru și am făcut pe toată perioada liceului cursuri acolo pentru a printre niște baze.

Relația cu arta evoluat frumos, chiar dacă tehnic nu am terminat liceu de artă sau UnArte, deși mi-aș fi dorit foarte mult, totul e un fel de self taught. Când am terminat liceul m-am apucat să fac câteva cursuri online de design, mai ales că aveam niște baze din ce făcusem la Palatul Copiilor și chiar am aplicat la Universitatea de Științe Aplicate din Berlin pentru specializarea de Design și Comunicare Vizuală, dar pandemia nu mi-a permis să ajung să dau examenul fizic de admitere. Așadar, am aplicat la specializarea Publicitate la SNSPA, cu speranța că o să fac și câteva cursuri de comunicare vizuală și chiar așa a fost, dar pentru că majoritatea angajatorilor cer diplome de studiu, am terminat și un curs acreditat de design unde mi-am obținut diploma.

 

Temele care te inspiră

În acest moment sunt fascinat de animații și chiar mi-am făcut un storyboard pentru o animație proprie și sper să-i placă publicului tânăr. Când vine vorba de inspirație, mă simt inspirat de muzică și de versuri, îmi place să ascult muzică veche la pick up, chiar și muzică veche populară și mă las cuprins de emoția transmisă și deseori să transpun și eu în ceea ce fac.

 

Cât e muncă & documentare, cât e creație și emoție 

Depinde de la un proiect la altul. Uneori procesul meu de documentare poate varia de la o oră la săptămâni, cu creare de moodboard, cu păreri de la prieteni, cu teste și schițe.

Cred că în lucrările mele e un mix din toate, căci fără research pe anumite briefuri  nu reușești, iar dacă nu ai un strop de imaginație nu va ieși un rezultat impresionant.

 

Tabieturi de creație

Deseori lucrez noaptea, ca o bufniță, mai ales că pe timpul zilei sunt la job și nu am cum. Așa că atunci când ajung acasă, pornesc stația de joacă, muzica și mă uit în agendă să văd ce proiecte am și care sunt prioritare. Deseori, mai fumez o țigară în timp ce mă uit peste agendă, iar când am văzut ce e de făcut mă apuc propriu de muncă, dar cu pauze la fiecare oră pentru a bea apă și a mă ridica de pe scaun.

 

Cum ai aflat de Art Superstars Wanted by glo™

Am aflat de Instagram, direct de pe pagina glo, dar inițial nu am vrut să mă înscriu, căci mi-a fost teamă că nu va fi acceptată lucrarea, dar m-am gândit că ar putea fi o rampă de lansare pentru mine. Chiar dacă nu se întâmplă nimic cu lucrarea mea, știu că a fost experiență fun și creativă.

 

Sursa de inspirație

Cum am spus și în descrierea ei din concurs, ea a fost inspirată cumva de sentimentul de libertate și de distracție subiectivă. Ea reprezintă un sentiment pe care îl experimentez de fiecare dată când ajung stresat sau obosit acasă și îmi iau niște timp pentru a face o activitate de recreere.

 

Procesul de creație

, Iar cum spuneam că muzica mă inspiră, s-a întâmplat să intre în acel moment Walking in the air de la Aurora în playlist și mi s-a format ideea cu orașul și persoanele care plutesc deasupra lui.

 

Cea mai grea parte

Cea mai grea parte din tot procesul a fost crearea persoanelor. A trebuit să fac pe tabletă siluetele, iar apoi să fac punct cu punct corpul și contrastul.

 

Cu ce ai vrea să rămână oamenii după ce văd lucrarea ta

Aș vrea să rămână cu sentimentul de ușurintă și relaxare pe care îl am eu de fiecare data când ascult vinyl-ul preferat. Să se gândească la ei și la libertatea pe care o au, să se disocieze de muncă și stres.

 

Ce înseamnă pentru tine un Superstar creativ

Grea întrebare… cred că o persoană care are o imaginație ieșită din comun, o persoană căreia nu îi este frică de feedback negativ, ba chiar îl acceptă și îmbunătățește ce e negativ la el, și cel mai important să fie deschis către necunoscut.

 

Participă și tu la Art Superstars Wanted by glo™, lasă-te inspirat de AER, creează ceva special și înscrie-te în concurs până pe 26 iunie.

gloTM
(+18). glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunității creative IQads, obținând sute de rezolvări creative, mii de interacțiuni și sute de mii reach.
Brandurile obțin soluții pe care le pot implementa și conținut branded pe care îl pot folosi în social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat și derulat zeci de competiții creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustrații etc pentru companii

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Campanii

Sectiune


Comentarii

Pop alex
acum 1 an
Vad că v-a făcut mega publicitate cei de la iqads ..pai de ce mai tine concursul daca e aranjat..doar pe unii îi promovează pt voturi.. toți cei promovați aveți voturi mai multe că cei nepromovati..sunteți pilele cuiva că sa aveți voturi mai multe.. aveți reclama gratuită din partea iqads.. in schimb restul nu au.. ..ești privilegiată și nu e corect față de restul..cred că e un concurs aranjat..fraierii s au chinuit și câștigătorii erau demult selectați.. bravo ia ți premiul nemeritat că ai voturi umflate ..logic nu trebuia să îți pună linkul de vot..pt că e promovare gratuita și nu e corect față de restul


Branded


Related