[Art Superstars Wanted by glo™] Andrei Merlușcă: Inspirația vine de unde te aștepți mai puțin. Poate uneori chiar și o banală postare de social media să-ți aprindă beculețul

[Art Superstars Wanted by glo™] Andrei Merlușcă: Inspirația vine de unde te aștepți mai puțin. Poate uneori chiar și o banală postare de social media să-ți aprindă beculețul

30% munca, 30% documentare, 35% creatie si emotie si 5% noroc de un client bun. Acestea sunt procentele din spatele creatiei, spune Andrei Merlusca, participant la Art Superstars Wanted by glo™ cu lucrarea ”Distracție fără vârstă”. Elementul principal al distracției, indiferent de vremuri, este muzica, cea care da si ritmul creatiei lui propuse in competitie. 

”Am avut prea multe idei in cap sa ma hotarasc la una. Plecasem de la premisa ca o sa fac totul vazut pe o fereastra de avion. Facusem un pickup vinil cu norisori, un cocktail, dar dupa trei layere deja nu-mi placea cum iesea, ctrl+A, delete all. Iar ulterior am ajuns la ideea de muzica si elementele acesteia, care practic sunt punctul principal pentru a aduce notiunea de distractie in context, cel putin asta-i parerea mea”, povesteste Andrei.

Povestim cu Andrei Merlusca in continuare despre inspiratie si AI, emotie si creativitate, ce inseamna pentru el distractia. Asteptam sa vedem ce inseamna si pentru voi: puteti participa la competita noastra pana pe 26 iunie. 

 

Resurse de creativitate

Sunt intr-un proces de research continuu, uneori chiar involuntar. Petrec o buna parte din timp cu telefonul in mana sau in fata laptopului pe diverse platforme, unde vrei nu vrei, esti expus la diverse forme de arta/publicitate. Dar as inclina sa subliniez mai mult pe publicitate, pentru ca asta e si domeniul in care activez.

Inspiratia vine de unde te astepti mai putin. Poate uneori chiar si o banala postare de social media sa-ti aprinda beculetul spre ceva la care tindeai de mai multa vreme. Sunt preocupat, ca marea majoritate a oamenilor din publicitate, de elanul pe care-l ia AI-ul, cel putin in aceasta divizie, si de ce lucruri creative si neasteptate pot deriva de aici.

Proiectele la care am lucrat la job o sa iasa in curand pe piata, sper eu, intr-o forma sau alta.

Multe din ele sunt deja in online pentru clientii pe care lucrez. Iar pe plan personal sunt fericit ca-mi indeplinesc un vis de cand eram copil, acela de a comenta meciuri, de baschet momentan.

 

Muncă, documentare, emoție

Din exterior s-ar crede ca e usor, intri repede in photoshop dai doua pensule si gata vizualul, dar lucrurile nu stau chiar asa. Tre’ sa arunci un ochi pe ce s-a mai facut, pe ce face concurenta, pe trendurile din 2023, ca pana la urma in creatie la asta ne raportam. Tre’ sa fie cool si actual, aici nu excludem nostalgic, ca nu stii cand loveste.

Imi place sa calatoresc foarte mult si-mi place sa ma inspir de la altii. Nu stiu cati dintre voi in vacantele voastre stati sa faceti poze la statiile de autobuz branduite sau la OOH-urile de pe strada din reclame la telefonie mobila, fast food sau altele….ei bine, eu am multe astfel de poze-n telefon. Niciodata nu stii cand iti trebuie.

Emotie? Depinde de proiect. Incerc pe cat posibil sa nu devina totul mecanic si sa implic suficiente layere creative astfel incat la final sa iasa treaba buna. Dar as tinde sa spun 30% munca, 30% documentare, 35% creatie si emotie si 5% noroc de un client bun care sa nu-ti intoarca treaba de N ori inapoi doar ca sa faci logo-ul mai nu stiu cum.

 

Cum depășești blocajele 

Intorci Behance-ul cu susul in jos si te mai uiti la ce face concurenta.

Daca ai noroc de un portofoliu stufos mai arunci un ochi prin el, pentru ca ajungi la un nivel cand iti deprinzi un stil pe care il faci evident in fiecare lucrare ce-ti iese din mana si astfel eviti blocajele de inspiratie sau iesi din ele.

In 2023 suntem inconjurati de imagini/concepte si directii la fiecare pas. E suficient sa ridici ochii si sa le vezi. Cel mai important sa intelegi notiunea si sa stii sa faci diferenta.

Instagramul joaca un rol destul de important, acum daca ai pe cine trebuie la follow. Dar sunt destui artisti misto care stiu sa-si insire conceptele si abordarile intr-un mod cizelat pe social media, astfel incat sa nu spameze sau sa ceara atentie, de la care te poti inspira si poti pleca cu idei creative si adaptabile.

 

Cum ai aflat de Art Superstars Wanted by glo™

Am aflat chiar la inceput cand s-a lansat. Stau des pe IQads sa vad ce se mai misca in lumea asta, mai ales pe la sectiunea Job-uri, iar intr-o dimineata cand mergeam la munca am dat peste articol, am citit cele necesare si am zis ca am suficient timp sa ma inscriu.

Am facut un mic research inainte prin grupul de colegi,pe internetul mic si mare, am notat niste idei in agenda si acolo au ramas.

Zilele trecute mi-am amintit ca eu n-am mai lucrat la asta, m-am apucat de alte task-uri la job si am ajuns intr-o oarecare “panica”, simteam cum se apropia deadline-ul si cum nu aveam ce sa livrez asa ca m-am pus pe treaba. Orice te face sa iesi din zona de confort te construieste intr-un fel sau altul.

 

Sursa de inspirație

Am pornit de la hintul dat de brief “Distractia e in aer”, am pus toate keywords-urile pe care mi le-am notat in ordine si am ajuns la ideea ca indiferent de vremuri distracția a fost acolo să acompanieze procesul.

Elementul principal pentru distracție? Bineînțeles, muzica. Ce ar fi distracția fără muzică dar muzica fără distracție? Si cum in 2023 tindem spre trendurile care au fost odata, Nostalgia be like, am ales o tema clasica retro care subliniaza stilul simplu si elementele necesare pentru ca sa aducem la suprafata notiunea de distractie.

 

Punctul de plecare

Am avut prea multe idei in cap sa ma hotarasc la una. Plecasem de la premisa ca o sa fac totul vazut pe o fereastra de avion. Facusem un pickup vinil cu norisori, un cocktail, dar dupa trei layere deja nu-mi placea cum iesea, ctrl+A, delete all.

Iar ulterior am ajuns la ideea de muzica si elementele acesteia, care practic sunt punctul principal pentru a aduce notiunea de distractie in context, cel putin asta-i parerea mea. Dar nici nu-i exclus ca sa mai revin cu o lucrare din cele deja abandonate.

 

Cea mai grea parte

Sa nu mai sterg tot si sa ma hotarasc odata la ceva, ca deja devenea annoying sa tot incep cate o idee si la jumatate sau nici chiar acolo sa o abandonez. Am inchis tot, m-am dus sa-mi iau cafea si s-a aprins beculetul. Gata, facem pe ideea de muzica si daca ma razgandesc iar nu mai fac nimic. Aproape ca mi-am dat si doua palme. Nu m-am mai razgandit, so?! Happy me.

 

Cu ce ai vrea sa ramana oamenii dupa ce vad lucrarea ta

Oricat de actual si cool e totul nimic nu e vesnic. Iar trendurile si ideile care pot fi considerate obosite, vechi sau apuse, pot oricand sa se intoarca si sa loveasca puternic si decisiv in advertising, pentru ca in final tot la oameni ajungi, iar acestia de foarte multe ori sunt reticienti la notiunea de nou. La asta ma raportez acum. Si adesea nostalgia bate contemporanul, pentru ca la mijloc sta emotia deja creata si nu ulterior generata, din cauza reticientei pe care o afiseaza publicul.

Cat de frumos am spus, sunt foarte mandru de mine. Daca ma chinui si nu-mi mai iese asa.

 

Participă și tu la Art Superstars Wanted by glo™, lasă-te inspirat de AER, creează ceva special și înscrie-te în concurs până pe 26 iunie.

gloTM
(+18). glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunității creative IQads, obținând sute de rezolvări creative, mii de interacțiuni și sute de mii reach.
Brandurile obțin soluții pe care le pot implementa și conținut branded pe care îl pot folosi în social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat și derulat zeci de competiții creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustrații etc pentru companii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune


Comentarii

Pop alex
acum 1 an
Vad că v-a făcut mega publicitate cei de la iqads ..pai de ce mai tine concursul daca e aranjat..doar pe unii îi promovează pt voturi.. toți cei promovați aveți voturi mai multe că cei nepromovati..sunteți pilele cuiva că sa aveți voturi mai multe.. aveți reclama gratuită din partea iqads.. in schimb restul nu au.. ..ești privilegiată și nu e corect față de restul..cred că e un concurs aranjat..fraierii s au chinuit și câștigătorii erau demult selectați.. bravo ia ți premiul nemeritat că ai voturi umflate ..logic nu trebuia să îți pună linkul de vot..pt că e promovare gratuita și nu e corect față de restul


Branded


Related