Unii caută inspirația în muzică sau în lumea din jur, alții o urmăresc pe firul interior al emoțiilor. Andreea Iliuță s-a inspirat, conștiincioasă, din brieful competiției Art Superstars Wanted by glo™, s-a documentat atent și apoi a lăsat imaginația să facă restul. Au rezultat două lucrări, Happiness Glow si Rebel Dance, care pornesc de la dans și zbor și amintesc de euforia de a te lăsa în voia viselor.
”Îmi fac schițe pe hârtii mici, caut inspirație și apoi mă pun pe treabă. De multe ori ideile îmi vin pe măsură ce lucrez. Mi se întâmplă să fac o lucrare de două ori și rezultatul e întotdeauna mai bun a doua oară. Când mă prind “focurile creației” și îmi place foarte mult proiectul la care lucrez, uit să și mănânc”, povestește Andreea.
Vorbim cu Andreea în continuare despre parcursul ei artistic, sursele de inspirație și cum s-a hotărât să participe la Art Superstars Wanted by glo™. Ceea ce vă încurajăm să faceți și voi până pe 26 iunie.
Momente importante în formarea ta
Am înclinații artistice de când mă știu, dar viața uneori mi-a oferit și alte preocupări, mai puțin artistice. Așa că m-am format în hopuri, în funcție de etapa vieții în care mă aflam, de timpul disponibil și de oamenii care m-au influențat sau m-au susținut.
Am fost îndrumată către studii economice, și liceul și facultatea pe care le-am făcut au profil economic, în idea de a prelua firma de contabilitate a mamei la terminarea lor. Dar planurile mamei pentru mine s-au răsturnat când am “fugit” de acasă în perioada facultății și m-am căsătorit cu un pictor/ profesor de pictură. În acest context, am avut 7 ani în care am învățat, sub îndrumarea soțului meu de atunci dar și pe cont propriu, cam tot ce se studiază la Academia de arte – diverse tehnici, perspectivă, istoria și teoria artei, dar și programe de grafică, Photoshop și Corel Draw.
În această perioadă am avut ocazia să-mi împlinesc visul din adolescență – am avut un job de designer vestimentar pentru o fabrică de confecții. Nu a fost conform așteptărilor mele, dar a fost o experiență interesantă.
După acei 7 ani, am avut oportunitatea să mă angajez într-o firmă de publicitate, iar de atunci sunt graphic designer. Îmi iubesc meseria, dar cateodată regret că nu mai am timpul necesar să mă așez la birou și să desenez, dar în urma acestor 13 ani în domeniul publicității, am observat că mi-e greu să fac “artă de dragul artei”, am fost atât de bine formată să fiu “client oriented” încât mi-e greu să fac o lucrare, fie ea și de desen, fără un target sau un client în minte, doar pentru mine. Funcționez mai bine cu task-uri și brief-uri.
Relația cu arta
Mi-am descoperit înclinația către desen și pictură încă de la gradiniță, era marea mea pasiune. Din păcate, mama m-a descurajat în acest sens, pe premiza că “pictorii mor de foame”, dar mi-a pus meditații la desen în liceu deoarece devenisem prea insistentă cu dorința mea de a desena și de a urma studii de profil. O ședință de meditații dura 4 ore, iar după ce o terminam, veneam acasă și desenam în continuare, uitam de tot, de prieteni, de joaca pe afară, eram cea mai fericită.
Acum recunosc că am parte de susținearea mamei și o apreciez maxim.
Arta pentru mine a fost întotdeauna o prietenă fidelă pe care o revedeam ocazional, dar cu mare drag, și care nu s-a supărat niciodată că a fost ignorată o perioadă, îmi zâmbea la fiecare revedere cu aceeași căldură și devotament. Am crescut de mici împreună și chiar dacă uneori nu mi-am ținut promisiunile față de ea, m-a iertat.
Temele care te inspiră
Sunt mămica a doi băieți minunați, de 15 și respectiv 2 ani, așa că ilustrația pentru copii sau proiectele legate de ei mă stimulează destul de mult. Ocazional, îmi iau proiecte la care lucrez gratis, doar pentru plăcerea de a face ceva “drăguț” sau pentru a-mi da o provocare. Sau fac tablouri pentru prieteni și familie. Consider că e mai personal un tablou, cu un subiect ales special pentru destinatar, decât orice alt cadou.
Cât e muncă & documentare, cât e creație și emoție
Ooo, fac multă documentare. Sunt destul de tipicară și organizată, probabil datorită anilor lucrați în contabilitate. Dar după ce “mi-am făcut temele”, las loc și pentru improvizație, inspirație, imaginație, răzgândire, luat de la capăt.
Tabieturi de creație
Lucrez când pot. Încerc să nu iau din timpul petrecut cu familia, dar recunosc că seara, când pun capul pe pernă, îmi compun anumite lucrări în minte, le fac în mai multe variante, le modific…
Îmi fac schițe pe hârtii mici, caut inspirație și apoi mă pun pe treabă. De multe ori ideile îmi vin pe măsură ce lucrez. Mi se întâmplă să fac o lucrare de două ori și rezultatul e întotdeauna mai bun a doua oară.
Când mă prind “focurile creației” și îmi place foarte mult proiectul la care lucrez, uit să și mănânc. Poate de aceea acum, la vârsta pe care o am și cu doi copii, încă mă mai încap blugii din liceu. :)
Cum ai aflat de Art Superstars Wanted by glo™
Am văzut o postare pe Facebook și, din curiozitate, am citit despre ce e vorba. Și mi-am zis “hmm, iată o nouă provocare, cu libertate de creație la pachet, îmi era dor de una”.
Inspirația
Brief-ul. L-am citit cu atenție, mi-am scos niște cuvinte cheie și apoi am început să jonglez cu ce idei și concepte mi-au inspirat, să-mi fac o compoziție. Dar am facut și research pe brand-ul Glo, pentru look & feel.
Am pornit de la tema dată și mi-am făcut câteva schițe, unele pe hârtie, altele mental. Dar recunosc că pentru paleta de culori pentru una dintre lucrări, m-am inspirat din ținuta unei tinere domnișoare pe care am văzut-o de curând pe stradă și care mi-a atras atenția de la distanță.
Cea mai grea parte
Să-mi găsesc timp să lucrez. :)
Cu ce ai vrea să rămână oamenii după ce văd lucrările tale
Cu un gust de “fun in the air”, să simtă pe limbă atmosfera, emoția transmisă, ca un parfum de citrice cu scorțișoară și ușoare tente de mosc.
Ce înseamnă pentru tine un Superstar creativ
Un creativ care acceptă provocarea de a expune și a se expune.
Participă și tu la Art Superstars Wanted by glo™, lasă-te inspirat de AER, creează ceva special și înscrie-te în concurs până pe 26 iunie.
gloTM
(+18). glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunității creative IQads, obținând sute de rezolvări creative, mii de interacțiuni și sute de mii reach.
Brandurile obțin soluții pe care le pot implementa și conținut branded pe care îl pot folosi în social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat și derulat zeci de competiții creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustrații etc pentru companii.
Comentarii