Indiferent dacă ești antreprenor, om de marketing, director sau pur și simplu deții o afacere, cel mai probabil ai văzut deja numărătoarea inversă apărută în proprietățile de Universal Analytics existente.
Este un efort adițional din partea Google pentru a ne face să înțelegem că 1 Iulie 2023 este o dată critică pentru orice business care dorește să urmărească date despre site-urile sau aplicațiile sale.
Mai ales în mediul digital, este esențial să avem date concrete și corecte în campaniile de promovare online. Din acest motiv, Canopy recomandă migrarea la Google Analytics 4 imediat. Cu cât migrarea are loc mai devreme, cu atât brandurile vor avea acces la mai multe date istorice pe care le pot folosi în analiza performanței campaniilor de marketing, a unui website și a aplicațiilor deținute.
O schimbare obligatorie
Dacă în anii anteriori, recomandam rularea celor două versiuni de Analytics în paralel, acum am ajuns în punctul în care migrarea este nu doar obligatorie, ci iminentă, deoarece Google va retrage oficial produsul Universal Analytics de pe piață.
Acest lucru înseamnă că 1 Iulie 2023 nu este doar un simplu deadline, ci punctul din care proprietățile existente de Universal Analytics nu vor mai măsura date, iar cei care nu au realizat migrarea, fie automat, fie cu un setup manual, alături de o agenție, vor suferi o pierdere de date.
Beneficiile migrării
Diferențele dintre Universal Analytics (UA) și Google Analytics 4 (GA4) sunt destule, însă menționăm cinci beneficii clare pe care GA4 le oferă.
- Protecția datelor: Interfața de admin în GA4 include mai multe setări pentru protejarea datelor cu caracter personal ale utilizatorilor și pentru confidențialitatea acestora, fiind un aspect foarte important mai ales când vorbim de GDPR.
- Machine learning: Versiunea nouă de analytics integrează adânc în funcționalitatea sa algoritmi de calcul inteligenți care identifică trend-uri, generează insights și oferă recomandări relevante.
- Cookieless: Spre deosebire de Universal Analytics, Google Analytics 4 este pregătit pentru eventuala dispariție a cookie-urilor. Atunci când cookies sau alți identificatori nu sunt prezenți, GA4 folosește algoritmii inteligenți pentru a acoperi lacunele.
- Model de date nou: În Universal Analytics, modelul de date era bazat pe sesiuni, ceea ce îngreuna o înțelegere mai bună a comportamentului utilizatorului. În GA4, în schimb, modelarea datelor se realizează pe bază de evenimente, unde orice acțiune în site poate fi un eveniment.
- Cross-Platform: GA4 centralizează traficul web și din aplicații, oferind o imagine de ansamblu asupra performanțelor și asupra călătoriei utilizatorului prin diferite puncte de contact.
„Migrarea la Google Analytics 4 ne-a ajutat clienții să înțeleagă mai bine tot parcursul vizitatorilor în site, de la momentul accesării site-ului, până la momentul achiziției de produse, indiferent de platforma folosită.”, Alex Seinedin, Digital Analyst.
Experiența noastră
De când am început procesul de migrare pentru portofoliul intern de clienți, dar și pentru colaboratorii externi, am îmbunătățit constant modul în care configurăm proprietățile de Google Analytics 4, cât și modul în care raportăm datele.
Am învățat astfel că deși nu este totul roz, iar limitările Google Analytics 4 pot să creeze bătăi de cap câteodată, mereu există o soluție. Instrumentele de depanare implicite, cât și integrarea cu Google Tag Manager, Looker Studio, Big Query, Google Ads și Merchant Center, fiind doar o parte dintre ele, ajută la îmbunătățirea experienței și la eficientizarea analizei datelor.
„Ne aflăm într-un moment crucial privind înregistrarea și raportarea datelor din mediul digital. GA4 este viitorul și încurajăm toate businessurile să-l configureze cât mai curând posibil, pentru optimizarea campaniilor de promovare online și adaptarea rapidă la schimbările din industrie.”, Nicoleta Radu, Team Leader Canopyst.
Pare complicat? Canopy te poate ajuta
Datele digitale reprezintă o componentă vitală a oricărei strategii de marketing, dar și a înțelegerii performanței unui business online. De aceea, este ideală o migrare personalizată la Google Analytics 4, pentru a nu fi lăsați la voia întâmplării și pentru a avea un setup care ia în calcul nevoile afacerilor noastre.
Canopy este singura agenție din România cu peste 20 de specialiști certificați în GA4 și te poate ajuta în procesul de tranziție de la Universal Analytics la Google Analytics 4. Dacă vrei o echipă dedicată care să-ți ofere suport și expertiză în procesul de migrare, poți accesa serviciile Canopy concepute special pentru Google Analytics 4.
Concluzie
Fie că vorbim de optimizarea campaniilor de promovare în online, îmbunătățirea ratei de conversie în site, a experienței utilizatorilor sau pur și simplu urmărirea vânzărilor, Google Analytics 4 va ajuta brand-urile să-ți atingă obiectivele și să crească mai departe.
Este o idee bună să vă configurați încă de pe acum proprietatea de Google Analytics 4 pentru a putea avea acces la date istorice, lucru care s-ar putea chiar să vă pună înaintea concurenților care nu au realizat încă migrarea și așteaptă până în ultimul moment.