Literatura devine un mediu din ce in ce mai atractiv pentru advertiseri, numai ca scriitorii "se lasa greu". Cunoscuta fiind aversiunea elitelor culturale fata de
mercantilism si tot ce poate atenta la calitatea artei, romanele sunt ultimele redute care au rezistat investitiilor publicitare. Totusi, sunt cativa scriitori care au "tradat" bransa, acceptand sa fie platiti pentru a plasa branduri in operele lor. Iar dezvoltarea literaturii "de serie", facila si cu valoare artistica indoielnica, este o bresa de care ar putea profita advertiserii.
Alvin Toffler anticipa inca din 1964 aparitia unui nou target: consumatorii de cultura. In cartea sa "The Culture Consumers" arata ca, dupa ce oamenii isi vor rezolva problemele legate de bunastarea materiala, va exista un boom al industriei culturale, iar lumea afacerilor se va apropia tot mai mult de arta, care va avea si un rol psihoterapeutic impotriva dezradacinarii. Evident, nici publicitarilor nu avea cum sa le scape o asemenea nisa. Ei au incercat, de-a lungul timpului, sa se infiltreze in aceasta lume exclusivista. Dar, oficial, au reusit numai in cazuri care se pot numara pe degete. Product placement-ul in carti este foarte rar si, de cate ori apare cate un autor care recunoaste ca a fost platit pentru insertii publicitare in opera sa, acesta isi atrage oprobriul criticilor, care instiga, la randul lor, si publicul.