- Din luna aprilie, Alina ni s-a alăturat ca Head of Strategy;
- Am creat poziția asta pentru că un departament de strategie valoros, cu atât de multe competențe, are nevoie de un lider care să știe cum să le gestioneze;
- În noul rol, Alina o să integreze și o să potențeze abilitățile de digital planning, creative planning, business planning, omnichannel planning pe care le avem deja.
Noi, cei de la Jam Session Agency, în frunte cu Alexandra Vestineanu, Andreea Ghenoiu, Ioana Cadîr și Valentin Suciu, ne bucurăm să anunțăm că, de luna trecută, suntem colegi cu Alina Buzatu. Trecutul și experiența Alinei, pe lângă alinierea naturală pe valori pe care o avem cu ea, ne-au făcut să credem că este cea mai bună alegere pentru poziția de Head of Strategy.
Pentru departamentul nostru de strategie, Alina o să integreze și o să potențeze abilitățile de digital planning, creative planning, business planning și omnichannel planning pe care le avem deja. Măsura succesului unui strateg din Jam este cea a standardului pieței: rezultatul final al unei campanii să aibă claritate și impact în vânzări. Iar pentru că suntem Jam Session Agency, se mai adaugă un ingredient: rezultatul final să fie unul creativ.
Mai în detaliu despre cum merg lucrurile în agenție de la Andreea Ghenoiu, Creative Partner:
‘La Jam, ne-am construit coloana vertebrală în jurul ideii de impact prin creativitate: ambiția noastră zilnică este să aducem valoare în business-urile clienților, să înțelegem produsele și serviciile pentru care lucrăm, să înțelegem nevoile reale ale oamenilor, contextul economic și social, trendurile digitale, tehnologice și de pop culture. De ce? Pentru a pune toate acestea în comunicări spectaculoase omnichannel care construiesc branduri și îi mișcă pe oameni’.
‘Este o mașinărie de creativitate care nu se oprește niciodată, cu strategia în mijlocul ei, care are, pe de o parte, clienții - care se mișcă într-o piață foarte fragmentată și competitivă și au nevoie de claritate și reacție rapidă la schimbările de piață și, de cealaltă parte, o audiență bombardată de mesaje, audiență care este din ce în ce mai refractară la consumul de publicitate’, continuă Vali Suciu, Co-Founder & CCO.
La Jam, ne-am dat seama că nu poți să te dezvolți și să fii competitiv dacă nu investești - și am început să investim: în oameni, în spațiul de lucru, în tool-uri de strategie, în extensii de business pentru CRM, SEO și producție de content digital. Așa am ajuns în punctul în care am realizat că mai avem nevoie de steroizi în zona de claritate și de înțelegere rapidă de business. Adică un om experimentat și curios, cu dragoste de creativitate, cu o dorință naturală de a-i ghida pe ceilalți și a le aduce claritate în proces. Iar poziția de Head of Strategy a apărut firesc, pentru că ne-am dezvoltat un departament de strategie mare și valoros, cu abilități în business, media, creație și integrare.
Și, dacă vă întrebați cine e Alina și cum se potrivește în Jam Session, o invităm să se prezinte:
‘Am crescut în Constanța, unde am prins un pic de școala vieții în schimbul temelor pe care le făceam pentru șmecheri. Sunt absolventă de Comunicare și Relații Publice la Facultatea de Litere din București, bursier Erasmus la University of the Arts in Londra, apoi revenită la Litere pentru master și doctorat în filologie. Cu publicitatea am început într-o agenție mică, Sister & CO, apoi la Grey, unde am lucrat cu oameni care au avut încredere să-mi lase pe mână branduri mari și conturi regionale. Când mi s-a făcut dor de agilitatea pe care ți-o oferă stuctura non-rețea, am plecat la Rusu+Borțun, respectiv la Friends\TBWA. În 16 ani de strategie, m-am ocupat cu cercetări, brief-uri și direcții strategice pentru zeci de conturi, începând cu berea Bucegi, Supradyn, P&G, Romtelecom, Vodafone, MoneyGram, Bancpost, Coca-Cola, Asociația Telefonul Copilului, Goodmills, Absolut, Virgin Radio, Europa FM, Caroli, Bergenbier, Fundația Friends for Friends, Angelini, Danone, BAT, Reckitt Benckiser, Ikea și multe altele’.
După ce am aflat toate lucrurile astea despre ea, a urmat întrebarea firească: ‘Cu ce așteptări pleacă Alina la drum în noua poziție?’ iar răspunsul a venit la fel de natural:
‘Îmi doresc să contribui la cultura agenției, cu tot ce înseamnă ea, echipă, brand-uri și procese, să ajut la dezvoltarea echipei de strategie și să învăț cât mai multe de la o structură în transformare. Încă nu știu bine cum funcționează aparatul de cafea, dar mi-am dat seama repede că, în departamentul de strategie, am colege foarte talentate, deștepte, cu intuiții bune. Nici cu echipa de management (Alexandra, Andreea, Ioana și Vali) n-a durat mai mult de câteva întâlniri să-mi dau seama că avem compatibilitate. Sunt seniori foarte valoroși, receptivi la nou, cu toate imperfecțiunile pe care le presupune asta, cu poftă de campanii care să treacă de logica strictă a comercialului’.
În timpul liber, pe Alina o găsiți la facultate, unde este colaborator în cadrul programelor de licență și de master. La coadă la cafea, ne-a povestit că, din mediul universitar, se încarcă cu energia studenților și a masteranzilor, cu prospețimea dezbaterilor (când câștigă lupta cu aplicațiile de pe telefoanele lor), cu bucuria pură pe care ți-o oferă cercetarea științifică - numai Alina ar putea să spună așa ceva.
Noi, cei de la Jam, lucrăm într-o agenție challenger, cu o combinație unică progresivă de business și creativitate, care colaborează pentru a crea branduri relevante pentru generațiile de astăzi și cele care urmează.
În 2021, am câștigat primul titlu de Agenția Anului la Internetics. Echipa de parteneri ai Jam a reușit să aducă primul aur la Cannes Lions pentru o agenție independentă din România (Jazz Communication), un alt Silver Lion în anii următori și nouă intrări pe shortlisturi, precum și alte zeci de premii la festivaluri locale și internaționale: D&AD, SABRE, Golden Hammer, Effie (Grand Effie și alte zeci de Gold, Silver și Bronze), Internetics, Webstock și numeroase distincții Romanian PR Award.