[Start in industrie] Teodora Concită: Tu, ca junior, vrei să faci frumos și să reinventezi roata, iar seniorii vin și-ți explică de ce înainte de toate trebuie să te uiți ce fel de roată ai nevoie

[Start in industrie] Teodora Concită: Tu, ca junior, vrei să faci frumos și să reinventezi roata, iar seniorii vin și-ți explică de ce înainte de toate trebuie să te uiți ce fel de roată ai nevoie

Creativitatea e sport 100%, crede Teodora Concită, Social Media Manager Dare Digital. Trebuie antrenată cu muncă multă. Dar neapărat having fun with it. După liceu, Teodora știa sigur că se va înscrie la Tehnică Dentară, dar a cotit-o brusc spre Facultatea de Comunicare, apoi a continuat cu un master, cu The Alternative School For Creative Thinking și Școala ADC, a trecut prin câteva internshipuri, interviuri și joburi și astfel și-a făcut debutul în industria creativă. 

”Cred că cel mai important la cineva care e junior e energia. E evident că nu știi foarte multe lucruri, dar oamenii cu care vorbești sunt conștienți de asta și și-au asumat că urmează să te învețe. Or să te aleagă pe bază de vibe și de dorință de learning, show them off!”, spune Teodora.

Cum a fost pentru ea experiența de început în publicitate, care au fost primele greșeli și primele învățături, cât contează teoria și cum e cu Școala Vieții, povestește Teodora după cum urmează: 

 

Cum a început totul

O să-ți spun de unde a pornit toată povestea, fiindcă în iunie 2017, cu două săptămâni înainte de Bac, știam sigur că mă duc la Iași, să mă înscriu la Tehnică Dentară. După care m-am răzgândit brusc și-am dat la comunicare, la București, facultate pe care am și terminat-o. Într-o agenție am ajuns prima dată în vara lui 2019, ca intern copywriter. Mi-am dat seama că-mi place mult, deși n-am rămas acolo, așa că tot în 2019 m-am înscris la Școala ADC. 

Am terminat-o, am făcut și-un master și-am participat și la The Alternative School For Creative Thinking în primăvara lui 2021. 

 

Prima întâlnire cu industria creativă

Cred foarte tare că a fost o decizie bazată mult pe intuiție, era ceva la care mă pricepeam și am zis „Hey, eu aș putea să fac asta și sunt sigură că o să-mi placă.” Și așa a fost. :) 

Spre deosebire de colegii mei din facultate (dar asta am aflat abia după ce am ajuns acolo), eu n-am fost niciodată omul care să se uite la reclame din pasiune, dar am avut mereu un soft spot pentru zona creativă. S-a adăugat și faptul că am fost mereu foarte sociabilă și excited to meet new people, ceea ce m-a ajutat să comunic ușor cu ceilalți. 

 

Perioada de căutări

Cred că cel mai mare challenge pentru mine a venit odată cu pandemia, care s-a sincronizat cu momentul în care am terminat licența. A fost un pic de struggle în perioada aia, îmi aduc aminte că tot căutam job-uri în industrie, dar nu găseam mai nimic pentru juniors, așa că m-am reorientat spre freelance. În paralel am lucrat într-un call center, doar că ajunsesem să aud telefoane care sunau și când mă băgam în pat și, după aproape un an, am zis că e cazul să fac switch-ul înapoi în industrie. 

Cochetam cu ideea de a trece de la copywriting la Social Media, fiindcă mereu mi-a plăcut pe Instagram (csf, apucături de Gen Z) și când am văzut pe Facebook la un fost coleg un anunț cum că agenția în care lucra își căuta un junior pe poziția asta, am știut că am găsit ce căutam. 

 

Deschiderea industriei pentru un junior 

Cred că cel mai important la cineva care e junior e energia. E evident că nu știi foarte multe lucruri, dar oamenii cu care vorbești sunt conștienți de asta și și-au asumat că urmează să te învețe. Or să te aleagă pe bază de vibe și de dorință de learning, show them off!  

Pe mine nu m-au ajutat deloc emoțiile, când m-a întrebat prima dată cineva ce conturi cool ale brand-urilor știu, mi s-a golit creierul, deși stau non-stop pe net și urmăresc cam tot ce prind. Be yourself & go with the flow, oamenii din industrie sunt friendly, n-are de ce să-ți fie frică. :) 

Mi se pare o industrie foarte deschisă la a trainui oameni, iar faptul că noi, cei din Gen Z suntem mega tech-savvy, e un mare plus. Iar când ești abia ieșit de pe băncile facultății, ești pe modul burețel, absorbi tot ce prinzi și asta e amazing. 

 

Cum percepeai industria înainte să intri în ea

Lucrurile se desfășoară mai rapid decât ai putea să crezi, cel puțin în Social Media. Cred că depinde de la agenție la agenție, dar apar mereu multe challenge-uri creative, care compensează task-urile mai tehnice, iar asta contează mult pentru mine. Am mai trecut prin câteva agenții înainte de Dare Digital, numai că acolo, fiind și pe poziții de exec, lucram mai puțin pe brief-uri și mai mult pe execuții recurente. 

 

Teoria 

La licență am terminat Comunicare și PR, la FJSC (Universitatea din București), după care am făcut și un master, tot acolo. Ca să dau un pic de context, eu am stat destul de mult cu burta pe carte dintotdeauna, dar acum, uitându-mă în urmă, cred că asta m-a ajutat cel mai mult să văd the big picture. Sunt alte lucruri pe care le-am descoperit ulterior, care cred că au contat mai mult. 

 

De unde ai învățat 

Ai să râzi, dar diploma de la școala vieții e gold. Îmi place să observ lucruri, oameni. Apoi fac legături pe care le aplic punctual pe proiecte, pe idei, la găsit insights sau oriunde e nevoie. Cam asta am făcut și înainte să lucrez în advertising. 

O să fiu sinceră, nu m-am omorât cu cititul cărților de advertising nici în facultate și nici după, fiindcă mereu mi-au plăcut poveștile și cumva, probabil tot intuitiv, am știut să extrag esențialul despre oameni din cele pe care le-am citit. 

 

Experiența de început. Echipa, atmosfera

Uitându-mă în urmă, îmi dau seama că atunci când am fost la primul job, n-am înțeles mai nimic din el. Dacă nu chiar în prima zi, a doua când am ajuns în agenție am intrat pe un proiect care mi-a plăcut extraordinar de mult, pe o activare Durex la Untold, pentru care trebuia să scriem texte pentru un OOH digital. 

A fost amazing, dar după ce am dat V1, a urmat un feedback care a demontat complet toate propunerile și ne-a demoralizat pe toți. :)) După, am înțeles cum e cu feedback-ul. 

În Dare Digital am ajuns după puțin timp în agenție, dar după câțiva ani de freelance, fiindcă simțeam că pot să fac mai mult și îmi doream un mediu în care să cresc rapid, ceea ce s-a întâmplat. 

Fiind intern în primii ani, n-am văzut the bigger picture. Știi cum e, când ai un intern în agenție, încerci să-i arăți câte puțin din fiecare task/proiect, ca să înțeleagă în mare cum merge treaba. 

După ce am ajuns la Dare Digital, a fost totul clar, fiindcă aici workflow-ul e procedurizat și optimizat, atât la nivel de procese, cât și de responsabilități în echipă, iar lucrurile sunt foarte clare. De echipă & atmosferă nu pot să zic decât că-s 10/10. 

 

Primul proiect

O activare Durex la Untold, pe care am ajuns s-o și văd, fiindcă aveam bilete în anul respectiv. A trebuit să scriu niște postări de SoMe și niște texte pentru bannerele care rulau pe turn (numit G-Spot). It’s been fun as hell și mi-a crescut inima când le-am văzut rulând în festival. 

 

Primele greșeli

Nu mai știu exact care au fost, dar cel mai important learning al meu a fost să nu iau lucrurile personal. Ah, și să cer ajutor și să anunț când apar delay-uri. 

 

O zi obișnuită de muncă 

Deschis laptop, verificat mail. Încep să lucrez la ceva, vine un task nou, termin de lucrat, reprioritizez, apare un update, rezolv, reprioritizez. Și o iau de la capăt. E foarte dinamic, dar e nice. :) 

 

Proiecte recente

Am început de curând să lucrăm din ce în ce mai mult pe proiecte de influential marketing. Unul dintre ele e cel al Otter, care o să fie live curând, prin care am vrut să arătăm generației young că produsele lor sunt versatile și potrivite chiar și pentru sneakerheads. 

Mi-a plăcut partea asta, fiindcă mi se pare un exercițiu bun pentru organizare. Plus networking-ul, care merge la suflet de fiecare dată. 

 

Cea mai grea parte până acum 

Cred că cea mai grea parte a fost să mă adaptez la viteza cu care se întâmplă lucrurile. Fizicienii ne-ar putea contrazice, dar cine nu lucrează în advertising n-are de unde ști că viteza luminii e nimic pe lângă viteza cu care apar task-urile noi în advertising. Ba o contextuală, ba o idee, ba o proactivă. 

Și-n ciuda faptului că mi se pare cea mai dificilă parte, cred că e și cea mai nice. 

N-aș zice că-mi place cel mai puțin, dar eu una percep mereu proiectele noi ca pe o provocare, mai ales dacă, în mod specific, n-am mai făcut așa ceva până în acel moment. Nu-mi plac emoțiile pe care le am înainte să fac ceva nou, dar le fac față. :)) 

 

Ce te inspiră 

Internetul, pop culture și viața de zi cu zi. 

 

Generația ta 

Mi se pare că generația mea are un entuziasm aparte, care ne ajută să venim cu idei și mai are și empatia de care avem nevoie ca să putem să ne punem în pielea consumatorilor. 

Discuțiile din agenție se poartă de obicei din două perspective - tu, ca junior, vrei să faci frumos și să reinventezi roata, iar seniorii vin și-ți explică de ce înainte de toate trebuie să te uiți ce fel de roată ai nevoie și unde trebuie s-o pui. 

Ca junior, mi se pare ușor să pierzi din vedere obiectivele pe care le ai, fiindcă te entuziasmezi când ai idei mișto, dar no worries, fiindcă e mereu cineva cu experiență care să-ți zică dacă s-a mai făcut sau dacă se poate face. 

 

Învățături

Că totul se rezolvă și că, dacă ceri ajutor, sigur se găsește cineva să-ți explice. Și una recentă: că e ok să obosești uneori, fiindcă e și mâine o zi și oameni suntem. 

 

Creativitatea. Definiția personală 

Creativitatea e sută-n mie un sport, căci altceva n-are ce să fie. Fiindcă poți să fii oricât de bun, dar fără practică constantă ajungi de unde ai plecat. E greu să te apuci și să te prinzi cum funcționează, nu cred că există o rețetă, dar fix ca la sală, se vede când începi s-o lucrezi și când apar rezultatele. 

So work for it și neapărat have fun with it. 

 

Industria peste 20 de ani 

Să am grijă ce-mi doresc, că s-ar putea să se întâmple, huh? :)) Glumesc. Mi-e greu să văd aspectele tehnice și să-ți spun despre cum o să generăm campanii cu AI, dar ce cred sigur e că o să fim mult mai flexibili și o să ne adaptăm mai ușor la schimbări, fiindcă generația din care fac parte trece prin asta zi de zi.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dare Digital

Dare Digital is a Romanian creative agency with an integrated approach to digital creativity and media performance.   We work as a core team extended to a system of more than 80 battle-tested... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related