[SoMe 2023] Diana Restivan: Acum, mai mult ca oricând, copywriting-ul implică human approach. Campaniile care au o abordare cât mai relatable sunt cele care prind

[SoMe 2023] Diana Restivan: Acum, mai mult ca oricând, copywriting-ul implică human approach. Campaniile care au o abordare cât mai relatable sunt cele care prind

La ce se uită românii pe net, la ce reacționează cel mai bine sau ce platforme ar trebui să aleagă brandurile ca să se promoveze cu succes? Diana Restivan, Social Media Manager Havas, crede că ar fi bine ca brandurile să se dea și pe TikTok și pe Youtube Shorts ca să nu moară, iar frica de Chat GPT să nu pună stăpânire pe noi, că tot omul e șeful la emoție, chiar și atunci când aceasta e pusă în slujba unei campanii.

Aveam background în Social Media, copywriting, dar și account. De-a lungul timpului, am descoperit că mixul ăsta e formula câștigătoare. Îmi oferă un overview și îmi permite să mă dezvolt în mai multe direcții, spune Diana.

Printre proiectele de suflet ale Dianei se numără Luna de miere, despre cum a încercat să schimbe un obicei de nuntă printr-un gimmick produs de albine, dar despre asta aflați pe larg mai jos.

 

Începutul în publicitate

Povestea mea în advertising a început acum 10 ani și a avut un flow firesc. După ce am terminat Facultatea de Comunicare și Relații Publice am avut primul internship în agenție.

Era o lume nouă și îmi plăcea vibe-ul. O mansardă, atmosferă relaxată, oameni mișto (fratele meu lucra pe atunci acolo), clienți mari. A fost un sneak peek pentru ce avea să urmeze. Primul job full time la eventures. A fost long-term relationship, am crescut împreună timp de 5 ani. E o periodă pe care mi-o amintesc cu drag. Aici am avut contact prima oară cu organizații non-guvernamentale și am experimentat ce înseamnă meaningful work. Una dintre dovezile unei colaborări armonioase este longevitatea, iar cu unul dintre Ong-uri colaborez și în ziua de azi.

 

Cum e să lucrezi pe Social Media 

Switch-ul de la agenție clasică la agenție de media a fost neașteptat de benefic pentru mine. Nu era în plan, dar s-a întâmplat, într-un serendipity moment. Aveam background în Social Media, copywriting, dar și account. De-a lungul timpului, am descoperit că mixul ăsta e formula câștigătoare. Îmi oferă un overview și îmi permite să mă dezvolt în mai multe direcții.

Dupa eventures, am fost la Smite, Sunshine Digital și din fiecare loc am avut ceva valoros de învățat. Cred că toate experiențele m-au adus aici. La Havas am găsit echilibrul pe care îl căutam. Un healthy work environment, proiecte în care mă implic 100% și o echipă deschisă.

 

Proiecte mișto la care ai lucrat

Faptul că am lucrat cu clienți din industrii foarte variate m-a ajutat să îmi dezvolt stilul de a scrie, să mă adaptez la diverse tone of voice-uri și mi-a oferit un overall knowledge al pieței.

Am trecut de la Horeca, beauty & fashion până la insurance și automotive. Pe Social a fost o super onoare să lucrez cu BBC când a lansat în România BBC Knowledge (devenit ulterior Earth). Un alt proiect de suflet este Fundația Renașterea, organizație care se ocupă cu sănătatea femeilor.

Sunt pasionată de human nature și psihologie, iar când am avut șansa de a lucra cu un terapeut pentru promovare în Social Media a fost un delight pentru sufletul meu. Citeam, mă documentam, scriam articole, share-uiam knowledge, ghidată de un profesionist.

 

Povestea Luna de Miere

Luna de Miere a reprezentant un milestone în evoluția mea personală și profesională.

Punctul de plecare a fost o nevoie de-a mea. Voiam să ofer un cadou special la o nuntă. Așa am zis hai sa ofer, la propriu, o lună de miere. Adică un coș cu borcănele cu miere și povești, câte un borcănel pentru fiecare zi a lunii în care s-au căsătorit. Să înlocuiești tradiționalul ‘’plic’’ oferit mirilor, cu un cadou simbolic, un coș cu miere. Cam asta e ideea. Desigur, să încerci să schimbi obiceiuri adânc înrădăcinate, nu e ușor. Dar inițiativa a avut ecou. Mai intâi printre prieteni și colegi, iar mai apoi primeam comenzi de la oameni pe care nu îi cunoșteam. Un super sentiment să ai oameni care cred în produsul tău. Ah, și am fost cu proiectul la Academia Minților Creative, o experiență foarte useful pentru oameni cu business-uri la început. 

 

Meseria de copywriter în era Chat GPT

Acum, mai mult ca oricând, copywriting-ul implică human approach. Campaniile care au o abordare cât mai relatable sunt cele care prind. Nu cred că suntem în pericol. Putem folosi Chat GPT pentru aceeași căutare, dar diferența o să o facă experiențele noastre.

Felul în care percepem lumea, acolo e unicitatea noastră. Da, vom primi același rezultat de la Chat GPT pentru aceeași căutare, dar take-ul nostru va fi diferit, deci și outcome-ul. Suntem rezultatul experiențelor și gândirii noastre.

 

Cum se schimbă peisajul social media în era AI

La nivel de Social Media, cred că e un asset care oferă insight-uri relevante. Să ne gândim la community, social listening, e o mină de aur. Oferă un profil amănunțit al userilor, likes, dislikes, opinions and more. Și de aici poți culege informații prețioase despre ce fel de conținut e relevant pentru comunitatea ta.

 

FB Ads & Instagram Ads

La Havas, agenție de media, am acces la mai multe insight-uri din paid media și ăsta e un plus pentru mine. Înainte, făceam Ad-uri prin prisma rolului de Social Media, aici sunt profesioniști care fac asta la un nivel înalt.

E bine știut faptul că fără campanii plătite conținutul organic are șanse slabe să fie văzut. E dificil să te faci remarcat când ești bombardat non-stop de Ad-uri. Ca brand, e bine să ai un mix de conținut valoros, Ad-uri și boosted posts. Dar în mare, conținutul nepromovat este conținut pierdut.

 

Cât de mult a prins TikTok-ul la români

Cred că TikTok a prins, în special la gen Z. Sunt branduri pe care lucrez pe partea de Social care derulează campanii de Ads pe TikTok. Văd TikTok-ul ca un tool bun de promovare prin micro și macro influenceri în zona de produse dedicate youngster-ilor.

Cred că avantajul generației mai tinere este că prinde valul ăsta de self-improvement. Au acces facil la tot felul de chestii utile - easy recipes, mental hacks, lucruri care îi motivează să do better și care le aduc plusvaloare în day to day life.

 

La ce reacționează cel mai bine românii pe net

Cred că utilizatorii se împart în doua categorii. Cei care folosesc online-ul ca mediu de entertainment și cei care îl folosesc ca sursă de informare. Cred că reacțiile cele mai puternice vin din extreme, fie din divertisment/controverse, fie din subiecte heart felted.

 

Platformele pe trend în 2023

Instagramul rămâne în topul preferințelor personale, dar și profesionale. Facebookul va fi în continuare un pion important, no matter what. Youtube Shorts și TikTok devin must have-uri. Podcasturile își vor continua ascensiunea.

 

De unde-ți iei inspirația

Găsesc inspirație în orice. Chiar și într-o plimbare. Ascult muzică, podcasturi, merg la concerte, am reînceput să alerg și să merg la sală. Inspirația vine din day to day life, apropo de relatable campaigns. Acum citesc Privind soarele în față, cred în puterea terapiei, dar mai nou am descoperit puterea acțiunii. Pe net am văzut trailerul la documentarul cu Lewis Capaldi, care pe lângă piesele alea mișto de le fredonăm, are și o poveste interesantă de viață și abia aștept să mă uit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related