[Start in industrie] Sebastian Viscol: 3 luni și un pic de trimis mailuri săptămânal și redactat scrisori de intenție. Din multele mailuri trimise nu știu dacă am primit răspunsuri într-un procent mai mare de 5%

[Start in industrie] Sebastian Viscol: 3 luni și un pic de trimis mailuri săptămânal și redactat scrisori de intenție. Din multele mailuri trimise nu știu dacă am primit răspunsuri într-un procent mai mare de 5%

Începutul presupune uneori temeri nejustificate, care te pot întârzia, povestește Sebastian Viscol, Brand Designer AMPRO. Sebastian a trecut peste ele, a făcut practică în agenții și voluntariat în cadrul ONG-urilor în timpul facultății, a trimis mailuri și scrisori de intenție săptămânal timp de trei luni, și s-a încăpățânat să caute, să insiste, până a ajunge să facă ceea ce îi place. 

”Din teama și incertitudine am întârziat niște etape. Ideea ca nu ai încercat, deși rațional nu aveai nici un motiv să n-o faci, doare într-un final mai tare decât calificativul respins”, spune Sebastian. 

 Cel mai greu, până acum, a fost să îmblânzească arta în funcție de deadline. A învățat să ceară feedback constant, să fie obiectiv cu creațiile lui și să abordeze greșelile ca pe etape necesare de a ajunge la rezultat. Cum a fost debutul în industria creativă, perioada de căutări și experiența primelor proiecte, povestește el mai jos: 

 

Bio pe scurt

Mă numesc Sebastian Viscol, sunt absolvent al Liceului de Arte din Craiova, masterand și absolvent al Universității de Arte din București - în cadrul departamentului de Design. În prezent sunt designer grafic cu activitate în zona de packaging design.

La începutul clasei a XI-a mă uitam admirativ la lucrarile de diplomă ale colegilor din ani terminali, pe care le luam ca reper de perfecțiune și aspirație. În această perioadă îmi doream să fac reclame, pictograme și logo-uri. Ideea de industrie creativă am descoperit-o prin facultate.

Spre finalul anului III aveam nevoie de o adeverință de practică. Facultatea iși dorea ca prin minune să înțelegem un pic mai bine cum stă treaba cu practica de design aplicată în viața reală. A fost o minune, așteptam momentul de aproape 3 ani.

 

Perioada de căutări

Pandemie, vara anului 2020. 3 luni și un pic de trimis mailuri săptămânal și redactat scrisori de intenție. Contraintuitiv pot spune că mă bucuram dacă primeam un răspuns de respingere. Faptul că cineva îmi citea mesajul era un moment cu adevărat important. Din multele mailuri trimise nu știu dacă am primit răspunsuri într-un procent mai mare de 5%.

 

Experiența de la interviuri

La început ai o gramadă de temeri, deseori nejustificate și în directă defavoare a ta. Trofeul de excelență era câștigat de teama aia că agenția pe care ți-o dorești și pentru care vrei să aplici e prea mișto pentru portofoliul tău de lucrări. Expunerea iți generează experiență și încredre. Din teama și incertitudine am întârziat niște etape. Ideea ca nu ai încercat, deși rațional nu aveai nici un motiv să n-o faci, doare într-un final mai tare decât calificativul respins.

 

Deschiderea industriei pentru un junior

Atractivă! Primitoare! Abordabilă din orice direcție.

Aveam o percepție despre anumite agenții și ce fac oamenii de acolo. Ideea despre cât de tare ar fi să lucrez într-o agenție sau alta era subiectivă și cam atât. Intuiția m-a adus de fiecare dată în locuri în care am simțit că am evoluat și în echipe cu oameni de care-mi aduc aminte cu drag. Până acum așa s-a întâmplat!

 

Teoria

În facultate eram pus într-un context de învățare constant și inevitabil. Îmi doream să termin această facultate pe cât de mult îmi doaream să știu dacă se poate „totul”. Din facultate am ieșit cu trusa de scule la îndemână - pe cât de nepregatit pentru practica de lucru din viața reală, pe atât de pus la punct cu o bază teoretică destul de solidă. Pe parcurs mi-am dat seama că multe lucruri atât tehnice cât și de abordare în proiecte le cunoșteam deja, iar ăsta era un mare plus în favoarea mea.

 

De unde ai învățat

O parte din studenție am căutat ONG-uri pentru care în mod voluntar îmi doream să creez afișe sau vizualuri de social media. O parte dintre colaborări le-am avut cu clienți ori designeri pentru care puneam în practică mici taskuri. Căutam moduri de a cunoaște oameni și a-mi pune în practică cunoștințele în baza unor nevoi de comunicare reale.

 

Cărți care au ajutat

A smile in the mind – o carte despre creativitate, metafore vizuale și inspirație.

 

Începutul în industrie

Cred că am avut onoarea, sau cam așa ceva, de a lucra numai în agenții cu oameni deschiși, dornici să iți răspundă chiar și la cea mai penibilă întrebare.

Primul contact cu o agenție l-am avut pe perioada unui internship de 2 săptămâni. Îmi trăiam visul boem de publicitar :)) Am rămas de aici cu o serie de simulări și ilustrații faine lucrate pe câteva brief-uri în curs ale agenției. După câteva luni mi-a fost confirmat că le pot pune în portofoliu. Am căutat agenții pe cât de atractive ca portofoliu, pe atât de deschise ca oportunitate a expunerii pe proiecte și posibilității mele de creștere. Iată-mă azi la Ampro :)

 

Echipa, atmosfera

Nice! Colegi faini și o expunere în creștere pe proiecte.

 

Primul proiect

Un proiect de packaging design pentru un range de 5 ceaiuri BIO pentru Auchan! Proiectul a constat în partea de creație, execuție și simulări. Primul meu proiect for real pe partea de packaging design. La final mi-am zis că trebuie să fac asta din nou!

 

Primele greșeli

Am considerat că greșelile mă aduceau inevitabil mai aproape de rezultatul dorit. Obținerea unei calități slabe a imaginilor ca urmare a redimensionării acestora fără aplicarea funcției de smart object? Texte transcrise greșit din brief? Nu am acceptat să trec peste lucruri pe care mi le confirmam ca fiind eronate, o atitudine prin care eu am simțit în permanență că devin mai bun în ceea ce fac.

 

O zi obișnuită de muncă

Ajung la birou, salut pisica și îmi deschid mailul. Prioritizez task-uri și răspund la mailuri pe măsura ce finalizez implementarea unui feedback fie soluționarea unui proiect nou.

 

Proiecte recente

Pentru Hochland - grafica pentru capacul unui produs în ediție limitată. Pentru Seleron - implementarea conceptului creativ pe un range de produse generos ca număr. Acestea sunt doar două dintre proiectele din care am caștigat skilluri și perspective de abordare noi.

 

Partea cea mai grea până acum

Îmblânzirea artistului cu deadline-ul!

 

Și cea mai frumoasă

Cea mai frumoasă parte? Diversitatea domeniului poate fi uimitoare. Dar provocarea? Păstrarea drive-ului creativ și a motivației pe termen lung. Break the routine. Ai nevoie de asta!

 

Inspirație

Mă uit cu admirație la proiecte ale altor designeri. Diversitatea ideilor și a modurilor de abordare constituie la nivel personal partea frumoasă a lucrului într-o echipă.

 

Generația ta

Tind să cred ca generația din care fac parte are un drive cel puțin interesant de a face lucruri să se întample cu accent pe reușită. Seniorii m-au ajutat să-mi îmbunătățesc și învăț cam tot ce știu în materie de practică în design pe proiecte reale. Fdbk-ul este unul punctual și argumentat, este un dialog din care poți învăța foarte multe. Primești informații în directă legătură cu dispoziția ta de perfecționare și învățare. Punctele noastre de vedere sunt mereu tangețiale, învăț și descopăr abordări noi din fiecare proiect.

 

Învățături

Abordează proiectul și apoi cere feedback! Fii obiectiv cu creațiile tale. Caută sentimentul de progres la finalul oricarei zile. Keep calm and put you layers together!

 

Creativitatea. Definiția personală 

Găsește perspectiva din care nimeni nu a mai vazut roata până acum și prezint-o vizual într-un mod inedit.

 

Industria peste 20 de ani

First thing first, tool-ul sau creativul? Vom avea tool-uri noi pe care le vom folosi să inventăm altele după cum vom dori.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


AMPRO

Infiintata in 2005, AMPRO este cea mai premiata agentie de strategie si design de brand din Romania, care ofera o gama completa de servicii de branding. Obiectivul AMPRO este sa ajute produsele clientilor sa fie... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Campanii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related