[Start in industrie] Mădălina Morărescu: Generația mea este una…interesantă. Noi ne plictisim repede, ne dorim ca totul să fie făcut instant și fără prea mult efort. Dar suntem și pasionați și dedicați, curioși și dornici de a experimenta

[Start in industrie] Mădălina Morărescu: Generația mea este una…interesantă. Noi ne plictisim repede, ne dorim ca totul să fie făcut instant și fără prea mult efort. Dar suntem și pasionați și dedicați, curioși și dornici de a experimenta

Mădălina Morărescu, Senior PPC Specialist Canopy, este genul acela de om care dă click peste tot, nu îi scapă niciun update și vrea mereu să fie la curent cu tot ce este nou. A terminat Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice și un master în domeniu, a urmat stagii de practică și seminarii de spcialitate online, a aplicat la mai multe agenții de marketing, până a ajuns la Canopy. 

”Pentru un tânăr junior, industria de digital marketing din România oferă multe oportunități. Încă din facultate există numeroase proiecte și acțiuni prin care ești ajutat să te lansezi pe piața muncii și să descoperi ceea ce îți place”, spune Mădălina. 

 Cum a fost perioada de căutare și interviuri, cât contează teoria, ce a găsit în practică și cât de deschisă e industria pentru juniori, povestește Mădălina în cele ce urmează:

 

Bio pe scurt

Sunt Mădălina Morărescu și îmi trăiesc visul. Sunt Senior PPC Specialist la Canopy și ador ceea ce fac. Cochetez cu marketingul încă din 2016, când m-am înscris la Facultatea de Marketing. Au trecut aproape 7 ani de atunci, ani care nu au fost ușori dar dorința de reușită și performanță, alături de ambiție și determinare m-au ajutat să ajung aici. „Fă ceea ce-ţi place cu adevărat şi nu vei mai munci nici o zi din viaţa ta” - asta fac și eu, îmi iubesc meseria și mă dedic 100% fiecărui proiect. 

 

Prima întâlnire cu industria creativă

Pasiunea pentru marketing am dezvoltat-o în facultate. Mi s-a părut incredibilă puterea pe care o are marketingul, care este de fapt nucleul unui business. Fără marketing, nu ai afacere. La nivel general, cel mai mult am fost atrasă de tehnicile de comunicare și m-am oprit la publicitate. Am început să visez la o carieră în această industrie iar, cinci ani mai târziu, mi-am îndeplinit visul. Am ajuns la Canopy, cea mai mare agenție de Performance Marketing din România. 

 

Perioada de căutări

Înainte de digital marketing, am cochetat puțin și cu industria cercetărilor de piață. Chiar dacă în perioada facultății m-am dedicat 100% studiului, deoarece mi-am dorit să-mi construiesc o baza teoretică solidă, pe care apoi să dezvolt lucrurile practice, am trecut totuși și prin experiența unui stagiu de practică într-o companie de cercetări de piață. Acea perioadă m-a ajutat să înțeleg mai bine și această industrie dar și să am o altă perspectivă, mult mai detaliată, asupra comportamentului consumatorului. 

 

Teoria

Sunt economist licențiat în Marketing și cu un master în Marketing Online :). Am absolvit Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice din București și tot aici am urmat și programul de masterat. 

Nu am vrut dintotdeauna să fac marketing. Venind cu un background pe zona cifrelor, absolventă a unui liceu cu profit real, matematică-informatică, m-am gândit la început să mă îndrept către contabilitate. Însă, cu 2 săptămâni înainte de admitere, am descoperit că există și o specializare în Marketing,  am citit pe net câteva lucruri și am știut că acolo vreau să aplic. Și a fost una dintre cele mai bune decizii din viața mea. Ulterior am descoperit industria publicității și am știut că asta îmi doresc să fac.  

Licența mi-am dat-o pe studiul influencerilor români din industria de beauty iar, apoi dorința de învăța cât mai multe despre digital a crescut și mai tare. Pentru lucrarea de disertație am ales să analizez impactul canalelor de comunicare online în decizia clienților de a urma un program de nutriție și antrenament online. Cumva, am îmbinat experiența stagiului de practică din cercetările de piață cu pasiunea pentru marketing digital. 

 

Experiența până acum

După finalizarea ciclului de licență și admiterea la master, am început să aplic la diverse firme din zona de digital marketing însă fără succes deoarece, în perioada respectivă începuse pandemia de covid-19 iar totul era incert. Am terminat primul an de master în online și am profitat de avantajele studiului de acasă pentru a-mi dezvolta și mai mult cunoștințele. 

Am aflat despre Canopy în urma unui seminar de Publicitate Online din cadrul facultății, la care o parte dintre canopyști au fost invitați să ne povestească despre PPC. Mi-a plăcut vibe-ul, am început să-i urmăresc în social media iar, când am văzut că au dat start înscrierilor celui de al doilea internship 100% online, am aplicat fără să stau pe gânduri. Experiența a fost cu adevărat interesantă, am învățat în 5 săptămâni de internship cât alții în 5 ani, drept dovadă că mi-am câștigat cu brio locul în echipă, finalizând internship-ul pe locul 2 (din peste 25 de participanți) și câștigând premiul de Big Hustler Intern. 

O dată cu pandemia am învățat că trebuie să am și un back-up iar, în paralel cu internship-ul, am urmat și un curs de Start în Antreprenoriat susținut de Cristian Onețiu. Canopy m-a convins că aici este locul meu și am renunțat la ideea de antreprenoriat pentru a mă alătura echipei. 

 

Deschiderea industriei pentru un junior

Pentru un tânăr junior, industria de digital marketing din România oferă multe oportunități. Încă din facultate există numeroase proiecte și acțiuni prin care ești ajutat să te lansezi pe piața muncii și să descoperi ceea ce îți place. Cred că ține foarte mult și de noroc. Eu, am fost tare norocoasă că am ajuns la Canopy, unde totul este despre oameni și evoluția acestora, unde echipa este ca o adevărată familie și chiar dacă se lucrează în cea mai mare parte remote, suntem foarte apropiați unii de ceilalți. 

 

Începutul

Canopy este primul meu loc de muncă full-time. Ca în orice activitate, începutul este cel mai dificil. Aici însă, oamenii sunt atat de faini încât simți că ești acolo de o viață, că toți îți sunt prieteni vechi și orice problemă ai avea, o să primești ajutor. 

Ca proaspăt junior, am fost implicată în multe activități la început, am setat campanii, am făcut optimizări, am ajutat la realizarea prezentărilor pentru diverse evenimente și multe altele. La foarte scurt timp au venit și primii clienți. Îmi aduc cu drag aminte vara anului 2021 când printre primii mei clienți se regăseau și farmacia veterinară Mobile Pet alături de lanțul de cabinete veterinare Mobile Vet. Un proiect tare drag! 

Ulterior, pe măsură ce am acumulat mai multe cunoștințe, am primit și oportunitatea a-mi ajuta colegii seniori pentru branduri renumite. Ce îmi vine în minte acum este PIATRAONLINE, unul dintre primii clienți pentru care am fost Junior Support și alături de care lucrez și astăzi, dar din poziția de Senior Specialist, cu focus și implicare strategică. 

Întodeauna am fost curioasă și mi-a plăcut să pun întrebări. Eu sunt persoana aceea care dă click peste tot, nu îi scapă niciun update și vrea mereu să fie la curent cu tot ce este nou. Fiecare client și fiecare proiect care ajunge la mine este tratat în mod unic. Îmi place să-mi pun amprenta în fiecare strategie și campanie și, de fiecare dată, pun și o bucățică din sufletul meu acolo. Cred că tocmai acest lucru m-a ajutat să cresc atât de mult într-un timp așa scurt. 

Am trecut de la Junior la Middle în aproximativ 9 luni de la angajare. Asta se întâmpla prin martie 2022. La 3 luni după, în iunie 2022, am ajuns Senior. Vestea a venit în perioada în care îmi sărbătoream ziua de naștere și a fost cu adevărat cel mai frumos cadou pe care puteam să-l primesc la 24 de ani. Abia apoi am aflat că sunt prima persoană din Canopy care a avut o asemenea evoluție și care a ajuns Senior PPC Specialist în doar un an. 

 

O zi obișnuită de muncă

În agenție, nicio zi nu este la fel pentru mine. Fiecare zi este diferită și tocmai acesta este motivul pentru care nu mă plictisesc niciodată. Totul este dinamic, mereu apar lucruri noi de care trebuie să ții cont și să te adaptezi. Lucrez cu branduri foarte mari, atât la nivel național cât și internațional iar, aceștia au nevoie de un om care nu doar să știe să facă setup de campanii în cont, ci au nevoie de un partener strategic, cineva care să-i pună la curent cu tot ce este nou, să le înțeleagă nevoile și să le ofere cele mai bune soluții de promovare. Sună fain, și chiar este, însă ai nevoie de o gândire 360, pe care nu obții dacă faci lucruri repetitive și intrii în rutină.

 

Proiecte

În cei aproape doi ani alături de Canopy, am fost implicată în multe proiecte și am avut foarte multe oportunități. Am fost trainer la mai multe facultăți din țară (ASE București, SNSPA, BISM, sunt doar câteva dintre ele) dar și la programele de internship și Canopy Academy, am scris numeroase articole, am obținut titlul de YouTube Champion, clasându-mă pe Locul 1 la competiția europeană YouTube Insiders 2022, am participat la unul dintre cele mai mari evenimente organizate de Google și anume CEE Agency Summit 2022 iar, de curând, sunt finalistă la EU Search Awards cu două proiecte pe zona de PPC. 

Pe lângă pitch-uri cu branduri mari, la momentul actual sunt implicată și într-un program de training organizat de Google, pentru Digital Champions cu focus pe Measure & Maximise Value în contextul celor mai noi updates din zona de Tracking & Measurement.  

În paralel, în ultimele săptămâni m-am dedicat și organizării celei de a șasea ediții a internship-ului digital susținut de Canopy. Sunt foarte mândră de acest proiect, am plecat la drum cu 30 de oameni pasionați și dornici să învețe tainele PPC-ului și, din datele pe care le avem până acum, se poate spune că aceasta este unul dintre cele mai bune ediții de internship, cu cea mai mare evoluție. 

În afara acestor proiecte, sunt dedicată și clienților pentru care, așa cum ziceam, caut să fiu un partener strategic și să mă implic activ în acțiunile de marketing ale acestora. PIATRAONLINE, Yves Rocher, Publi24, DRUID AI, Dertour sau Stanleybet, sunt doar o parte din brandurile cu care am avut personal plăcerea să colaborez în această perioadă. 

 

Partea cea mai grea

Chiar dacă este o meserie frumoasă, să fii specialist PPC nu-i ușor. Mereu apare ceva nou și trebuie să ții pasul cu toate schimbările. Platformele primesc actualizări, obiectivele clienților se schimbă, comportamentul consumatorului se modifică și el - iar noi, specialiștii, trebuie să ne adaptăm. 

 

Inspirație 

Digital marketing este despre creativitate. Eu caut să mă inspir din orice însă, cel mai mult mă inspiră oamenii. Pe primul loc sunt părinții mei, care au fost și vor rămâne un model pentru mine. Pe lângă ei, oamenii care mi-au fost alături, au avut încredere în mine și care îmi oferă zilnic doza de inspirație sunt colegii mei dragi, cărora le mulțumesc. 

 

Creativitatea. Definiția personală 

Auzim despre creativitate peste tot în această industrie. Pentru mine, creativitatea înseamnă să te diferențiezi, să îți creezi propria poveste în care să pui consumatorul în prim plan. Îmi place să spun despre marketing că este o artă, iar specialistul este acel individ care iubește frumosul și creează povești unice. 

 

Generația ta

Generația mea este una…interesantă, aș putea spune. Noi ne plictisim repede, ne dorim ca totul să fie făcut instant și fără prea mult efort. Dar suntem și pasionați și dedicați, curioși și dornci de a experimenta lucruri noi. În Canopy nu există diferențe între generații, în fiecare zi învățăm unii de la alții și ne ajutăm reciproc.

 

Învățături

Pe lângă aspectele tehnice, despre cum funcționează platformele de reclame, cum integrăm campaniile noastre în strategia globală și alte elemente de acest fel, am învățat să am răbdare. În primul rând, să am răbdare cu mine și apoi cu cei din jur. Am învățat și despre adaptabilitate și cum lucrurile se pot schimba de la o zi la alta dar, mai ales, cum trebuie să fim întodeauna pregătiți. 

 

Industria peste 20 de ani

Mi-e greu să spun cum va arăta industria peste 20 de ani, e greu de spus cum va arăta și peste 2 ani. Cert este că AI reprezintă viitorul. Și nu, nu cred că roboții vor prelua atribuțiile noastre sau, cel puțin, nu ar trebui să o facă. Satisfacția de a scrie un email, de a seta o campanie de la zero, de a scrie propriul anunț, trebuie să rămână a noastră. Probabil vom avea holograme ale produselor din campaniile de catalog sales sau cine știe, vom rula bumper ads pe stații spațiale. Oricum ar fii, viitorul este interesant și îl aștept, pentru că mai am foarte multe de arătat :). 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related