[REC și la podcast] Alex Cazacu: Picantul e doar un gimmick pentru a oferi un pic de dinamism. Contentul de calitate trebuie să fie la nivel de discuții

[REC și la podcast] Alex Cazacu: Picantul e doar un gimmick pentru a oferi un pic de dinamism. Contentul de calitate trebuie să fie la nivel de discuții

Era o vreme când Vlad Craioveanu aka Bucifal cânta mai ceva ca Tzanca la buci prin București sau când la Lumea lui Gaiță auzeai toate dubioșeniile din lume. Deci, un content ca să nu-i zicem program, un pic altfel, care te face să ridici din sprânceană, care nu e pentru toată lumea, și cam ca marmelada, o iubești sau urăști de mama focului. Din lumea de oameni cu scaun sub fund și microfon mare în față, podcastul Ușor Picant al lui Alex Cazacu, se distinge ca o lebădă neagră pe Dâmbovița, mai ales prin sosurile pe care le iau în stomac invitații.

Momente grele sunt în fiecare episod. De obicei lăsăm momentele funny. S-a mai întâmplat în schimb să divulge invitații prea multe informații și să-mi zică după că ar prefera să scot partea aia.

Când te uiți la fiecare episod aștepți momentul când cineva explodează și probabil pe mulți îi face să dea replay la unele faze. Am vorbit cu Alex fără a ne supune la nicio degustare picantă despre tot felul de usturimi din fața și spatele camerei.

 

Cum a plecat ideea podcastului. Ce ți-ai propus la început

Eram într-o perioadă un pic ciudată a vieții mele. Tocmai plecasem din armată, unde am făcut 2 ani și nu știam ce vreau să fac cu viața mea. Bine, știam că nu armată.
Începusem să fac stand-up comedy și tot căutam moduri în care să mă promovez și să conving publicul să vină la showuri – Încă nu era la modă OnlyFans. Și într-o noapte am descoperit Hot Ones. Și m-a rupt. Efectiv am stat în pat toată noaptea și horcăiam de râs la cum mor ăia la picant și eram fascinat de ce informații putea prezentatorul să găsească.

A doua zi m-am întâlnit cu doi prieteni cu care mai făcusem câteva proiecte de cvasi succes pe Youtube și după nici un an jumate de la acea discuție am postat primul episod.

La început nu mi-am propus mare lucru, nu aveam așteptări, voiam doar să văd o evoluție în modul în care prezint emisiunea. Mă gândeam că media de views pe episod o să fie pe la 5 mii și că începem lent. Primul sezon a avut o medie de 60-70 mii de episod și m-a făcut să-mi dau demisia de la Publicis, unde eram copywriter. Din păcate a fost fix în Decembrie 2019, înainte de pandemie. Pandemie care nu știu dacă știți, dar ne-a dat tuturor un pic la gioale.

Nu pare ușor picant pentru că nu este absolut deloc. Până și primul sos poate să te ia prin surprindere. Ne-am gândit că va fi funny numele, plus că putem minți invitații care nu ne știu că sfincterul lor va fi ok a doua zi.

 

Unde l-ai situa printre podcasturile din România 

L-aș situa pe Youtube, că acolo se uită lumea! Acum un pic mai serios, până la urmă, picantul e doar un gimmick pentru a oferi un pic de dinamism. Contentul de calitate trebuie să fie la nivel de discuții.
Nu știu cum se face la alte podcasturi, dar noi facem foarte mult research. Și asta se translatează în reacțiile invitaților, gen: “Da’ tu de unde știi asta?” “Ai vorbit cu mama?” “Ce cauți la mine-n dormitor?”... Umm, asta ultima nu…

 

Show-urile cele mai reușite

Dacă e să ne luăm după cifre, top 3 episoade sunt cu Azteca, Bianca Adam și DOC. Ceea ce are sens, pentru că sunt foarte cunoscuți și au fani loiali. În schimb, au fost și câțiva oameni foarte cunoscuți ale căror episoade nu s-au dus așa bine. De obicei cântăreții mainstream, gen Irina Rimes. Mi-am dat seama că oamenii nu vor să asculte ce au de zis, pentru că nu sunt obișnuiți să îi audă vorbind. Ceea ce e foarte păcat. Episodul cu Irina a ieșit foarte bine și sunt mândru de el, chiar dacă nu are așa multe views. Episoadele care mi-au plăcut mie cel mai mult sunt cele cu comedianți. Am râs la alea cât pentru câteva vieți.

 

Ați avut o pauză destul de consistentă, după care ați revenit recent. Ce s-a întâmplat?

Sincer, am avut niște clinchuri interne ce au dus la restructurări ale echipei, dar acum suntem cu forțe proaspete și pregătiți să facem încă un sezon și după iar o pauză de 2 ani.

 

Ati avut parte de momente grele, care trebuiau tăiate la montaj? 

Sunt câteva episoade care mi-au rămas așa în memorie. În episoadele cu Bianca Adam și Andra Gogan eram 90% sigur că o să vomite pe masă. Cu DOC eram 110% sigur că o să leșine și pe Ionuț Rusu l-am văzut plângând. Momente grele sunt în fiecare episod. De obicei lăsăm momentele funny. S-a mai întâmplat în schimb să divulge invitații prea multe informații și să-mi zică după că ar prefera să scot partea aia. Noi îi punem să semneze cedarea drepturilor la imagine, dar evident că tăiem tot ce nu convine invitatului, că vrem să mai vină lumea la noi. E destul că le facem perforații la stomac.

 

Cât de greu e să faci un episod de ușor picant

Dureză destul de mult să facem un episod. Research-ul e cel mai lung. Ne uităm la tot ce a apărut cu invitatul respectiv. Și când zic tot, e chiar tot. În unele cazuri, când mai avem prieteni comuni, mai pun și întrebări stânga-dreapta.

De când cu restructurarea echipei suntem și mai puțini, deci ne ia un episod cam o săptămână. Împreună cu Marina Neamțu fac research, Leonard Pughineanu se ocupă de edit, Andrei Chiriși de grafica statică, Dragoș Mazo de grafica video și Alina Chinie este vocea cu “Prima Chifteaaa”.

 

Ce tip de invitați și public targetați

Invitați vrem să avem din toate domeniile, automat și publicul e foarte variat. Avem mai multe tipuri de oameni care vizionează emisiunea. Sunt cei loiali care se uită la tot ce postăm, cei care se uită doar la artiștii pe care îi apreciază și mai sunt și cei care se uită numai la artiștii pe care nu îi suportă ca să îi vadă cum suferă. De la început m-am gândit cum să fac emisiunea cât mai marketabilă, că nu prea-mi place să muncesc. D-asta ne-am făcut șosete împreună cu Șoseta3, vrem să ne facem o borsetă și clar vrem și sosul nostru.

 

Pe cine ți-ai dori ca invitat și nu ai reușit încă?

Avem o lungă listă cu invitați care ne-au refuzat. În principiu, ne refuză pentru că au probleme cu stomacul.

Mi-l doresc foarte mult pe Deliric, e ultimul care a mai rămas din CTC. Din păcate mă tot refuză. Îi scriu ocazional ca să îl mai invit și cred că o s-o fac până-mi dă block.

 

Zi-ne despre sosurile din show

Sosurile le comercializăm pe usorpicant.ro. Avem o firmă din Vest de unde importăm și facem și line-upul cu ei. Le alegem în funcție de gust, dar în special de scorul Scoville. Ca să fie, totuși, de la ușor picant la foarte picant. Cel mai căutat este Dirty Dicks, nicio legătură cu ce știți deja.

Este primul sos din emisiune, deci cel mai puțin picant. Dar tot e dublu față de Sriracha, de exemplu. E și sosul meu preferat – e cu mango, banane și fructul pasiunii. Adică îți dă să te ardă, dar te și mângâie după. Fffff bun.

 

Piața de podcasturi 

Sincer, cred că s-a ajuns un pic la o saturație de podcasturi. S-au așezat deja mai toate podcasturile la locurile lor și nu prea fluctuează în sus cu views, dar depinde și de invitat. Acum există podcasturi de toate felurile, de la imobiliare la stomatologice.

Dar până la urmă, toate podcasturile sunt talk-showuri. Doar pentru că le spunem altfel nu înseamnă că nu ne uitam la podcasturi cu Florin Călinescu.

Cred, totuși, că o să crească numărul de contracte pentru podcasturile mai mici sau nișate. Brandurile care vor să se promoveze au început deja de ceva timp cu microinfluencerii pe Instagram să își dea seama că mai bine dau aceiași bani la mai mulți oameni decât la un influencer mare al cărui mesaj este mai diluat. Sau măcar asta-mi spun ca să mă motivez să mă ridic din pat. Pentru viitor vrem să continuăm cu emisiunea și să nu mai luăm pauze. Și dacă merge totul bine, poate să-mi iau casă în Caraibe, am auzit că e frumos acolo în perioada asta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related