[Creative 2023] Andreea Marcu: Cea mai mare provocare pentru branduri cred că e să-și regăsească personalitatea după ultimii ani de confuzie

[Creative 2023] Andreea Marcu: Cea mai mare provocare pentru branduri cred că e să-și regăsească personalitatea după ultimii ani de confuzie

Andreea Marcu, Creative Director Dare Digital, își ia o parte de optimism din filmele și cărțile distopice, acelea care fac prezentul să pară încă Ok. Apoi, completează cu inspirație - din conversații de la oamenii de pe stradă, din parcuri, de la coada la merdenele și de la cafea. Dar și din oazele cu conținut interesant din online. Chiar dacă anul a început sub imperiul fricii și încântării AI, e o perioadă în care industria își regăsește umanitatea, crede ea. 

”2023 începe să arate foarte uman, deși la suprafață pare sci-fi: avem AI care-ți poate lua jobul și colegi din gen-z pe social media”, spune Andreea.

Povestim cu Andreea în continuare despre FOMO tehnologic și temeri de adaptare la noua lume digitală, despre curaj și animăluțe croșetate 3D, pisici, influenceri și experimente AI. 

 

Refresh 2023

2023 începe să arate foarte uman, deși la suprafață pare sci-fi: avem AI care-ți poate lua jobul și colegi din gen-z pe social media.

Cred că în industrie am început sa fim mai onești cu noi înșine, referitor la viața de agenție. Și asta e ce-mi place cel mai mult la Dare: felul în care lucrăm împreună.

Cred că e unul dintre motivele pentru care în ultima vreme ni s-au alăturat oameni noi și echipe cu chimie ca-n povești, din aia care ține mai mult decât 3 zile și 3 nopți de work pe un pitch. Apropo, am început anul cu un refresh de poziționare strategică, un site nou și un look nou.

 

Lecții creative în 2023

2022 m-a învățat că merită să încerci să repari și lucrurile care merg. Întotdeauna pot să meargă mai bine. Și că e super important să ai o echipă aliniată, cu departemente care pot vedea toate “the big picture”. Cred că o agenție ar trebui as fie un colectiv cu un mindset aliniat, nu doar niște oameni care împart un abonament de shutter.

Am mai învățat că pasiunea pentru proiecte personale e un mare plus la creativitate. Aproape fiecare coleg din Dare are un business sau proiect personal pe care îl crește.

 

Industria creativă din România cu bune si rele

Cred că trebuie, ca întotdeauna, să fim cât mai curajoși și originali, să încercăm să elevăm industria și să convingem tinerii creativi să lucreze cu noi, înainte să înceapă să facă milioane vânzând online animăluțe croșetate și figurine 3D.

 

Trenduri (care te enervează)

Ce mă enervează: influencer marketing low effort, care nu se aliniază și nu construiește la valorile de brand. Ce aș vrea să văd: mai multe pisici și experimente cu AI.

 

Cea mai mare provocare pentru branduri & agenții

Cea mai mare provocare pentru branduri cred că e să-și regăsească personalitatea după ultimii ani de confuzie și să nu uite să comunice autentic, original și cu o o voce proprie, puternică.
Pentru agenții - să-și adapteze oferta la noul landscape cultural-digital.

 

O predicție pentru industria creativă

Cred că va fi din ce în ce mai valoros talentul multidisciplinar. Să poți să vezi perspectiva mai mare și să fii destul de flexibil să te folosești de tool-urile noi la potențialul lor.

 

Ce urmează după TikTok

Formula pe care funcționează TikTok probabil va fi aici forever, pentru că are: short-form video + autenticitate (mulți useri care generează content care nu arată ca și cum ar fi advertising plătit) = un format addictive.

 

Fenomenul AI

Ceva ce-am citit pe tema asta și mi-a plăcut: AI will not take your job. But prompt engineers might.
Cred că e o tehnologie care e aici să ne ajute. Nu îi pasă ce sentimente ne provoacă nouă asta. Fie încerci să înveți să o folosești, fie vei avea FOMO mai târziu. Primul fel în care ne-am gândit noi să folosim midjourney, de exemplu, e pentru generarea de stroyboard-uri, așa că am experimentat cu asta.

 

Ce citești. Ce asculți. Cum rămâi la curent cu trendurile din domeniu 

My guilty pleasures: cărțile SF și filmele horror sau cu viitor distopian (preferabil zombies), ceva care să te facă să zici ”hai că încă suntem ok.”

În rest, îmi iau inspirația din bucăți de conversații dintre oameni de pe stradă, din parcuri, de la coada la merdenele și de la cafea. Dar și de pe site-urile cu idei cool din afară și de la creatori și conturi de  social media cu content original.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dare Digital

Dare Digital is a Romanian creative agency with an integrated approach to digital creativity and media performance.   We work as a core team extended to a system of more than 80 battle-tested... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related