Alexandru Militaru, Red Agency: Ești creativ sau nu exiști. Dar orice idee minunată poate deveni mediocră fără implementare pe măsură

Alexandru Militaru, Red Agency: Ești creativ sau nu exiști. Dar orice idee minunată poate deveni mediocră fără implementare pe măsură

În publicitate nu este doar fun și glam. Dincolo de distracție, e multă muncă și implicare, a descoperit Alexandru Militaru, Project Manager Red Agency. Alexandru are 25 de ani și și-a început ucenicia în publicitate la Red Agency, unde lucrează de 4 ani. A terminat Liceul Internațional de Informatică București și a urmat cursurile Universității Politehnice București: s-a intersectat cu publicitatea dintr-o întâmplare, în contextul unui job de vară. Dar întâlnirea cu industria creativă i-a adus satisfacția, adrenalina și varietatea de care avea nevoie pentru a se dedica cu totul comunicării.

”În altă industrie aș fi stat poate 6 luni până să înțeleg exect cu ce “se mănâncă”, până aș fi aflat dacă îmi place sau nu. În publicitate dinamica este atât de mare și diversitatea proiectelor este nelimitată. Știi repede dacă ești făcut pentru asta sau nu”, spune Alexandru.

În ce fel se îmbină ingineria și gândirea analitică cu creativitatea, care au fost primele învățături în publicitate, cum este experiența de început în industrie și care este atmosfera în culisele Red Agency, povestește Alexandru Militaru în rândurile următoare: 

 

De ce ai ales publicitatea

Aș vrea să spun că am avut un plan, dar adevărul este că nu am avut. Practic, drumul m-a ales pe mine:). Totul a început cu un job de vară, înaintea începerii ultimului an de facultate. După câteva proiecte, printre care Neversea si Untold, am constatat că îmi place ce se întâmplă în zona asta și că aș vrea să mai experimentez și să văd ce mai are de oferit BTL-ul, pe lângă multă alergătură.

 

Cum percepeai industria înainte să intri în ea

Nu știam foarte multe despre ce întâmplă exact, nu știam care este diferența între ATL și BTL, nu știam ce presupune fiecare. Din exterior părea o industrie dinamică în oricare dintre cele 2 ramuri, cu posibilitatea de a dezvolta experiențe și relații în diferite domenii, având în vedere gama diferită de proiecte în care ai ajunge să lucrezi.

 

Așteptări versus realitate

Așteptările au fost îndeplinite, cel puțin dinamica industriei a fost confirmată :). Realitatea este că în publicitate nu este așa ușor cum pare din exterior, nu implementezi doar evenimente care îți plac si nu participi la evenimente cu personalități sau vedete în fiecare zi.

Realitatea este și că este multă muncă, multă implicare și distracție pe alocuri cu echipa potrivită. Dar este și o experiență cât 10 în alte domenii. În altă industrie aș fi stat poate 6 luni până să înțeleg exact cu ce “se mănâncă”, până aș fi aflat dacă îmi place sau nu. În publicitate dinamica este atât de mare și diversitatea proiectelor este nelimitată. Știi repede dacă ești făcut pentru asta sau nu.

 

Teoria

Am urmat cursurile Liceului Internațional de Informatică București, după care, cele ale Universității Politehnice București.

Deși nu am trecut prin cursuri foarte aplicate de marketing sau advertising, gândirea analitică și noțiunile tehnice pe care le cunosc, mă ajută de multe ori în implementarea diferitelor proiecte. Și când spun că mă ajută, mă refer că pot trece anumite soluții tehnice și prin filtrul propriu, iar feedback-ul este și dintr-o bază teoretică rămasă din cursurile unei universități cu profil ingineresc.

Am fost întotdeana un om activ, curios, interesat de experiențe noi si de oportunități din care să înțeleg cum merg lucrurile. Sunt dintotdeauna un “problem solver”. Dă-mi o provocare și nu stau liniștit până nu o rezolv. Și asta m-a ajutat în Red. Cred că nimeni nu le știe pe toate, însă cu o echipă puternică și un scop, te poți dezvolta permanent.

 

Experiența la Red Agency

Experiența la Red Agency este una cel puțin interesantă, primul contact cu echipa a fost super ciudat, am aterizat în biroul de la vremea respectivă din apropierea Bulevardului Aviatorilor din București, întrebând înainte “Voi aveți vreun dress code la birou? Sau cum funcționează lucrurile?”. Răspunsul de dincolo de telefon a fost senin, că totul e lejer și să vin, că o să văd despre ce vorba. Și da, am fost șocat de cât de “prietenos cu omu’” era totul: atmosfera din birou, lucrul cu colegii, lucrul cu clienții sau cu colaboratorii noștri.

În tot acel haos, cu deadline-uri și clienți care aveau nevoie de diferite lucruri, echipa și-a făcut timp să mă introducă și pe mine încetul cu încetul în angrenaj. Am învățat de la ei în câteva luni lucruri care aveau să mă ajute pe termen lung. Și învăț în fiecare zi, pentru că sunt conștient că sunt încă la început. Dar stiu și că ei se pot baza pe mine mult mai mult acum. Și asta mă motivează. Fără echipă, în industria asta nu însemni mare lucru.

 

Învățături de început

Mi-a luat ceva timp să înțeleg ce înseamnă să coordonezi un eveniment, să te faci înțeles, să lași la o parte presupunerile, să înțelegi că fiecare proiect pleacă de la o idee/concept și că nu totul este doar un giveaway sau o experiență oferită unui consumator și că toate trebuie să aibă legătură între ele pentru a realiza legătura consumatorului cu brand-ul.

Primul proiect în care am fost implicat a fost Neversea 2019, festival la care participam cu unul din clienții noștri, un eveniment de amploare, în care standardele sunt sus și totul trebuie să fie impecabil.
A fost greu la început pentru că nu știam care sunt așteptările, era primul contact cu partea din “backstage” a unui festival, zonă pe care nu o explorasem până atunci.

 

Primele greșeli

Prima greșeală a fost să cred că pot să mă bazez că dacă cineva spune că face ceva, pot să stau liniștit, așteptând să livreze. Am învățat “the hard way” că dacă nu mă agit, o să fiu lăsat baltă. Bineînțeles, există excepții și am avut parte și de surprize plăcute din partea oamenilor care respiră BTL și sunt pasionați de treaba asta.

O a doua greșeală a fost în comunicare, lucru la care încă lucrez, nu sunt foarte priceput să cer ajutorul la timp.

 

Echipa

Echipa RED este dinamică, pasionată și profesionistă. Greu pentru un începător :). În plină vară ne aduni cu greu la un loc, fiecare cu o întâlnire, plecat la vreun eveniment sau pur și simplu cu treabă. Dar echipa este echipă, știm fiecare care ne sunt responsabilitățile și ne bazăm unii pe alții. Știu că nu sunt singur, dar și că am o responsabilitate față de ceilalți.

 

O zi obișnuită de muncă

O zi obișnuită începe cu ajunsul la birou, care în funcție de perioadă și proiecte variază foarte mult, ziua poate să înceapă la orice oră din zi sau din noapte și se poate termina la orice oră. Am exact vârsta potrivită pentru asta.

În mod normal, în perioadele aglomerate, zilele încep destul de direct, fiecare se așază la locul lui și își bifează to do list-ul, la un anumit moment al zilei (moment destul de spontan), se aude dintr-o parte sau alta “Mănâncă cineva?!” și începe veșnica discuție “Ce mâncăm? Păi nu știu, tu ce ai chef?”, ajungând să mâncăm 2 ore mai târziu sau deloc.

 

Proiecte recente

Cred că sunt câteva proiecte recente precum: Superbet International Cup, diverse activări pentru client, de la activări în zona de horeca, la activări în zona meciurilor de fotbal, precum și petreceri corporate de final de an. Toate evenimente mari, complexe și cu deadline-uri strânse. Dar asta e farmecul. :)

Fiecare proiect, cât de mic, are provocările și problemele lui. De la o hostess-a care nu a apărut la job, până la o activare care nu funcționează și trebuie găsită o soluție. Experiența este una plăcută, pentru că mie personal îmi place adrenalina.

 

Partea cea mai grea

Partea cea mai grea mi s-a părut că trebuie să fii creativ 24/7, să găsești oportunități și soluții în orice, am ajuns în 2023 și orice idee ți-ar putea veni, cel mai probabil a fost implementată și pusă în practică într-un fel sau altul de cineva și atunci trebuie să vezi ce se potrivește și unde, pentru a putea livra conform brief-ului. Clienții diferă, o idee sau un concept nu pot să funcționeze pentru mai mulți clienți în același format.

Pe de altă parte, dinamica din acest domeniu nu este pentru oricine și trebuie să iți adaptezi stilul de viață la weekend-urile/zilele petrecute la evenimente. În mod normal vara este apogeul pentru oamenii din BTL, atunci au loc cele mai multe evenimente, cele mai multe drumuri și proiecte, la care lucrezi concomitent.

 

Cine și ce te inspiră

Mă inspiră fiecare situație nouă în care sunt pus sau mă pun eu însumi. Vreau să mă expun și să ies din zona de confort pentru că am vârsta la care trebuie să fac asta și am găsit mediul care îmi oferă aceste oportunități. Și îmi place că mi-am câștigat dreptul la o opinie în echipă, și sunt ascultat și încurajat să îmi spun părerea și se ține întotdeauna cont de ea. Asta mă motivează.

 

Creativitatea. Definiția personală

Fară creativitate, această industrie nu există. Ești creativ sau nu exiști. Dar orice idee minunată este mediocră fară implementare pe măsură. Și până la urmă și la implementare trebuie să fii creativ. Și, acum, la început de drum, am înțeles că trebuie să am curajul și să-mi dau voie să fiu creativ. Lucrurile bune încep de aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related