Brandul gastronomic al României, conturat în primul Masterclass Amintiri Gustoase

Brandul gastronomic al României, conturat în primul Masterclass Amintiri Gustoase

Primul Masterclass Amintiri Gustoase, organizat sub platforma culturală Cronicari Digitali, a conturat direcțiile pentru brandul gastronomic al României, oferind pe parcursul unei zile o experiență completă de învățare, dar și de degustare a ceea ce înseamnă bucătăria românească azi. Trei sesiuni au adus în fața participanților, sâmbătă, la Arcub, creatori de conținut, chefi, antropologi, experți în gastronomie, dar și sociologi care au pus în context primul studiu privind identitatea culturală gastronomică a României, realizat de Unlock la comanda Zaga Brand, agenția care a creat platforma culturală Cronicari Digitali, care integrează și proiectul Amintiri Gustoase.

După ce creatori de conținut au vorbit despre cum se trece din farfurie în ecrane, care sunt tacticile testate și validate de rezultate, un expert debate a adus la un loc cinci chefi renumiți și un antroplog pentru a discuta despre bucătăria românească, modul în care aceasta a evoluat și cum va arăta viitorul pe mesele noastre. Ziua s-a încheiat cu o dezbatere eveniment, moderată de jurnalistul gastronomic Cosmin Dragomir, în care două generații diferite, întruchipate de scriitorul Radu Paraschivescu și cobzarul Bogdan Simion, au întărit nevoia de a contura un brand gastronomic al României, o misiune asumată de Amintiri Gustoase.

În prima sesiune, invitați au fost Jamila, Cristian China-Birta, Răzvan Moței, Alina Muntele și Dan Arvinte, iar la expert debate-ul din Masterclass Amintiri Gustoase au luat parte Chef Adi Hădean, antropologul gastronomic Adriana Sohodoleanu, Chef Alex Cîrțu, Chef Liviu Lambrino, Chef Marco Favino și Chef Mihai Toader. Ambele sesiuni au fost prezentate de Ciprian Muntele, recunoscut și apreciat pentru emisiunile radio, dar și pentru blogul său gastronomic și conținutul de calitate din zona food pe social media.

Participarea la eveniment a fost gratuită pentru un număr limitat de participanți, selectați dintre cei care și-au arătat interesul și preocuparea constantă pentru fenomenul gastronomic. Au fost de cel puțin 3 ori mai mulți solicitanți pentru un loc în sală decât spațiul disponibil. Mai bine de 600 de stories au adus în social media atmosfera de la Masterclassul Amintiri Gustoase și descoperirile culinare delicioase de la activările din pauzele dintre sesiuni. Evenimentul nu a fost transmis video online pentru că experiența gândită de organizatori a presupus o prezență fizică și o implicare multisenzorială la fața locului.

Din primul moment în care au intrat în spațiul evenimentului, participanții au putut descoperi o spectaculoasă instalație artistică, „Roadele pământului. Roadele de-acasă”, realizată pe suport vertical de Dhaniel Nora, cu fructe, legume, diverse plante și flori. Toate au format o poveste unitară pentru gastronomia românească, oferind „un fir roșu” inclusiv pe direcția reducerii risipei alimentare și orientarea către sustenabilitate.

Gusturile bune s-au regăsit în activările gândire de Chef Alex Cîțu și Delaco, Matache Măcelaru’, Cămara Noastră de la Lidl, dar și în zonele Nespresso, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești și Metaxa, în timp ce Electrolux și Băneasa Paste au oferit zone instagramabile pentru participanți. Pauza de masă s-a transformat într-o experiență culinară cu preparate românești reinterpretate de Chef Liviu Lambrino. Pentru cei care au dorit să-și perfecționeze tehnicile de fotografiere a preparatelor culinare, Chef Mihai Toader a pregătit patru dish-uri neoromânești pe care Dan Arvinte a arătat, într-un atelier de o oră, cum se pot pune în valoare. Atelierul de food photography i-a mai învățat pe participanții la Masterclass Amintiri Gustoase cum pot să construiască un mini studio pentru a surprinde cel mai bine preparatele din farfurie, cu ajutorul telefonului mobil.

Amintiri Gustoase, divizia gastronomică Cronicari Digitali, își propune să aducă laolaltă oameni, proiecte și cercetări pentru a începe construcția unui brand gastronomic de țară, atât de necesar identității culturale, economiei naționale și celor care contribuie deja de ani de zile prin munca lor la poziționarea înteleaptă a acestui demers. O serie de evenimente unice, noi studii de piață, workshop-uri de lucru și, clar, întâlniri offline ne vor reaminti permanent de ce trebuie să ne pese dacă va exista sau nu peste 30 de ani mâncare românească, pe cele două coordonate simple de viață, scoate în evidență și de speakerii de la Masterclass: viața de zi cu zi (pe masă acasă) și în restaurante, în toată țara, care să ne reprezinte”, declară Silvia Teodorescu, coordonator Cronicari Digitali și managing partner Zaga Brand.

Tot sâmbătă s-a lansat și a doua ediție a cărții de rețete „Amintiri Gustoase”, dedicată rețetelor festive. Aceasta este distribuită gratuit prin intermediul partenerilor Cronicari Digitali, la evenimentele Amintiri Gustoase și poate fi consultată în varianta electronică.

Masterclass Amintiri Gustoase este evenimentul creat de Zaga Brand sub platforma culturală Cronicari Digitali și prezentat de Lidl România, Electrolux și Delaco, susținut de Matache Măcelaru’, Băneasa Paste, METAXA, AQUA Carpatica, Domeniile Sâmburești, Citroën prin Trust Motors, Nespresso și implicarea partenerilor media Rock FM, Cronicari Digitali, Spotmedia.ro și Adevărul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Zaga Brand

Fondata in 2005, agentia de comunicare creativa Zaga Brand si-a propus si a reusit sa creeze un mediu de lucru productiv in care imposibilul este doar o provocare. Intr-o atmosfera “crazy about our work”,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related