Nonconformismul, neconventionalul, ruperea tiparelor au fost cuvintele de ordine ale advertisingului in ultima vreme, iar creativitatea si-a pus coroana de regina a comunicarii. Aceasta iesire la rampa a publicitatii, ridicata deja oficial la rang de arta, tot mai celebrata la festivaluri si in mass-media, a creat in acelasi timp un curent de critici, controverse, ce ridica uneori false probleme si care sunt departe de final. Dar agentiile care fac tot posibilul pentru a se pozitiona drept "cea mai creativa", stiu de ce.
Stirile referitoare la premiile de creativitate obtinute pe la diferite festivaluri curg lant si fac valva in mass-media poate mai mult decat faceau odinioara evenimentele legate de premiile pentru literatura si film. Lansarea unei reclame se face cu onorurile unui mare eveniment cultural. Creativii sunt aplaudati la scena deschisa mai abitir decat artistii de cinema, in timp ce strategii, plannerii, oamenii de media raman in culise. Nedrept, dar previzibil, pentru ca de cand e lumea expresia artistica a avut mai multa trecere la public decat gandirea riguroasa.
AdPrint, care tocmai si-a incheiat cu pompa inscrierile, a reusit in scurt timp sa devina un festival international de publicitate, reunind in juriu nume importante ale advertisingului. Aceasta se datoreaza in mare masura si faptului ca organizatorii au avut extraordinara inspiratie de a se pozitiona ca "festival al echipelor de creatie", in care nu agentiile sau clientii sunt vedete, ci oamenii care creeaza printurile.