Inițiativa Oxigen Online încurajează un consum responsabil al informațiilor online, atât pentru o natură mai verde, cât și pentru o sănătate mai bună

Inițiativa Oxigen Online încurajează un consum responsabil al informațiilor online, atât pentru o natură mai verde, cât și pentru o sănătate mai bună

Pe măsură ce tehnologiile digitale devin parte integrantă a vieții de zi cu zi, nevoia de asumare a responsabilității pentru emisiile de carbon asociate acestor activități devine un imperativ atât la nivelul marilor companii, cât și la nivel individual. Începând cu anul 2023, Grupul CEZ implementează o serie de măsuri prin care își reduce amprenta de carbon generată de activitățile online.

“Începem să privim mult mai atent la lucrurile pe care le facem zi de zi și la impactul lor asupra mediului. Iar acesta e un prim pas important în asumarea unor acțiuni responsabile. Un astfel de pas facem și noi. Începând din anul 2023: măsurăm lună de lună impactul prezenței noastre online și ne eficientizăm comunicarea online pentru a diminua amprenta CO₂ asociată acesteia.”, Angelica Barbu, Chief People & Brand Officer.

Prin campania Oxigen Online, CEZ promovează utilizarea responsabilă a resurselor online atât la nivelul organizației, cât și în rândul publicului larg. 

 

Natura are nevoie de un mediu digital mai “aerisit”

Activitățile online au o amprentă de carbon care este adesea trecută cu vederea. Amprenta de carbon poate fi atribuită energiei utilizate pentru alimentarea serverelor care stochează și livrează date în permanență, dispozitivelor utilizate pentru a accesa internetul, dar și infrastructurii necesare pentru a susține tot acest sistem global. Conform studiilor, o singură oră pe zi petrecută pe rețelele de socializare poate genera, pe termen lung, emisii de la 10.074 g CO₂ pe an până la 57.597 g CO₂ pe an, în funcție de platformă.

Începând cu anul 2023, echipa CEZ reduce numărul de postări pe toate platformele de social media deținute și optimizează prezența LinkedIn prin centralizarea a 3 pagini ale companiilor din grup (CEZ Vânzare, Parcul Eolian CEZ și Distribuție Oltenia) într-o singură pagină oficială. Astfel, comparativ cu luna ianuarie a anului 2022, CEZ România a diminuat cu 40% amprenta CO2 generată de activitatea social media în ianuarie 2023.

Inițiativa vine în completarea altor acțiuni de optimizare pe plan digital:

  • în anul 2022, CEZ Vânzare a economisit peste 8.700.000 de coli de hârtie prin utilizarea facturilor electronice
  • prin sistemul digital Mobile Workforce Management, Distribuție Oltenia a diminuat cu 75% volumul de hârtie folosit.

 

Mai puțin timp online, pentru o sănătate mai bună

Grupul CEZ în România înțelege că mediul digital trebuie utilizat cu responsabilitate și atenție. Un aspect foarte important este și eficiența în ceea ce privește resursele de timp ale oamenilor. Conform datelor SNA, 19% dintre români petrec peste 300 minute/zi pe internet, iar 15,7% dintre ei petrec între 60 - 120 minute online în fiecare zi. Mediul online este folosit pentru a facilita comunicarea și accesul la resurse de informare, însă studiile avertizează că timpul prelungit petrecut online poate avea efecte negative asupra creierului și a sănătății întregului organism. Nevoia de mai mult oxigen se resimte astfel chiar și în mediul online și aduce cu sine o serie de beneficii pentru sănătatea oamenilor, de la îmbunătățirea somnului și creșterea productivității, până la o mai bună relaxare și creșterea calității interacțiunilor offline.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related