Februarie este luna noastră de sărbatoare, luna în care ne aniversăm, pe 13. Ne-am obișnuit să furăm astfel puțin din farmecul Valentine’s Day, cu dragostea noastră pentru idei, așa cum am făcut-o cu grație și anul trecut. Anul acesta, însă, am dat curs unei alte idei și am organizat o dezbatere – Branduri Established vs. Branduri Challenger în Tehnologia Informației. Au răspuns invitației noastre trei profesioniști experimentați, din Marcomm-ul românesc: Simona Stoica – Communications Manager Europa Centrală și de Sud-Est @ Lenovo, Călin Clej – Marketing Manager @ Honor România și Bulgaria și Răzvan Mătășel – Strateg în Comunicare și Branding, cu peste 20 de ani de activitate.
Dacă v-am atras atenția, e absolut perfect, va invităm să intrați mai jos pe link-urile către două din părțile dezbaterii, publicate în Februarie. Până atunci, însă, ia să vedem cum au fost și restul articolelor publicate în această lună!
Primul articol asupra căruia vă invităm să vă opriți reprezintă și debutul pe WeInvent al colegei noastre de breaslă, Claudia Chirilescu, Owner Spoon.
“După pandemie, tendința brandurilor a fost prioritizarea “mobile first”, dar această direcție se estompează. În 2023, preocuparea oamenilor de marketing este un shift dinspre digital-first și către strategii multichannel hybrid”, consideră Claudia.
“Customer Journey-ul se schimbă iarăși. Chiar dacă mediul digital reprezintă 56% din bugetele de marketing la nivel global, mediul offline revine pe măsură ce oamenii de întorc la un stil de viață dinamic, în care socializarea și călătoriile capătă o pondere foarte mare. În acest context, directorii de marketing încearcă să echilibreze brand awareness-ul cu performanța digitală tradusă prin conversii”, mai spune Claudia Chirilescu.
Vă invităm sa citiți articolul integral aici.
În calitate de Chief Connections Officer EMEA al VMLY&R, Andreas Ortner este un strateg în marketing, antreprenor și totodată un om cu o pasiune deosebită pentru cultură. Preocupați de clienți, el și echipa sa aplică date și analize, pentru o înțelegere profundă a culturii și a rolului mărcii, atât pentru a crea propuneri B2C și B2B extrem de relevante, cât și pentru a le aduce la viață prin experiențe conectate pe canalele digitale și fizice.
Aceste experiențe conectate abordează în mod eficient nevoile funcționale, emoționale și sociale ale clienților de-a lungul călătoriei lor, maximizând impactul fiecărui punct de contact, din ecosistemul experienței clienților.
Romanița Oprea a avut o discuție frumoasă și deschisă cu Andreas Ortner despre ce reprezintă cu adevărat poziția sa și cum funcționează, pasiunea pentru marketing și publicitate, strategie și modul în care el și echipa sa abordează clienții. Interviul integral aici.
Așa cum v-am spus mai sus, în Februarie publicația noastră a împlinit 15 ani. De mai mulți ani ne-am obișnuit să marcăm momentul organizând ceva special. De această dată, Miercuri 15 Februarie, am realizat o dezbatere alături de trei profesioniști cu experiență din Marcomm-ul românesc, din care am publicat aici prima parte.
Laboratorul de Neuroștiințe Cognitive, al Universitații Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, a lansat recent această inițiativă de popularizare a științei, pe care suntem onorați să o distribuim prin intermediul publicației noastre.
Andrei Miu, Profesor de Neuroștiințe Cognitive la Universitatea Babeș-Bolyai, si Simina Pițur, Doctorand in Laboratorul de Neuroștiințe Cognitive, sunt protagoniștii acestei ediții.
Episodul 2 al Podcastului de Neuroștiințe explică faptul că frica nu este generată în amigdală și că nu avem creier reptilian. Teoria Sistemului Limbic a lui Paul MacLean, cea care a lansat ideea că ar exista o parte reptiliană a creierului, care se ocupă de emoții, este foarte veche si demult depășita. Deși prima variantă a apărut în 1949, aceasta este luată și astăzi în seamă, în unele cercuri de popularizare a științei.
Gabriel Eremia, profesionist cu peste 15 ani de experienta in dezvoltarea si implementarea strategiilor integrate de marketing, comunicare si management de produs, a lansat Advertising Unplugged, o platforma de learning si perfectionare pentru pasionatii de advertising. Platforma debuteaza cu podcastul cu acelasi nume, care abordeaza subiecte variate si actuale din universul de marketing, publicitate si comunicare, dezvaluind povesti reale, autentice, dar si experiente „behind the scenes” din MarComm-ul romanesc. Podcastul Advertising Unplugged isi propune sa le vorbeasca pasionatilor de advertising, indiferent ca activeaza intr-o companie sau agentie. Am aflat mai multe detalii chiar de la Gabriel Eremia. Un interviu de Romanita Oprea, din seria #perspective.
Spre final de Februarie am revenit și cu partea a doua a dezbaterii, realizată Miercuri 15 Februarie, alături de trei profesioniști cu experiență, din Marcomm-ul românesc: Simona Stoica – Communications Manager Europa Centrală și de Sud-Est @ Lenovo, Călin Clej – Marketing Manager @ Honor România și Bulgaria și Răzvan Mătășel – Strateg în Comunicare și Branding, cu peste 20 de ani de activitate.
Așa cum vă spuneam de altfel și în deschidere, această ediție aniversară a fost posibilă, cu sprijinul Blitz Technology, cea mai mare companie de transmisii LIVE din România, specializată atât în producții audio-video LIVE, chiar și în sistem remote, precum și în echiparea de studiouri de televiziune și de transmisie via Internet.
Joi 16 Februarie Phoenix Media a invitat la noul său sediu, de pe Str. Mihai Eminescu, din București, reprezentanții celor mai importante agenții de media, din România. În principal, scopul evenimentului a fost acela de a anunța atât rezultatele ultimei competiții The Agency, programul de fidelizare derulat de companie și aflat deja la a III-a ediție, cât și perspectivele de dezvoltare ale industriei românești de Outdoor.
The Agency, în spiritul inovării continue, cu care ne-a obișnuit de mai mulți ani Phoenix Media, va beneficia de upgrade-uri interesante, începând cu ediția a IV-a, despre care Dio Boacă, Managing Director Phoenix Media, a vorbit în deschiderea evenimentului, după ce a mai trecut încă o dată prin recapitularea regulilor întregului sistem de bonusare – The Agency.
Anunțarea câștigătorilor ediției a III-a a The Agency a fost făcută într-o atmosferă relaxată, de adevărată colegialitate și respect profesional.
După dezvăluirea premianților, evenimentul a mai cuprins un workshop, în cadrul căruia s-au lucrat și discutat oferte in STOC 5.0, de către oamenii din echipa Phoenix Media, precum și de unii reprezentanți din agenții. În continuarea acestuia, Dio Boacă a făcut o scurtă prezentare a platformei internaționale de măsurare/standardizare în industria de Outdoor, World Out Of Home Organization, ca de altfel și a stadiului discuțiilor pe care Phoenix Media le-a avut cu respectiva organizație, până în acest moment.
La finalul prezentărilor, am dorit să aflu câteva opinii ale reprezentanților principalelor agenții, care realizează volume importante, în piața de Outdoor din România, despre sistemul de loializare The Agency, despre modul în care acesta contribuie la instaurarea unui mediu de business, sănătos și corect. Un interviu de Marian Costache, din seria #perspective.