The Joy of Pepsi

Pepsi a facut istorie cu reclamele sale. Asa ca ne-am gandit sa facem si noi o istorie a reclamelor Pepsi, nu neaparat in ordine cronologica, nici macar in ordinea alfabetica a armatei de vedete implicate, ci pur si simplu in ordinea aleatoare in care ne-au cazut sub creion.

Putina lume stie faptul ca Pepsi este inventatoarea promovarii prin celebritati, lucru pe care il face incepand din 1922. O strategie putin riscanta, spun criticii, datorita rapiditatii cu care star-urile reusesc sa genereze crize de PR. Daca Britney Spears spre exemplu ar avea probleme legate de consumul de droguri, efectul de asociere de imagine s-ar propaga negativ si asupra produsului pe care il promoveaza.

De ce Pepsi merge in continuare pe aceasta strategie? Pentru ca functioneaza!

David Beckham si-a imprumutat imaginea pentru mai multe clipuri Pepsi, unele mai reusite, altele mai putin reusite, insa noi ne-am oprit la reclama pe care o puteti viziona aici. Actiunea se petrece in timpul unui meci Manchester United - Juventus, iar Beckham este eliminat de pe teren. Pe coridor, un pusti bea dintr-o doza de Pepsi iar Beckham ii cere o gura din racoritoarea bautura. Pustiul ii cere apoi tricoul superstarului englez, dar nu ca amintire, ci pur si simplu...sa stearga doza inainte sa bea el.

Daca tot suntem la fotbal, Roberto Carlos este si el eroul unui memorabil spot Pepsi pe care puteti sa-l vedeti aici. Care este legatura dintre cunoscutul salut japonez in care te inclini pana la pamant si o lovitura libera plasata in poarta adversa? Pai daca zidul echipei adverse se inclina in fata ta, cat de dificil e sa marchezi?

Iar daca ii ai si pe Beckham si pe Roberto Carlos impreuna in aceeasi echipa impotriva unei echipe de luptatori sumo? Nici macar Raul nu poate face minuni cand lupta se da pentru doze de Pepsi. Rezultatul il puteti vedea aici.

Fara a folosi vedete, clipul urmator ne-a atras atentia in special pentru ca atmosfera seamana cu filmul Dead Poets Society. Clipul pare o parodie la adresa scenei emotionante cand elevii iau apararea profesorului lor. Lucrurile stau putin altfel cand e vorba de Pepsi, si asta puteti sa o vedeti aici.

Ce putem spune despre aceasta reclama Pepsi?.... No comment.

Nu puteam sa incheiem fara sa mentionam reclamele cu Britney Spears, pe care le puteti vedea aici. La fiecare 10 ani apar noi generatii, noi curente definitorii. Britney ne dovedeste ca pana si fetele din anii 50 erau sexi, ca de anii 70 si curentul hippy ne aducem aminte cu placere, pana si kitch-ul anilor 80 il privim cu ingaduinta. Ce uneste toate acestea de-a lungul timpului? The Joy of Pepsi, of course.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related