[La shopping cu creativii] Vladimir Ilie: Pentru unii e important sa aiba de toate, cred ca asta e o “boala” pe care ar trebui sa incercam sa o tratam cu mai multa grija

[La shopping cu creativii] Vladimir Ilie: Pentru unii e important sa aiba de toate, cred ca asta e o “boala” pe care ar trebui sa incercam sa o tratam cu mai multa grija

Pentru Vladimir Ilie, art director Conversion, ar fi utile mai multe cumparaturi de la localnici, dar asta ar presupune mai mult efort. Shopping-ul viitorului pentru el arata cu si mai mult accent pe produse hand-made si mai multa viteza. Lista de shopping? Doar cand merge la nunti, parastase sau botezuri sau cand trebuie musai sa faca o reteta de la zero.

"Desi nu am renuntat la lucrurile pe care le cumparam in mod obisnuit, in mod cert scumpirile se reflecta si in cosul de cumparaturi. Prefer sa cumpar mai putin, sa incerc sa utilizez in mod responsabil tot ce cumpar, in special cand vine vorba produsele proaspete", spune Vladimir.

Crede ca printre brandurile mari sunt si produse nasoale, dar aia e, le ajuta publicitatea. Spune ca nu e influentat de marketing atunci cand cumpara, iar daca unele produse nu-i plac, chiar se lasa si cu hate printre prieteni.

 

Cumparaturile - corvoada sau placere?

Cred ca in timp s-a transformat, dintr-o activitate pe care o faceam de nevoie, in ceva care ma face sa-mi deconectez mintea de la lucrurile care ma preocupa de obicei. Nu-mi place, in schimb, aglomeratia – indiferent ca merg la supermarketul din cartier sau in mall. Oamenii sunt grabiti, indiferent unde se afla, iar cosurile de cumparaturi parca sunt tot mai pline, degeaba.

 

Calculat sau cheltuitor

Nu-mi impun sa respect un anumit buget atunci cand fac cumparaturi. Imi propun sa cumpar lucruri la pretul corect, fie ca e vorba despre un articol vestimentar sau un produs alimentar. Calitatea produsului respectiv e mai importanta decat pretul de achizite. Cand vine vorba despre produsele alimentare, caut produse cu eticheta mai “curata”, poate de la producatori locali.

 

Chestiile scumpe la care nu ai renunta

Sunt fan branzeturi, asa ca nu as renunta la o bucata de branza veche, ori una cu mucegai, chiar daca asta inseamna sa platesc ceva mai mult pentru ea.

 

Online vs. offline

Oferta devine din ce in ce mai competitiva, nu mai e vorba doar despre comoditate. Uneori, gasesti mult mai simplu lucrurile de care ai nevoie online. Supermarketul din cartier ramane totusi varianta pentru cumparaturile de zi cu zi, rareori cumpar pentru mai mult de cateva zile. Ca procent, 50% / 50% desi, zilnic, online-ul castiga teren.

Ultimul produs pe care l-am cumparat online a fost un tocator de lemn. De rahat ce-i drept.

 

Cand si de ce mergi in magazine

Offline doar pentru chestile unde trebuie sa “pui mana”. Ori o piata de duminica dar asta mai degraba pentru aia 3 mici pe carton. Altfel, nu.

Online mai degraba pentru lucruri safe, desi si aici risc tot mai mult asa ca usor, usor nu prea mai fac diferenta intre cele 2.

 

Program pentru mersul la supermarket

Deloc. Cand si daca este nevoie. Cateodata fac / facem si 2-3 drumuri pe zi. Altfel, nu vad supermarket cu zilele. Totally random.

 

Magazinele de langa casa sau supermarketurile mari?

Cele de langa casa. Rareori ajung in alea mari. Pierd multa vreme la raft. Prea multe culori, fonturi, forme, timp de alocat. Wonderland cateodata.

 

Liste

Merg cu lista doar atunci cand fac cumparaturi pentru parastas/nunta/botez, sau cand trebuie sa iau de la zero ceva pentru o reteta. Aproape de fiecare data pe langa lista de cumparaturi se mai strecoara si altceva. Doar suntem oameni.

 

Placerile vinovate care ajung mereu in cos

Tampenii de obicei. Nimic special. O pasta de masline (care ajunge sa stea 3 luni in frigider mai apoi), poate prea multa ansoa ori toate sosurile si rahaturile asiatice la reducere.

 

Inflatia si shoppingul

Desi nu am renuntat la lucrurile pe care le cumparam in mod obisnuit, in mod cert scumpirile se reflecta si in cosul de cumparaturi. Prefer sa cumpar mai putin, sa incerc sa utilizez in mod responsabil tot ce cumpar, in special cand vine vorba produsele proaspete.

 

Influenta meseriei

Sunt branduri care rup pe vanzari insa per ansamblu sunt nasoale. Aici inveti din industrie. Promo wise – daaa! caut pretul ala bun.

Produse noi? Daca straluceste destul…tine de moment.

 

Disocierea intre rolul tau de insider si cel de cumparator

Rarerori ma influenteaza marketingul unui produs. Cred eu. Unele reclame sau ambalaje imi atrag atentia insa daca produsul nu m-a convins, nu il mai cumpar si a doua oara. Ba chiar ii dau hate in cercul interior. Altfel, Dumnezeu cu mila… cum ziceam mai sus, tine de moment.

 

Branduri preferate

As zice mai curand ca odata ce gasesc un lucru care imi place, continui sa il cumpar, indiferent de brand. Mi se pune cateodata pata pe ceva ce am gasit din intamplare, mi-a atras atentia la raft si l-am cumparat spontan. Ajunge apoi sa fie nelipsit. Imi plac lucrurile facute cu bun simt si asta se simte imediat.

 

Etichetele 

Da, citesc etichetele produselor desi am 1kg de MSG in casa. Mi-ar placea sa cumpar mai mult de la producatori locali, desi uneori asta inseamna un efort si pret mai mare.

 

Ti s-a intamplat sa lucrezi pentru produse care nu-ti placeau, dar pe urma sa devii fanul lor?

Am lucrat pentru produse care nu s-ar regasi in cosul meu de cumparaturi, dar pe care ulterior le-am incercat. Si in cazul lor, trebuie sa treaca testul calitatii, pentru a ajunge din nou in cos. Unele au ramas.

 

3 produse pe care le-ai lua cu tine in buncar in caz de apocalipsa

Mult ceai, bere si vreo 2-4 kg. de ansoa. Musai in borcanasele alea mici. Cred ca as putea sa schimb astea 3 cu orice altceva.

 

Shoppingul peste 20 de ani

Abstract, rapid, poate cu mega nisa pe produsele hand-made. Lucrurile produse in masa or sa faca loc pentru asta.

 

Te uiti la cosurile de cumparaturi ale celor din fata ta de la coada?

Observ adesea cosurile pline, cu fel de fel de lucruri inutile, ceea ce ma face sa ma gandesc la cat de diferit e comportamentul de cumparator al fiecaruia. Pentru unii e important sa aiba de toate, cred ca asta e o “boala” pe care ar trebui sa incercam sa o tratam cu mai multa grija.

 

Ce ar spune cosul de cumparaturi despre tine?

Uite-l si pe asta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related