Agentia Anului este Consumatorul

In fiecare an, reporterii se intalnesc pentru a alege Agentia Anului, scrie AdAge. Pentru anul 2006, s-a propus ca aceasta distinctie sa fie acordata consumatorilor, dar ideea a fost demontata de obisnuitele argumente in favoarea catorva agentii: Crispin, Goodby, TBWA, Saatchi. Cand s-a pus problema castigarii premiului de catre DraftFCB, au fost aduse numeroase argumente pro si contra pentru a redefini criteriile de clasificare.

DraftFCB are o poveste fascinanta. Simpla existenta a noii agentii rezultate in urma fuziunii a fost o miscare indrazneata de unire a creativitatii unei celebre agentii de advertising cu know how-ul unei agentii de direct-marketing aflate in plina dezvoltare. Experimentul i-a adus profituri contului Wal-Mart in valoare de 580 de milioane $, cel mai cautat in rapoartele anului trecut. Cateva zile mai tarziu, Ad Age a dezvaluit concedierea sefului departamentului de marketing, Julie Roehm.
S-au propus alte nume de agentii, dar s-a revenit la aceeasi idee: consumatorul ca agentie. Argumente pentru aceasta: Lonelygirl15; experimentele Mentos/Coke; ajutorul cerut publicului de TBWA London pentru idei noi; recunoasterea importantei comunicarii consumer-to-consumer; parerea marketerilor ca acum consumatorul detine puterea. Bineinteles, consumatorii nu sunt agentii, dar au devenit cei mai eficienti creatori si diseminatori de continut comercial.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune

Dictionar



Branded


Related