Cu Borat la plata RCA

Mi-am sfarsit anul incercand sa scap de tendinta poate fireasca de a schita bilanturi si rezolutii si in mare parte am reusit. Se pare insa ca nu am scapat in totalitate de aceasta pornire, dar macar am reusit sa o translatez spre inceputul anului pe care l-am intampinat punandu-mi o serie de intrebari si oarecum revoltata fata de aproape orice. Spre exemplu, trebuie sa recunosc, nu vad cu ochi buni placerea unora de a se uita la filme kitch-oase cum este, dupa parerea mea Borat (imi rezerv aici dreptul de a nu fi politically correct pentru ca altfel ar trebui sa nu imi bat capul cu asa ceva din moment ce gusturile nu se comenteaza). De aceea, nu m-am putut abtine sa nu spun ceva despre noua reclama la BT Asigurari, al carui personaj principal mie imi aduce foarte bine cu jurnalistul din Kazahstan.

Prima data cind am vazut spotul m-am infuriat cumplit. Cum adica? Dupa ce am intrat cu surle si trimbite in UE, ni s-a povestit prin toate ziarele si pe la toate posturile de televiziune cu program de stiri la ora cinci cum trebuie sa ne taiem porcul, cum sa ne inmormintam mortii si alte "regulamente" de acest gen, si nu stim ca, daca ai Trabant in fata usii, trebuie sa platesti RCA?

Din fericire, colegii mei m-au scapat de la impardonabila greseala. Daca este sa ne luam dupa statistici, unu din cinci posesori de autoturisme nu si-a incheiat asigurarea obligatorie. In consecinta, o astfel de campanie este binevenita. Ideea este cu atat mai buna cu cat unii guru ai marketingului vorbesc de largirea categoriei ca de o strategie care iti poate genera cresterea cotei de piata.

Eu am sa dau insa ascultare experientei mele de roman sadea trait printre alti romani cu aceeasi calitate care imi spune ca "omul romanesc" stie dar nu vrea. Drept urmare, revin la furia mea initiala, care si-a pierdut 50% din intensitate, dar care se mai tine inca de un fir de ata gros de restul 50%: mai este sau nu oportun sa mai faci o campanie "educativa" in ceea ce priveste asigurarea de raspundere civila auto?

Nu intentionez sa fac o obsesie problematizand pe aceasta tema, asa ca am sa merg mai departe cu descoperirile, poate-poate voi gasi ceva acolo unde posibil nici nu a vrut sa fie. Ca sa fiu explicita m-am tot uitat la ce ar fi trebuit sa fie pozitionarea. Nu sunt posesoare de masina, ca urmare nici foarte interesata de RCA-uri nu am fost, dar un search pe google stiu sa dau cum la fel de bine am inteles ce se vrea a fi BT Asigurari pentru potentialul posesor de autoturism cu motor: o companie in care relatia cu clientul este degajata, bazata pe incredere reciproca, comunicare fireasca si alte asemenea lucruri similare. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca, pe la finele lui 2005, politele oferite de BT Asigurari mergeau la sigur tintind un public informat, chiar inteligent. Macar atunci scopul mesajului nu lasa loc de interpretari: dintre doua rele, macar alege-l pe cel mai putin rau si incheie cea mai ieftina polita de pe piata.

Noua campanie insa, ma baga oarecum in ceata. In afara de ideea ca imi aminteste de faptul ca, vrand ne-vrand, posesorul de masina trebuie sa se asigure, nu percep nimic din valorile companiei. Cine este clientul in acest caz? Sa fie oare "Borat-ul" autohton, cu ghiul si fitze, dupa care saliveaza toata suflarea feminina din sat? Sau cel care arata cu degetul spunand in gand "uite-l si pe ala!" si se amuza la finalul spotului? Eu as vrea sa mizez pe cea de-a doua categorie, dar atunci va trebui sa pornesc de la premisa ca acestia sunt niste uituci, hoti sau nepasatori de oranduirile sociale. In mod sigur unii sunt. Dar "unii" nu definesc majoritatea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune


Comentarii

mariana flucus
acum 17 ani
PERTINENTA SI UTILA ANALIZA DIN PERSEPECTIVA UNEI SOCIETATI DE ASIGURARE ...

IN ACEST CONTEXT SUNT DE-A DREPTUL CURIOASA CE APRECIERE ATI DA VIDEOCLIPULUI CARPATICA ASIG CARE FACE RECLAMA TOT LA RCA ....



Branded


Related