[Refresh creativ] Adrian Diac: Nu am fost niciodată foarte idealist asupra advertising-ului. L-am înțeles cumva de la bun început ca pe cel mai creativ-BUSINESS de pe piață

[Refresh creativ] Adrian Diac: Nu am fost niciodată foarte idealist asupra advertising-ului. L-am înțeles cumva de la bun început ca pe cel mai creativ-BUSINESS de pe piață

Simplu e cel mai greu. Cu acest motto își conduce armata creativă Adrian Diac, Creative Director Ogilvy Romania. Chiar dacă industria a devenit din ce în ce mai mult axată pe cifre și numărat, Adrian nu vrea să lase advertisingul să devină contabilitate, spre binele tuturor. Chiar dacă publicitatea înseamnă în primul rând business și apoi creativitate, e important echilibrul în care nu se pierd niciuna dintre componente. 

”Briefurile sunt ca anu' trecut. Adică mai axate pe numere, lead-uri, vânzări. Asta vine cu provocari evidente pentru ca oamenii de creație nu sunt niciodata doar pragmatici. Sunt, de cele mai multe ori, și idealiști. Dar, din nou, asta e esența jobului”, spune Adrian.

Despre perioadele aglomerate ale anului, planurile pentru 2023, pitch-uri, feedback și Gen Z,  povestim cu Adrian după cum urmează:

 

Pașii până la director de creație

Cei clasici, copywriter-senior-group-CD, cu hiatus de 6 ani, în care am fost my own boss alături de Paul Dersidan, unul dintre cei mai buni designeri din România. A fost o perioadă foarte utilă pentru creative-directorat-ul ulterior pentru că m-a obligat să înțeleg frontal relația dificilă dintre creativitate și business.

 

Temeri de început

Nu am avut prea mult timp de temeri pentru ca a venit într-o perioadă foarte încărcată, cu mult work. Am fost dintotdeauna destul de hands-on apropo de proiecte, așa că la început eram into everything, o “greșeală” clasică, presupun. Pe parcurs am învățat unde să-mi trasez liniile de implicare.

 

Perspectiva asupra rolului

Nu am fost niciodată foarte idealist asupra advertising-ului. L-am înțeles cumva de la bun început ca pe cel mai creative-BUSINESS (litere mici si apoi litere mari) de pe piață.

Așa că perspectiva nu s-a modificat prea mult.

 

Ce (nu) îți place la acest rol

Îmi place cel mai mult în momentele în care văd că altcineva evoluează și am și eu un rol în chestia asta. 

 

Motto-ul tău ca director de creație

Simplu e cel mai greu.

 

Responsabilitățile tale

Pfff, aici e cu de toate. Evident, supervizarea output-ului creativ, interacțiuni cu oamenii alături de care lucrez, ghidaj, prezentare la client, spectacol la client, scandal cu CS (rar), evaluări periodice, critică de film, polemici pe influenceri și tot așa.

 

Cum a evoluat industria de publicitate în ultimii ani

Totul e mai contondent, mai pe cifre, mai pe numărat. Așa s-a schimbat și asta e adaptarea. Doar ca rămân tot timpul niște fete și băieți care încearcă să nu lase advertising-ul să devină contabilitate. Pentru beneficiul brandurilor, în primul rând.

 

Cum s-au schimbat briefurile

E ianuarie și sunt ca anu' trecut. Adică mai axate pe numere, lead-uri, vânzări. Asta vine cu provocari evidente pentru ca oamenii de creație nu sunt niciodata doar pragmatici. Sunt, de cele mai multe ori, și idealiști. Dar, din nou, asta e esența jobului. 

 

Dar feedback-ul 

Acum, depinde între cine si cine. În agenție e o negociere bazată pe common sense de cele mai multe ori. Cu argumente. În relația de feedback agenție-client, lucrurile sunt  mai variate, de la feedback-uri care fac apel la rațiune, la unele bazate pe emoție, preferințe personale. Cum zic tot timpul - e o industrie cu și despre oameni.

 

Pitchurile

Testarea în faza de pitch este ceva destul de neplăcut pentru că te pune să faci creație in parametrii unor așteptări ale audienței. Adică chestii mai puțin creative.

La capitolul îmbunătățiri - hai să nu mai avem participări neplătite la pitch-uri. E 2023.

 

Generația Z

Da, sunt diferiți, Doamne-ajută. Sunt mult mai internet based când vine vorba de idei, mult mai toleranți și mai aplecați către partea socială a comunicării, în general.

 

Cum te organizezi în perioadele aglomerate

Oamenii alături de care lucrez înteleg în bună măsură că exista ups and downs în publicitate, așa că atunci când e de treabă, facem treabă. Cred că cea mai bună motivație e sinceritatea.

 

Cu ce energie creativă ai intrat în 2023

La cum zboară prețurile la energie, cred că ar trebui să avem aceeași creștere și pe energia creativă. Pare un plan bun pentru 2023 :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related