[Refresh creativ] Dragoș Ometiță: Problema industriei este ca ne petrecem prea mult timp si punem prea multa energie in a gasi new buzzwords si prea putin timp in a rezolva pe bune probleme

[Refresh creativ] Dragoș Ometiță: Problema industriei este ca ne petrecem prea mult timp si punem prea multa energie in a gasi new buzzwords si prea putin timp in a rezolva pe bune probleme

Dragoș Ometiță, Creative Director WOPA, se ghidează in viata dupa un motto simplu: “don’t be an asshole”. Este un principiu pe care il aplica si in publicitate, industrie in care lucreaza de mai bine de 18 ani, si in rolul sau de director de creatie. 

”Un director de creatie este mult mai expus la toate fatetele industriei. Trebuie sa dezvolti multiple personalitati, esti si creativ, client service, strateg, HR, terapeut amator si cateodata si client”, spune Dragoș.

Povestim cu el în continuare despre cum s-a schimbat industria in 18 ani, briefuri, feedback, pitchuri și planuri creative pentru 2023. 

 

Pașii până la director de creație

Avand in vedere ca anul trecut mi-am facut majoratu’ in industrie, inceputurile sunt usor fuzzy dar am sa incerc sa fac un timeline:

Am inceput la Ogilvy ca art junior si rotunjor, apoi am plecat spre saatchi & saatchi, a urmat o lunga perioada la Publicis, unde am fost si promovat ca group creative director si am inceput sa si coordonez oameni, Centrade inca vreo doi ani, niste Leo Burnett si intr-un final am ajuns si am ramas sa lucrez cu prietenii de WOPA. Singura constanta a fost ca am ramas rotunjor.

 

Începutul

Inceputul a fost cel putin interesant, nu numai ca am preluat un departament de creatie, prima noutate, dar am facut-o si intr-o agentie independenta, a doua noutate, care, urma sa aflu, este un animal cu totul diferit de multinationalele in care operasem pana atunci. Mie imi si place greul.

 

Perspectiva asupra rolului

Nu am obiceiul sa imi creez asteptari, prefer oricand sa “walk in stupid” si sa ma lamuresc in functie de contextul in care ma aflu.

Asa am aflat ca un director de creatie este mult mai expus la toate fatetele industriei. Trebuie sa dezvolti multiple personalitati, esti si creativ, client service, strateg, HR, terapeut amator si cateodata si client.

 

Ce (nu) îți place la acest rol

Imi place ca nu te plictisesti niciodata, nu imi place ca nu te plictisesti niciodata.

 

Motto-ul tău ca director de creație

Imi ghidez toate aspectele vietii dupa aceleasi cuvinte: “don’t be an asshole”.

 

Responsabilitățile tale

Singura responsabilitate pe care o ai ca director de creatie este sa faci oameni fericiti.

 

Cum a evoluat industria de publicitate în ultimii ani

Problema industriei este ca ne petrecem prea mult timp si punem prea multa energie in a gasi new buzzwords si prea putin timp in a rezolva pe bune probleme. Cu alte cuvinte jucam prea mult la PPT si prea putin la realitate, iar lucrul asta este si mai vizibil in contextul actual.

 

Cum s-au schimbat briefurile

Probabil ca va steptati sa zic de digital, de complexitate, de complexitate digitala, dar nu. Cea mai misto schimbare este ca in briefuri apar din ce in ce mai des prietenii din gen Z. Oamenii astia sunt asa de no bullshit incat forteaza industria asta de dinozauri sa traga si ea in directia asta. I love it.

 

Dar feedback-ul 

La noi acasa procesul a fost intodeauna unul bazat pe incredere si pe asumarea responsablitatii pentru directia in care mergem cu workul. Discutiile noastre sunt de cele mai multe ori scurte si obiective, nu ne place sa pierdem vremea. Nu, nu am fost amenintat in niciun fel sa spun aceste cuvinte.

 

Pitchurile

Nu exista o reteta universala si aplicabila in viata reala pentru a avea un proces de pitching perfect. Insa un lucru sigur ar ajuta si ar responsabiliza toate partile implicate: sa fie platite de client.

 

Generația Z

Sunt si nu sunt diferiti, au acelasi youth angst pe care l-au avut toate generatiile de tineri, doar ca la ei este amplificat de faptul ca sunt o generatie globala si, mai mult, una care s-a luat la bataie cu toata planeta. Iubesc energia si optimismul pe care il aduc la masa. Energia asta, combinata cu know-how-ul lupilor batrani ca mine, da niste rezultate foarte misto.

 

Cum te organizezi în perioadele aglomerate

Cand e aglomerat si e greu asa e pentru toata lumea, iar in momentele astea sufleci manecile si tragi cot la cot cu echipa ca sa treci peste perioada cat mai repede si cat mai painless.

 

Planuri pentru 2023

Planurile mele sunt simple in fiecare an: “make cool shit that works”.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related