[La shopping cu creativii] Cristina Icnoțiu: Sper ca shoppingul să fie mai puțin influențat de consumerism și mai concentrat pe ideea de sustenabilitate

[La shopping cu creativii] Cristina Icnoțiu: Sper ca shoppingul să fie mai puțin influențat de consumerism și mai concentrat pe ideea de sustenabilitate

Din coșul de idei legate de shopping ale Cristinei Icnoțiu, Senior Art Director la Mainstage Agency, una s-a remarcat în mod deosebit: ca shoppingul să fie atât de automatizat, ca atunci când ți se temină un anumit produs din casă, el să-ți fie livrat instant, fără ca tu să mai stai cu liste din care mai mereu uiți ceva. Cristina e genul care se uită la etichete, dar nu pentru nutrienți, ci pentru packaging.

Dacă vreau să stau liniștită o lună, fac stocuri periodice de la supermarket, iar magazinele de lângă casă sunt exclusiv pentru ceea ce uit să iau din alte părți. Și pentru că îmi place să testez și alte canale, să studiez oamenii din alte bule decât a mea, ma duc și prin piețe sau târguri.

Îi plac mult brandurile Easybox și OLX, fascinată fiind de felul în care a fost învățată să-și ridice singură coletul. Când vine vorba de influenkereală, Tik Tok-ul e rege, pentru că acolo sunt oameni care gustă și testează pentru tine. Altfel, campaniile sunt pentru Cristina mai degrabă o sursă de informare decât o metodă de convingere.

 

Meseria și promoțiile

Ca om de advertising, practic am ales pastila roșie și nu mai am cum să mă întorc la viața de shopper basic. Mare parte din campanii nu mă mișcă, m-au cam desensibilizat, dar se întâmplă și cazuri fericite în care, lucrând pe anumite produse, le descopăr și ajung să cred în ele.

 

Liste sau pe instinct?

Fiind o persoană responsabilă, plec mereu de acasă cu lista de cumpărături făcută, pentru că imi place eficientizarea timpului, dar mă sabotează instinctul de art și în loc să țin cu dinții de lista de “livrabile” cumpăr doar ce arată bine la raft și n-am neapărată nevoie.

 

Supermarketuri sau magazinele de lângă casă?

Sunt un shopper omni-chanel. Cumpăr de peste tot. Fiecare mediu pentru diferite nevoi.
Daca n-am timp, comand online. Dacă vreau să stau liniștită o lună, fac stocuri periodice de la supermarket, iar magazinele de lângă casă sunt exclusiv pentru ceea ce uit să iau din alte părți. Și pentru că îmi place să testez și alte canale, să studiez oamenii din alte bule decât a mea, ma duc și prin piețe sau târguri.

 

Branduri preferate 

Am câteva branduri preferate. Mai puțin produse, mai mult servicii conexe shopping-ului.
Unul ar fi OLX. Nu e doar un app, e o experiență de underground shopping. Also, au comunicare nice. Salutările mele echipei de la social media, căreia țin să îi menționez pe această cale, că dacă aceast client face pitch, o să fac tot ce pot să vi-l iau.

Also îmi place easybox. Este fantastic cum au reușit să mă facă să dau bani să îmi ridic singură coletul.
Și un produs: îmi place tot ce ține de Jagermeister. Mi se pare foarte cool totul la ei și mă și intrigă faptul că îl cumpăr in mod sistematic deși nu am amintiri cu produsul.

 

Influența reclamelor

Da, mă mai influențează și pe mine publicitatea pe alocuri, nu doar deciziile mele îndoielnice. Dacă văd campanii la produse noi, imediat mă duc să le caut și testez. Campaniile sunt mai repede o sursă de informare decât metodă de convingere. Și mai există și componenta influencer marketing de care mă folosesc. Am câțiva creatori de conținut cu care rezonez, în special când vine vorba de cosmetice. Practic ei sunt cobaii mei virtuali, testează produse pentru mine și merg pe recomandările lor când descoperă ei vreunul bun.

 

Un produs cumpărat datorită reclamelor

Da, anumite produse alimentare pentru care am lucrat. Nu dau nume, dar se știu ei care sunt. Nu că nu ar fi produsele ok, dar am PTSD la raft cand văd brandul respectiv. 

Cumva tik tok este kryptonita mea cand vine vorba de rujuri. Am cumpărat cel puțin 6 doar pentru că oamenii ăia chiar știu să facă lucrurile să pară amazing în sub 1 minut. Tot ce pot să zic este că am luat și decizii mai bune și raportul de win/fail e de 1/3.

 

De câte ori trebuie să vadă un om o reclamă ca să cumpere un produs nou?

Pentru sceptici as zice 10+ expuneri, pentru oamenii cu memorie scurtă 6+, pentru cei susceptibili la advertising 3+, iar pentru advertiseri 100+.

 

Etichetele 

Sunt genul care chiar stă și citește etichetele, dar nu din motive clasice de tip ingrediente și valori nutritive. Mă uit dacă arată bine packagingul, dacă e tipărit ok, dacă au typos. Îmi place să și observ produsul la raft, dacă se diferențiază, dacă nu, de ce, and so on.

 

Ai lucrat pentru produse care nu-ți plăceau?

Am lucrat pentru produse care nu îmi plăceau și tot nu au reușit să îmi schimbe opinia, dar am lucrat pentru produse de care nu auzisem și mi-au câștigat încrederea. Unul e chiar easybox-ul de care am zis și mai sus și multe din sectorul de cosmetice.

 

3 produse le-a lua cu tine în buncăr, în caz de apocalipsă

Știind cât de bine mă pricep eu la supraviețuire în situații extreme, o să aleg produse din motive hedoniste. Măcar să mă bucur de ceva pe ultima sută, așa că aș lua fără ezitare un carton de mici, semințe d’alea albastre cu papagalul pe ele și bere strong.

 

Shoppingul peste 20 de ani

Având în vedere cât de mult se schimbă lucrurile de la o zi la alta, mi-e greu să estimez pe termen atât de lung, dar mi-ar plăcea ca shopping-ul să devină automatizat cumva. Pe măsură ce se termină produsele din casă, să se adauge automat în coșul de cumpărături.

Mi-am dat seama cât timp pierd și pe shopping online nu doar IRL cât stau să selectez produse și ar fi extrem de tare dacă cineva preia ideea asta și o implementează mai devreme de 20 de ani, ca ain’t nobody got time for that. Also, sper ca shoppingul să fie mai puțin influențat de consumerism și mai concentrat pe ideea de sustenabilitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related