ContentSpeed, platforma de e-commerce hiperspecializată în realizarea magazinelor online pentru retaileri tradiționali și portaluri B2B pentru producători și companiile de distribuție, ajută IMM-urile în obținerea de fonduri europene pentru digitalizarea și dezvoltarea afacerilor.
Fondurile puse la dispoziție de Uniunea Europeană pentru a stimula transformarea digitală sunt semnificative. 127 de miliarde euro sunt dedicate reformelor digitale și investițiilor în planurile naționale de redresare și reziliență. Aceasta reprezintă o oportunitate fără precedent de a accelera digitalizarea, de a spori reziliența Uniunii și de a reduce dependențele externe atât prin reforme, cât și prin investiții.
În decembrie 2022 s-a lansat Ghidul final de finanțare a programului PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență) în cadrul căruia sunt sunt alocate 347,5 milioane EURO. Conform firmelor de consultanță, majoritatea companiilor planifică să aplice pentru finanțări de până în 50.000. La această valoare, ar primi bani peste 7.000 de firme.
Instrumentul de grant asigură fonduri de dezvoltare de la 20.000 de euro până la 100.000 euro pe întreprindere. E gândit să sprijine IMM-urile în adoptarea tehnologiilor digitale, astfel că, în acest sens, companiile pot ajuta România să ajungă la creșteri economice similare cu cele din Polonia, Croația sau Estonia, țări care au un grad mai mare de absorbție a fondurilor europene, țara noastră ocupând, de altfel, ultimul loc în topul DESI, care sintetizează indicatorii privind performanța digitală a Europei.
ContentSpeed a implementat până în prezent peste 30 de proiecte tehnice realizate prin fonduri de finanțare. Liderul pieței de e-Commerce din România vine în ajutorul firmelor cu soluții reale de transformare digitală - realizare de magazine online, integrări software de tip CRM sau ERP, aplicații de mobil dedicate eCommerce sau Marketplace-uri, dar și cu servicii de consultanță oferite de firmele partenere, asigurând astfel sprijin complet pentru obținerea fondurilor.
Procesul de evaluare a proiectelor este unul transparent, iar metodele de calcul ale punctajului sunt bine definite în ghidul emis de către Minister. ContentSpeed oferă suport și în ceea ce privește redactarea caietului de sarcini, asigură asistarea gratuită la susținerea periodică a auditurilor solicitate de autoritati, pune la dispoziție cele mai avansate soluții software și are parteneri specializați în transformarea digitală a companiilor end-to-end.
Așadar, prin serviciile standard, soluțiile de digitalizare oferite și partenerii cu rate de succes dovedite, ContentSpeed reușește să acopere 10 din cele 12 criterii de transformare digitală, care trebuie îndeplinite în urma implementării proiectelor, în condițiile în care atingerea a minimum 6 criterii este necesară pentru accesarea finanțărilor. Firmelor care nu includ și componente de comerț electronic, precum magazine online sau aplicații de mobil, le va fi dificil să demonstreze creșterea productivității la nivel de companie doar prin achiziția de hardware și să bifeze minimul de criterii cerut: folosirea rețelelor de socializare, vânzările online să reprezinte peste 1% din cifra de afaceri totală și vânzările web către consumatori privați (B2C) mai mult de 10% din vânzările web. În același timp, trebuie să utilizeze soluții de tip CRM, WMS sau ERP, componente de AI și cloud, ideal in format SaaS (Software as a Service).
„În aproape două decenii de activitate pe piața din România, perioadă în care am dezvoltat și extins numeroase proiecte online, am ajuns și la o idee generală despre mediul antreprenorial: sunt o mulțime de idei bune, dar nu sunt duse mai departe din lipsă de bani și companiilor le e dificil să găsească surse de finanțare. Noi suntem încrezători că România de peste zece ani va arăta radical diferit față de prezent, iar aceste schimbări apar la nivel micro care vor influența schimbările macro și vor îmbunătăți întreaga economie autohtonă în care activăm. Și noi la ContentSpeed am beneficiat de finanțări prin astfel de programe, deși inițial eram sceptici și defel încrezători în șansele noastre. Mulți ne-au spus că nu avem nicio șansă, că fondurile sunt “date cu dedicație”. Nici pe departe! Cu un plan bun de afaceri și o strategie de transformare digitală a companiei, ai toate șansele de partea ta. Iată de ce considerăm că este atât de important ca toți antreprenorii să vadă soluții la provocări și să știe că oportunitățile nu sunt bune sau rele, ci sunt cele de care profiți sau pe care le ratezi. Și noi vrem să profite cât mai mulți de cele disponibile acum”, a declarat Radu Vilceanu, GM & Co-founder ContentSpeed.
Printre condițiile care trebuie îndeplinite de către IMM-uri pentru a accesa aceste fonduri se numără: să fie înființate cel târziu la data de 31.12.2021, să înregistreze profit de exploatare în 2021, să nu se afle în: stare de faliment, reorganizare jurdică, dizolvare sau lichidare, și să nu desfășoare activități cu produse cu caracter obscen, care au legătură cu industria de tutun sau de jocuri de noroc. Totodată se angajează ca la finalul implementării proiectului să atingă minimum 6 dintre criteriile de intensitate digitală, conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI).
Valoarea maximă a ajutorului de minimis este cuprinsă între:
a) 20.000 și 30.000 euro pentru microintreprindere;
b) 20.000 și 50.000 euro pentru întreprindere mică;
c) 20.000 și 100.000 euro pentru întreprindere mijlocie
Contribuția proprie a beneficiarului va fi de cel puțin 10% din valoarea cheltuielilor eligibile. Decontarea se face conform mecanismului de transfer al sumelor: Beneficiarul va transmite cereri de transfer pentru plățile care urmează a fi efectuate pentru demararea și finanțarea activităților proiectului (deci, nefiind necesară contractarea de credite pentru acoperirea inițială a costurilor până la decontare).
ContentSpeed, parte a Payten și membră a ASEE (Asseco Group), este o platformă românească de eCommerce, activă din anul 2003, lider de piață în dezvoltarea de soluții software pentru afaceri. De-a lungul timpului, lideri din retailul tradițional și comerțul B2B au avut încredere în echipa ContentSpeed pentru a le crea canalele de vanzare online. În portofoliul de clienți se regăsesc branduri ca: Romstal, Fuchs, Optiplaza, Caparol, Herlitz, Cellini, Diverta, Chicco, Wurth România, Nexxon etc. Printre serviciile disponibile se numără: dezvoltarea de magazine online la cheie, web design, aplicații de mobil, mentenanță, update și consultanță de business.