[La shopping cu creativii] Andreea Gherda: Pierd mai mult timp uitându-mă la campaniile brandurilor prin magazine. Shopping-ul e și un fel de sesiune de research uneori

[La shopping cu creativii] Andreea Gherda: Pierd mai mult timp uitându-mă la campaniile brandurilor prin magazine. Shopping-ul e și un fel de sesiune de research uneori

Coșul de cumpărături al Andreei Gherda, copywriter Saatchi & Saatchi, ar spune că face cumpărături pentru un student care nu știe să gătească, o gospodină ieșită la pensie și un hipster cu gusturi fine. Se întâmplă să se găsească în el, în același timp, supă la plic sau lasagna congelată, ingrediente pentru sarmale și semințe de chia.

Andreea crede că, în viitor, shoppingul va dispărea la modul clasic în care se întâmplă acum, iar magazinele fizice vor fi destinate mai degrabă experiențelor.

N-o să mai intri în magazine să pui mâna, să miroși sau să probezi. Cred că magazinele fizice vor fi mai mult pentru brand experience și mai puțin despre produs. Că o să probăm hainele cu AR, că o să bifăm listele în supermarket pe tabletă și o să ne luăm produsele la ieșire sau le vom primi direct acasă.

 Soft spot-ul Andreei sunt ambalajele, iar atunci când nu știe exact ce să aleagă, packaging-ul face diferența. Îi place să meargă la shopping duminica pentru toată săptămâna, după care urmează gătitul, ca un ritual de weekend.

 

Shopping. Plăcere sau corvoadă?

Depinde. Depinde ce fel de cumpărături fac. Dacă mă duc la supermarket sau caut cadouri e chiar terapeutic. Dacă merg să-mi caut o rochie pentru un eveniment o iau razna pe la al 4-lea magazin. E o corvoadă atunci când nu știu exact unde și dacă o să găsesc ce vreau și doar bâjbâi prin tot felul de magazine, poate-poate mi se-arată.

Cred că singurul lucru care s-a schimbat e legat de cumpărăturile de haine. Am făcut încet tranziția către outlets și pre-loved items pentru că am simțit că nu mă mai regăsesc în colecțiile pe care le scot lanțurile din mall-uri. În plus, am ajuns în punctul în care mă interesează mai mult calitatea materialelor și a croiului decât trendurile.

 

Calculată sau cheltuitoare?

Cred că am 2 personalități care fac schimb între ele. Uneori țin un item în coș cu săptămânile și în final nu-l mai cumpăr pentru că nu mi se pare că merită banii, alteori îndes 10 items acolo și dau checkout fără să clipesc.

În general, mă uit la preț atunci când cumpăr lucruri fără care aș putea trăi liniștită. Când vine vorba de nevoile de bază, calitatea bate prețul de ficare dată.

 

Chestiile scumpe la care nu ai renunța

Produsele mele de skincare. Puține, dar only the good stuff, ăsta e principiul.

 

Tabieturi de shopping

Mare parte din cumpărături s-au mutat online în ultimii ani. Pe la mall n-am mai dat decât dacă aveam de luat ceva last-minute, care n-ar fi ajuns la timp prin curier. În schimb când vine vorba de mâncare n-aș da supermarketul pe serviciile online. E ritualul meu de duminică.

 

Online vs. Offline

Cam 60% online, 40% offline.

 

Ultimul produs cumpărat online

Un purificator de aer, cadou pentru ai mei de Crăciun.

 

Când și de ce mergi în magazine

Merg în magazine când cumpăr ceva pe care simt că trebuie să pun mâna, să-l văd și să-l testez înainte să mă hotărăsc, cum ar fi mobila, sau când e mai mișto experiența offline decât cea online, cum e când cumpăr cărți sau obiecte handmade.

Exclusiv online cumpăr produsele pentru pisici, că e mai simplu așa și știu exact ce și unde găsesc.

 

Program pentru mersul la supermarket

Da. Merg săptămânal, în weekend, și fac cumpărături pentru toată săptămâna. E ritualul meu de duminică, urmat mereu de o sesiune de gătit.

Merg în supermarketurile mari pentru cumpărăturile săptămânale. Dacă-mi trebuie doar un lapte prefer să intru într-un magazin mic, să nu pierd timp.

 

Iți faci liste cu ceea ce cumperi?

Da. În weekend facem meniul pentru următoarea săptămână și apoi fac un inventar și o listă. Ăsta-i punctul de plecare, dar în magazin îmi mai vin idei, așa că planul mai suferă modificări din când în când.

 

Plăcerile vinovate care ajung mereu în coș

Aproape de fiecare dată câte ceva dulce. Și destul de des câte o plantă pe care mă hotărăsc să o salvez de la viața în supermarket.

 

Scumpirile și shoppingul

Cred că sunt mult mai atentă la cât cumpăr și încerc să evit risipa pe cât posibil când vine vorba de mâncare, iar pentru non-food cumpăr mereu variantele family pack, atât pentru că sunt mai avantajoase prețurile, dar și pentru că îmi reduce consumul de plastic.

 

Impactul meseriei

Cred că pierd mai mult timp uitându-mă la campaniile brandurilor prin magazine. Shopping-ul e și un fel de sesiune de research uneori.

 

Influența publicității

Și publicitarii tot oameni sunt, așa că da, mi se întâmplă.

Trebuie să recunosc că packaging-urile frumoase sunt my soft spot și dacă n-am nicio idee despre produsul pe care-l cumpăr o să-l aleg pe ăla cu cel mai drăguț ambalaj.

 

Ai vreun produs pe care nu l-ai cumpărat din cauza reclamelor?

Nu cred. Până la urmă, produsul n-are nicio vină că a ieșit nasol reclama. În schimb, sunt lucruri pe care am început să mi le doresc doar pentru că reclama a fost ce trebuie.

 

Branduri preferate

Da, cred că pentru aproape fiecare produs. Ăsta-i și unul dintre motivele pentru care nu pot să folosesc opțiunile de delivery pentru cumpărăturile de mâncare, că știu că untul X e doar în magazinul Y și că nu-mi plac decât pastele de la Z. Nu prea încerc produse noi doar de dragul de a încerca, atâta timp cât am deja un brand cu care m-am obișnuit și care-mi bifează toate nevoile.

Iar când vine vorba de haine și încălțăminte, sunt genul care, dacă găsește ceva ce-i vine, își ia pe toate culorile, chiar și dubluri.

 

Etichetele

Am început să le citesc pentru că a început să fie important pentru mine să aleg lucruri de calitate.

Mă uit la ingrediente, la macronutrienți. Mă uit la materialul din care-s făcute hainele. La skincare sunt cea mai exigentă. Alea n-au voie să aibă nimic shady în compoziție, iar de teste pe animale sau microplastic nici nu se discută.

 

Ai lucrat pentru produse care nu-ți plăceau?

Încă nu. :) Am avut norocul să lucrez pentru branduri care deja îmi plac, dar ce e amuzant e că m-au loializat complet. Dacă înainte îmi scăpau în coș și produse de la concurență, acum e monopol.

 

În caz de apocalipsă, care ar fi cele 3 produse pe care le-ai lua cu tine în buncăr?

Un stash mare de ceai, un boardgame și o carte bună.

 

Shoppingul peste 20 de ani

Cred că o să dispară în sensul clasic al cuvântului. N-o să mai intri în magazine să pui mâna, să miroși sau să probezi. Cred că magazinele fizice vor fi mai mult pentru brand experience și mai puțin despre produs. Că o să probăm hainele cu AR, că o să bifăm listele în supermarket pe tabletă și o să ne luăm produsele la ieșire sau le vom primi direct acasă.

 

Te uiți la coșurile de cumpărături ale celor din fața ta de la coadă?

Haha, da. Tot timpul. Îmi place să-mi imaginez diferite scenarii în funcție de ce văd prin coșuri.

 

Ce ar spune coșul tău de cumpărături despre tine

Cel de la supermarket ar spune că pare că fac cumpărături pentru un student care nu știe să gătească, o gospodină ieșită la pensie și un hipster cu gusturi fine în același timp. Asta pentru că am în coș și supă la plic sau lasagna congelată, și ingrediente pentru sarmale, și semințe de chia. Cel online spune cel mai des: Vă rog eu, spuneți-i să apese pe „Finalizează comanda”, că stau așa de o săptămână.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related