Cum să lansezi un podcast în trei pași (nu atât de) simpli:
- Ești un brand consacrat, te știe toată lumea, ai deja o personalitate conturată și îți dorești să te faci auzit, la propriu. Intenție, checked;
- Apelezi la o agenție (în cazul ăsta Digital Distrikt), cu care povestești un pic, vă aliniați în cuget și-n simțiri și puneți gândurile pe hârtie. Brief, checked;
- Pornești microfonul și podcastul e gata (nu e chiar așa simplu, dar nu mai intrăm în detalii). Implementare, checked;
În primul rând, un podcast poate fi lansat o singură dată și ar fi bine să-l faci bine din prima, pentru că audiența face diferența, KPI-ul ticăie și atenția publicului este greu de captat, dar și mai greu de menținut.
Anul acesta, am dat și noi startul unui podcast. Brandul, în cazul nostru Bioderma, un brand îndrăgit tocmai pentru autenticitate, pentru filosofia de brand și felul în care se face plăcut publicului, care are multe de spus în domeniul dermatologiei și nu numai.
Intenția s-a lansat, brieful a ajuns la noi, iar noi am început să punem cap la cap o identitate potrivită care să îmbrace vocea Bioderma în această formulă, #altfel decât altele din zona de skincare, dermatologie și îngrijire, în general.
Proiectul ‘’Conversații în ton cu pielea’’, le propune ascultătorilor episoade inedite, cu invitați speciali și diferiți, din domenii conexe, sau cel puțin tangențiale, cu zona de îngrijire, din toate punctele de vedere. Că vorbim de îngrijirea pielii, a sănătății mentale, a corpului etc., toate au un numitor comun, deși suntem diferiți, putem învăța câte ceva de la ceilalți în fiecare zi. Podcastul este și un exercițiu de dialog, de ascultare, dar și un exercițiu de introspecție.
Laitmotivul podcastului Bioderma este îngrijirea, care capătă energia, formele și vocea fiecărui oaspete în parte. Este despre curajul de a fi ceea ce ești, de a te privi în oglindă și a zâmbi atunci când te vezi, chiar și în cele mai dificile momente. Este despre frumusețea reală, care nu este întreținută superficial, ci ține de o igienă interioară cu mult mai profundă, ancorată în autentic, autenticul fiind unul dintre criteriile după care ne alegem invitații.
Moderator, amfitrionul fiecărei ediții este omul de bază al podcastului, care inițiază dialogul, prin urmare are nevoie de o anumită măiestrie de a jongla cu fiecare moment, de a se asigura că scoate la suprafață esențialul și conduce conversații relevante. În cazul Bioderma, Teodora Mețiu a fost cea mai potrivită alegere în rolul de gazdă.
Invitații, aleși pe sprânceană, sunt vedete, influenceri, medici, terapeuți, actori și experți în domeniul îngrijirii și nu numai. Oameni deschiși să vorbească despre alegerile lor de viață și nu numai, despre preocupările și pasiunile lor, dar și despre stilul lor de viață.
Fiecare dintre ei este o voce puternică în domeniul pe care-l reprezintă, cum ar fi Dr. Mihaela Vidan Popa, dermatovenerolog recunoscut, psihologul Gáspár György sau Ada Galeș, actriță și antreprenor.
Audiența legitimează și face orice produs să crească sau să dispară în anonimat, iar audiența are și ea o ‘’voce’’, pe care dacă n-o ascultăm e posibil să ne dea ’’unfollow’’. În calitate de brand, podcaster, producător sau creator audio, este foarte important să rămâi la curent cu tendințele și viitorul podcastingului. Pe măsură ce această industrie se dezvoltă, ascultătorii vor căuta mereu ceva interesant și nou de ascultat.
De aceea, conținutul valoros și consecvența sunt cheia unui podcast de succes. Ne place și suntem mândri de acest proiect și ce vrem să spunem, de fapt, este că suntem și creatori de Podcasturi, de la identitate până la ON AIR (scenografie, scenariu, filmări, editare etc.).
Ascultare plăcută & Subscribe.
Credits:
Echipa NAOS România:
Diana Dinu – Medical Communication Manager
Elena Stoian – Digital Manager
Echipa Digital Distrikt:
Horia Cucuta – Video Producer
Alina Munteanu – Head of Client Service
Natalia Sfetcu – Senior Copywriter
Andra Pavel – Graphic Designer
Diana Letzner – Graphic Designer