Programul “Pactul pentru Tineri”, inițiat de CONAF și susținut de OMV Petrom, are un nou spot video, “Clasa M. Clasa Mamelor Minore”, realizat de Cheil | Centrade

Programul “Pactul pentru Tineri”, inițiat de CONAF și susținut de OMV Petrom, are un nou spot video, “Clasa M. Clasa Mamelor Minore”, realizat de Cheil | Centrade

Proiectul “Pactul pentru Tineri”, inițiat de Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) și susținut de OMV Petrom, în calitate de sponsor principal, în parteneriat cu Ministerul Educației, Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, UNICEF și Banca Mondială devine cea mai importantă coagulare de forțe la nivel național pentru a schimba soarta tinerilor aflați în abandon școlar sau cu risc de abandon.

Cheil | Centrade se alătură acestei inițiative, punându-și semnătura pe campania de comunicare a proiectului “Pactul pentru Tineri”. Parteneriatul cu CONAF a demarat cu realizarea key-visual-ul, dar și a spotului video al proiectului, intitulat “Clasa M. Clasa Mamelor Minore”. Spotul va fi difuzat în perioada următoare la televiziunile naționale, pe site-urile și paginile de Social Media ale partenerilor CONAF, dar și pe site-ul oficial dedicat „Pactului pentru Tineri”.

 

Alegerea acestei categorii sociale cu risc ridicat de abandon școlar, cea a mamelor minore, nu este întâmplătoare. România ocupă locul 1 în Uniunea Europeană la numărul de nașteri în rândul tinerelor cu vârsta sub 15 ani, iar, în prezent, sunt înregistrate peste 16.000 de mame minore. Acești copii cu copii abandonează timpuriu școala din cauza rușinii, a excluziunii sociale sau a lipsei de suport din cauza adulților, astfel fiind expuși pe termen lung la săracie, șomaj și chiar criminalitate.

Laitmotivul vizual al campaniei, care se regăsește în prim plan atât în spotul video, cât și în key-visual este banca la care este atașat un pătuț. Pentru un plus de autenticitate, banca folosită la filmări, dar și la evenimentele “Pactul pentru Tineri” susținute de CONAF în țară are o vechime de aproape 100 de ani și ne-a fost împrumutată de doamna Maria Toader, directoarea școlii din localitatea Bughea de Jos, județul Argeș, ce a conservat o clasă veche și a transformat-o într-o Clasă-Muzeu, în cadrul școlii.

Mamele minore nu sunt singura categorie socială afectată de riscul abandonului școlar. Statisticile sunt pe cât de simple, pe atât de îngrijorătoare și imposibil de ignorat:

-   400.000 de copii sunt în afara sistemului educațional, cifră ce echivalează cu două generații ratate;
-   România este țara cu a treia cea mai mare rată a abandonului școlar din Europa;
-   În 4 ani, peste 109.000 elevi de liceu (15-18 ani) au abandonat școala. Acesta este echivalentul populației unui oraș precum Suceava;
-   45.000 de copii părăsesc anual sistemul de învățământ. În 2021, peste 15% dintre tinerii români cu vârste între 18 și 24 de ani nu terminaseră decât cel mult 8 clase.

 ‘Viitorul României ne privește pe toți’, motiv pentru care CONAF și partenerii săi aduc la masa dezbaterilor atât miniștrii domeniilor cheie, autoritățile locale, personalități influente ale comunităților locale, experți internaționali în educație și reprezentanții mediului de afaceri. Scopul este de conștientiza amplitudinea acestui flagel, dar și de a identifica măsuri și de a aplica soluții ce pot reduce abandonul școlar pe termen scurt și lung. 

„Proiectul «Pactul pentru Tineri» a devenit un fenomen ce trebuie să implice întreaga societate românească. Pentru a duce mai departe ideea că «Viitorul României ne privește pe toți» avem nevoie de parteneri puternici, dornici să genereze o schimbare reală în problema abandonului școlar. Am găsit în Cheil | Centrade un astfel de partener, capabil să producă și să amplifice o campanie de imagine de impact.”, subliniază Cristina Chiriac, Președinte, CONAF.

„Cei 400.000 de copii care se află în afara sistemului de învățământ vor deveni 400.000 de tineri adulți și vor avea cu siguranță un impact major asupra societății și economiei românești. Ce fel de impact vor avea ține de fiecare dintre noi. Fiecare destin contează, iar viitorul României ne privește pe toți, de aceea le mulțumim tuturor celor care susțin această cauză alături de noi. Mulțumim Cheil | Centrade pentru implicarea în această campanie cu un impact emoțional major, care sperăm să genereze conștientizare și acțiune imediată în identificarea și implementarea de soluții.”, adaugă Gabriela Alexandrescu, Head of Marketing, Petrom Gas & Power.

„Proiectul «Pactul pentru Tineri» a fost gândit ca o inițiativă care să aducă împreună mediul public și privat pentru a conștientiza și găsi soluții la problema abandonului școlar, pentru a reduce impactul pe care îl are asupra copiilor, a societății și a economiei. Ne-am implicat cu dedicare în inițiativa CONAF, așa cum facem de fiecare dată când preluăm proiecte sociale în care credem. Sperăm că această campanie de comunicare și spotul video realizat de noi să genere conștientizare și dezbatere la nivelul întregii societăți și să se transfere în acțiuni concrete menite să schimbe viitorul acestor copile devenite prea devreme femei.”, spune Carmen Miruță, Client Service Director, Cheil | Centrade. 

 

Credits:

Echipa CONAF:
Cristina Chiriac - Președinte
Cătălin Orezeanu – Director de Creație

Echipa OMV Petrom:
Răzvan Tănase - Senior Expert SME Platform OMV Petrom
Gabriela Alexandrescu - Head of Marketing and Digital Product OMV Petrom

Echipa Cheil | Centrade:
Mihai Gongu - Executive Creative Director
Carmen Miruță - Business Leader/ Client Service Director
Denisa Armașu – Group Creative Director
Radu Rebei – Art Director
Ana Maria Rădulescu – Senior Account Manager
Monica Garbur – Head of AV Production
Mihaela Iamandi – Traffic Director

Casă de producție: Stay Sharp Film
Iliana Dumitrache, Alexandra Lele, Cosmin Dogaru – Echipa de producție
Francisc Uba – Asistent producție
Vasile Todincă – 1st AD
Anca Miron – Art Director
Maria Crețu – Styling
Claudia Mușat – Make-Up & Hair
Squad Rental – Camera & crew
Andrei Mîndru – Regizor
Ate | Alexandru Dorobanțu – DoP
Andu Radu | Abator – Editor & Color Grading
Silent Strike – Coloană sonoră
Sorin Neagu – Sound Design 

Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) este cea mai puternică confederație din România ce reunește interesele antreprenorilor, în spiritul european al egalității de gen și egalității de șanse. CONAF este cea mai mare organizație care promovează și susține antreprenoriatul românesc, care deschide orizonturi de colaborare și cooperare atât pe plan intern cât și internațional. CONAF a luat ființă ca urmare a necesității de a crea o cultură antreprenorială modernă, sustenabilă și echitabilă, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci și pentru întregul mediu de business. Confederația are în componența sa 2 federații, 10 patronate, 5 asociații, 19 sucursale și peste 3.000 de companii. 

CONAF organizează evenimente importante pentru societatea românească, centrate pe educație continuă, conștientizare și găsire de soluții pentru probleme și domenii de larg interes public. De asemenea, dezvoltă și finalizează proiecte naționale cu un impact puternic, atât pentru societate, cât și pentru strategiile de dezvoltare ale autorităților centrale și locale. 

Cele mai importante proiecte sunt: „Pactul pentru Muncă”, în parteneriat cu FPPG, „Pactul pentru Educație Antreprenorială” și seria de dialoguri deschise, „Turismul Românesc: Între impas și oportunitate”, „Pactul pentru Tineri” si seria de dezbateri publice naționale, ce au generat pe lângă ecourile în spațiul public, decizii legislative și schimbări pozitive de mentalități. Sute de speakeri și mii de antreprenori au dezbătut în cele mai importante orașe românești, cele mai stringente probleme, au încercat să găsească  soluțiile optime și cele mai bune strategii de viitor.

Compania de consultanță în comunicare strategică și analiză de date, Cheil | Centrade, servește drept hub regional pentru rețeaua coreeană Cheil în sud-estul Europei, coordonând strategia de comunicare și creație pentru Samsung. Din portofoliul Cheil | Centrade mai fac parte ENGIE Romania, PROFI România, Opticris, Hochland România, First Bank, Nivea, Ursus Breweries, NN România, Carrefour România, Alpin 57 Lux, Mondelez, Raiffeisen Bank, Point Pickup, Asociația ANAIS și United Way. 

În 2018, Cheil | Centrade București a lansat divizia Digital Intelligence and Analytics (DIA), un centru unic de servicii de data intelligence care deservește mai multe piețe din Europa. Înființată în 2022, divizia de Digital Media completează mixul de servicii pe care agenția îl pune la dispoziția clienților săi, beneficiind și de avantajul propriului centru de servicii digitale și analiza datelor. Diviziile DIA şi Digital Media oferă clienților soluții digitale personalizate, folosind cele mai noi instrumente analitice din sfera digitalului. 

În 2022, Cheil | Centrade a obținut primul său trofeu de Argint la Effie Europe Awards, dar și primul Grand Prix românesc la IAB Mixx Awards Europe cu campania “Teatrul Cadourilor Dăruite din Vină” pentru Asociația ANAIS, Aurul, Argintul și două trofee de Bronz la Premiile Effie, un trofeu de Aur la Luum Awards, două trofee Crystal la MAD Awards, șapte medalii la Webstock, precum și șase premii la Video Gaming Awards, BizPR Awards și Romanian PR Award. În 2021, Cheil | Centrade a obținut cele mai multe premii (16 lucrări finaliste și 7 medalii) la Webstock Awards, a fost cea mai premiată agenție românească la Cresta Awards, a obținut Marele Premiu al IAB MIXX Awards și trofeul Gold la Internetics. Totodată, a obținut 5 nominalizări și 3 trofee la Premiile Effie în categoriile tech, energie, banking și asigurări.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related