Canopy prezintă trendurile în Digital Marketing pentru anul 2023

Canopy prezintă trendurile în Digital Marketing pentru anul 2023

Canopy a identificat o serie de tendințe care vor domina contextul digital în anul 2023, de la automatizare și shopping omnichannel, până la conținut video, USG și Inteligență Artificială. 

Marina Amariei, Senior PPC Canopyst: Dacă suntem siguri de un lucru în promovarea PPC, acela este faptul că niciodată nu va înceta să evolueze. 

Pe măsură ce Marketingul Online continuă să evolueze, specialiștii Canopy observă faptul că automatizarea este un subiect pus din ce în ce mai mult în lumina reflectoarelor.

Printre cele mai de impact automatizări introduse de Google Ads în ultimii ani se numără: Broad Match Targeting, Value-Based Bidding, Responsive Creatives și campaniile de Performance Max. În 2022, Meta a introdus și el un nou produs Facebook Ads bazat pe AI și Machine Learning, și anume campaniile de Advantage+ shopping.

Tendința pentru 2023 va fi aceea de a continua crearea, dezvoltarea și consolidarea strategiilor bazate pe inteligență artificială și Machine Learning, vom vedea în continuare campanii și strategii de acest tip. Partea dificilă pentru specialiștii PPC va fi aceea de a experimenta cum pot fi folosite toate aceste strategii automate cât mai eficient posibil și de a găsi echilibrul între automatizarea strategiei și controlul manual pentru a ajunge la publicul potrivit la momentul potrivit.

Un alt trend important pentru 2023 este shoppingul omnichannel. Utilizatorii, mai mult ca oricând, își doresc o experiență omnichannel, aceștia se documentează online, dar pot cumpăra offline, pot verifica online stocurile produselor pe care și le doresc înainte de a merge în magazinele fizice. Conform Google, 46% dintre cumpărătorii din toată lumea verifică inventarul online înainte de a merge în magazinele fizice. Așadar customer journey-ul este omnichannel, nu doar online sau doar offline. Prin urmare, integrarea elementelor offline în strategia online este un aspect de luat în considerare pentru 2023.

Diversificarea eforturilor și resurselor de publicitate este crucială pentru a atinge noi audiențe prin medii și platforme diverse, mai ales atunci când există din ce în ce mai multe platforme pe care utilizatorii le folosesc constant. Acesta nu este un concept nou, dar în contextul actual a devenit esențial, mai ales atunci când costurile pentru platformele clasice (Google și Facebook) cresc constant din cauza competiției mari. Câteva exemple de platforme alternative sunt: TikTok, Pinterest, Snapchat, LinkedIn, Bing, Huawei, Spotify, Yahoo.

Conținutul video a luat o amploare considerabilă în 2022, iar în 2023 acesta va continua să domine. Așadar, integrarea anunțurilor video în strategia PPC va fi mai important ca oricând. 

Youtube, una dintre cele mai mari platforme de video, oferă multe oportunități de promovare, de la varietatea de tipuri de ad-uri care pot fi create și utilizate în campanii, la toate tool-urile lansate de Google pentru crearea simplă a conținutului video. Două astfel de tool-uri lansate în România în acest an sunt: Video Builder Tool, cu ajutorul căruia se poate realiza video simplu și rapid; Bumper Machine, cu ajutorul căruia se pot transforma videoclipurile de peste 90 de secunde într-o varietate de bumper ads (video de 6 secunde).

Să nu uităm de rolul jucat de conținutul video în Social Media, TikTok, platforma cu conținut video exclusiv, vine puternic din spate și se dezvoltă pe zi ce trece, oferind oportunități pentru marketingul online prin promovarea plătită brandurilor. 

Stefania Mititicăi, Social Media Canopyst: Printre tendințele Social Media din 2023, identificăm din start un model: economia rețelelor sociale se extinde. Ce înseamnă acest lucru? Unul dintre obiectivele rețelelor de socializare va fi de a-i îndemna pe utilizatori să cheltuiască sau să facă bani din online. Fie că vorbim de monetizarea conținutului, cumpărături direct din platforme sau campanii paid. 

Încă de la începutul pandemiei când comportamentul cumpărătorilor în online s-a schimbat, rețelele de socializare au evoluat de la o platformă de shopping relativ nesemnificativă la o forță economică mare. Utilizatorii au tendința de a achiziționa direct din Shop-urile disponibile sau reclamele plătite. 

Conținutul video rămâne una dintre tendințele Social Media și din 2023. Dacă la început pe platformele de Social Media focusul era pe conținutul de tip static și text, acum creatorii de conținut, brandurile și utilizatorii se întrec în crearea de clipuri video cât mai creative. Instagram, TikTok, Youtube, Facebook pun la dispoziție o mulțime de tool-uri interne inovatoare.

Printre tipurile de conținut video ce au luat o amploare mare în ultima vreme și vor continua să aibă o creștere semnificativă în 2023 este short-form video. Opțiunile de conținut scurt includ YouTube Shorts, Instagram și Facebook Reels, TikTok, Pinterest Idea Pins și Google Web Stories. Însăși existența unor opțiuni de conținut video mai noi arată că videoclipul rămâne una dintre marile tendințe ale rețelelor sociale. 

Printre tendințele rețelelor sociale, User Generated Content rămâne în top. În 2023, vom vedea că mai multe branduri vor îmbrățișa word-of-mouth marketing, folosind rețelele sociale ca un vehicul pentru a furniza conținut generat de utilizatori (UGC) de la clienți.

De asemenea, influencer marketing-ul, în general, a devenit o forță majoră de piață. Brandurile aleg să colaboreze cu influenceri din online ce creează conținut cu produsele sau serviciile lor și îi ajută să vândă.

O mare parte din a fi pe Social Media stă în experimentare. Testarea este cuvântul-cheie și, prin aceasta, brandurile pot stabili ce funcționează mai bine. TikTok este un exemplu de bună practică în acest caz, iar BeReal este o platformă nouă, cu perspective în curs de dezvoltare. 

Pentru a avea succes în 2023, agențiile de marketing și brandurile vor trebui să se adapteze tendințelor din rețelele sociale, mai degrabă decât să lupte împotriva lor. Autenticitatea va guverna toate aspectele marketingului și va servi drept ingredientul principal care face ca o campanie publicitară bună să fie grozavă. 

Laurențiu Negru, Production Coordinator Canopyst: Totul se schimbă odată cu progresul tehnologic. De la era reclamelor alb-negru la Ads 360 de grade, brandurile și-au actualizat strategiile de marketing. Concurența a crescut, preferințele consumatorilor s-au schimbat, iar practicile standard de marketing au evoluat și încă vor mai evolua.

Contentul video este și va fi cea mai bună strategie de marketing. Laurențiu Negru prezintă tendințele în materie de video, începând cu primăvara lui 2023:

Dacă doriți să aveți un avantaj față de concurență în 2023, începeți strategia de video marketing prin a pregăti videoclipuri scurte. Introduceți produsele și serviciile în clipuri scurte cu elemente dinamice pentru a nu plictisi publicul. Totodată, asigurați-vă că păstrați videoclipurile concise și optimizate pentru platforma în care intenționați să le încărcați.

Videoclipurile scurte nu numai că economisesc timp, dar va ajuta userii țintă să înțeleagă mesajul transmis în mod eficient. Aceștia nu mai trebuie să își găsească timp în programul aglomerat pentru a viziona videoclipurile preferate. Vor putea viziona aceste videoclipuri scurte în timp ce călătoresc, se plimbă, gătesc și chiar în timpul exercițiilor de sport.

În anii ‘90 filmele mute au fost de un mare succes, și se pare ca trendul revine odată cu anul 2023. De ce zic asta? Deoarece vremurile și tendințele se schimbă, iar consumatorii de content video, datorită faptului că mereu sunt on the go, sau a tipului de video, preferă să vizioneze videoclipuri în modul silențios. 

Acest tip de content video poate fi vizionat în timp ce călătoriți sau în locuri publice fără a utiliza căști. Videoclipurile silențioase sunt, de asemenea, excelente atunci când luăm în considerare confidențialitatea. 

Progresele în tehnologie ne permit acum să surprindem videoclipuri de 360 de grade, cunoscute și sub numele de immersive videos, prin care se poate captura cu ușurință orice unghi al unui loc sau al unui produs. Ca urmare, publicul poate vedea cum arată produsul din unghiuri diferite și poate ajuta la creșterea ratei de conversie. 

Un domeniu în care deja se utilizează immersive video este domeniul imobiliar, unde se prezintă proprietățile către utilizatori care nu pot ajunge fizic la locația dorită, astfel crește șansa de a cumpăra sau a închiria locația.

În prezent, tehnologia AI poate ajuta la crearea videoclipurilor captivante, la identificarea momentului potrivit pentru a posta pe social media și la generarea rapoartelor detaliate despre modul în care userii răspund la conținutul de pe canalele de comunicare. 

Tehnologia AI va lua avânt începând cu cea de-a doua jumătate a anului 2023 unde procesul de automatizare va fi prezent din ce în ce mai des în majoritatea activităților de marketing. Vom putea să creăm videoclipuri adăugând doar o mică descriere, pe baza a ceea ce publicul preferă, din datele colectate din rapoartele media.

Marketingul devine din ce în ce mai orientat către date și mai personalizat decât oricând. Noua eră se bazează pe informații și conținut rapid pentru a interacționa cu baza de clienți care este într-o continuă schimbare. Astfel, brandurile care vor integra tehnologia AI în strategiile lor de marketing vor reacționa mai rapid și pot deveni mai personale, către publicul țintă.

Alex Seinedin, PPC & Data Analytics Canopyst: De câțiva ani, peisajul digital al marketingului se află într-o continuă schimbare, însă în 2023, mai mult ca oricând, observăm nevoia de migrare în masă către strategii data-driven, care planifică și acționează bazat pe date concrete, palpabile, nu pe intuiție. Așadar, mai jos am extras câteva tendințe din Digital Analytics, pentru anul următor. 

Pentru început, trebuie să reamintim importanța pe care Google Analytics 4 o are. Cu cât ajungem mai aproape de 1 iulie 2023, cu atât este mai crucial să realizăm trecerea la noua versiune de Analytics, în defavoarea clasicului Universal Analytics. 

Deși Google a confirmat că datele din urmă nu vor fi șterse, proprietatea de Universal Analytics va trece pe mod “read-only”, ceea ce înseamnă că dincolo de vizualizarea datelor istorice, utilitatea lor va fi limitată și nu vor putea fi folosite în eforturi noi de marketing.

Deoarece nu putem discuta despre instrumentele de analiză a datelor fără să vorbim și despre reglementările existente, ne așteptăm ca în anul următor să vedem un focus gradual mai mare din partea guvernelor pe tot ce înseamnă regularizarea datelor online.

Într-un articol postat pe blog-ul lor, analiștii de la Gartner susțin că în 2023, 65% din datele noastre personale vor fi protejate de regulamente ca GDPR (General Data Protection Regulation). Profităm de concluzia lor pentru a vă reaminti că este vital să avem puse la punct politicile de cookies de pe website.

Pentru mediul de marketing, acest lucru înseamnă că afacerile vor fi nevoite să-și documenteze procesele de colectare, stocare și gestionare a datelor despre utilizatori, cât și să folosească noi instrumente ce pun accent pe confidențialitatea acestora. 

Atât în platforma de Analytics, cât și în platforma de Ads, Google ne pune deja la dispoziție câteva instrumente care să ne ajute în acest sens, precum Privacy Controls, Consent Mode și Enhanced Conversions

Atunci când vine vorba de colectarea și stocarea datelor, tehnologia cloud este un teren mai puțin explorat în România. Folosind servicii precum Google Cloud sau Amazon Web Services, afacerile pot să reducă nevoia de proiectate și construire a unor sisteme complicate și scumpe prin stocarea datelor în mediul virtual. 

Datorită evoluției sale constante, tehnologia cloud este singura soluție sigură și durabilă pentru afaceri, cât și în conformitate cu legile europene existente. Cu toate acestea, fiind o variantă mai complexă, suntem nevoiți să apelăm la acești furnizori de servicii pentru a putea implementa metode de urmărire “server-side”.

Nu în ultimul rând, tendința cu cel mai mare impact asupra vieților noastre este, și în acest caz, inteligența artificială. Aceasta va înlocui multe din procesele repetitive case se realizează în prezent pentru a prelucra date despre utilizatori.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related